مقالات تخصصی معماری

طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منزل

اگر طراحی داخلی منزل شیک و جذابی می خواهید بهتر است کار را به حرفه ای ها بسپارید ، متخصصان طراحی داخلی با دانش و اصول استاندارد و با دیدی هنری و خاص و همچنین در نظر گرفتن سلیقه و نیاز شما دکوراسیون منزلتان را به بهترین حالتی که امکان داشته باشد طراحی کرده و اجرا می کنند.

همین ابتدای مقاله باید به شما بگوییم که اگر طراحی داخلی منزل شیک و جذابی می خواهید بهتر است کار را به حرفه ای ها بسپارید ، متخصصان طراحی داخلی با دانش و اصول استاندارد و با دیدی هنری و خاص و همچنین در نظر گرفتن سلیقه و نیاز شما دکوراسیون منزلتان را به بهترین حالتی که امکان داشته باشد طراحی کرده و اجرا می کنند ، اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران را از ما بخواهید ، همچنین با مراجعه به مقاله لینک شده با اصول اجرای دکوراسیون هم آشنا شوید.

با ما در ایرانادکور همراه باشید تا طراحی داخلی را بهتر بشناسید.

طراحی داخلی منزل

پایه و اساس طراحی داخلی منزل

حتما همه شما دوست دارید خانه تان به حدی زیبا باشد که هر سمت آن برای عکس برداری عالی به نظر برسد ، برخی خانه ها به حدی زیبا هستند که میهمانان در جای جای خانه عکس میگیرند و به اشتراک می گذارند ، اگر چنین خانه هایی می خواهید باید با پایه و اساس و اصول طراحی داخلی منزل آشنا باشید و یا کار را به دست کاردان بدهید و لذت ببرید.

دکوراسیون داخلی منزل

به نظر شما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل در داشتن یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد در منزل چیست؟ آیا صرفاً خریدن مبلمان و اکسسوری شیک و گران قیمت برای داشتن دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد کافی است؟ قطعاً خیر. طراحی و چیدمان اصولی و متناسب همان مبلمان و اکسسوری در منزل نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. چیدمان مبلمان منزل با توجه به متراژ و اندازه هر خانه باید متناسب با فضا انجام بگیرد و تناسب رنگ میان مبلمان و رنگ دیوارها نیز وجود داشته باشد. قطعاً همین نکات ریز و کوچک در داشتن دکوراسیون شیک و خاص بسیار تاثیرگذار است.

اهمیت سلیقه شما در طراحی داخلی منزل

هیچ چیز و دقیقا هیچ چیز مهمتر از سلیقه شما در طراحی دکوراسیون منزل نیست ، هیچ استانداردی ، رعایت سبک و هنری ، درس و دانشگاهی مهمتر از خواست شما نخواهد بود اما می توان به سلیقه شما سمت و سو داد برای مثال شما می دانید که عاشق رنگ بنفش هستید اما شاید ندانید برترین رنگ ها و المان هایی که می تواند با بنفش درخشش زیبایی را بوجود آورد کدامند ، شاید جسارت این را نداشته باشید که رنگ زرد کهربایی را برای یک دیوار انتخاب کنید تا رنگ بنفش شما با آن بیشتر نمایان شود.

اینجاست که طراح داخلی به کمک شما می آید و با ارائه ایده های خلاقانه ، سلیقه شما را به بهترین شکل ممکن نمایش می دهد.

اهمیت سلیقه در دکوراسیون

تفاوت دکوراتور با مهندس طراحی داخلی

شاید شما بخواهید بدانید این دو چه تفاوت اصولی ای با هم دارند ؛ مهندسی طراحی داخلی یک رشته دانشگاهی در مقطع لیسانس است که دروسی مانند رنگ‌شناسی ، شناخت پارچه‌ها ، شناخت متریال ساختمانی ، نرم‌افزارهای کامپپیوتری طراحی داخلی ، فضاسازی ، ترسیم پلن را بخوبی مطالعه کرده و با آن آشناست.

تفاوت طراح و دکوراتور

اما دکوراتور ، شخصی اجرایی است که ایده ها و طرح های مهندس طراح داخلی را اجرا کرده و پیاده سازی می کند ، این فرد ، الزاماً نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد اما با تجربه و ذات هنری خود می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی پروژه داشته باشد.

طراح داخلی با علم خود و شنیدن درخواست صاحب خانه ، می تواند طراحی هایی دقیق با اصول علمی و خواست مشتری به هدف ارتباط بهتر افراد ساکن در خانه با تک تک المان ها داشته باشد در حالیکه مجری اصلی دکوراسیون داخلی دکوراتور ها هستند.

حال که با تفاوت این دو نقش آشنا شدید ، خوب است برای منزل خود به سراغ افراد حرفه ای و نه بازاری در این زمینه بروید تا دچار دوباره کاری و هدر رفتن هزینه ها نشوید. شاید مثلا مجبور شوید هزینه طراحی با نرم افزار های سه بعدی را بپردازید اما پیش از هر گونه خرید متریال و اجرا ، تمام شده پروژه را در صفحه مانیتور به طور سه بعدی و به وضوح خواهید دید و تغییرات مورد نیازتان را اعمال خواهید کرد ، در غیر اینصورت باید با اجرا شده آن کنار بیایید!!!

طراحی منزل

ما در تیم تخصصی ایرانادکور ، با دراختیار داشتن مهندسین طراح خبره و دکوراتور های حرفه ای می توانیم فضای شما را با تمام جزئیات ، طراحی کرده و به شما ارائه دهیم ، در سه مرحله تمام تغییراتی که خواست شما باشد را اعمال خواهیم کرد و با این کار جلو بسیاری از هزینه های تکراری ، اتلاف زمان و پشیمانی های احتمالی آینده گرفته خواهد شد ؛ حال انتخاب با شماست!

ما در ایرانادکور لوکس ترین طراحی داخلی منزل را در کمترین زمان ممکن و با قیمت های رقابتی و بهینه به شما ارائه می دهیم.

طراحی دکوراسیون داخلی

بازسازی در کنار طراحی داخلی منزل

اینکه دکوراسیون داخلی یک خانه از ابتدا طراحی شود بسیار ساده تر از اصلاح و بازسازی است ، اما نگران نباشید ، اگر از هر قسمت خانه قدیمی خود ناراضی هستید و یا از قدم زدن در محیطی تکراری دلزده شده اید ، می توانیم بازسازی خانه شما را هم در کمترین زمان ممکن و با ارائه بهترین ایده ها اجرایی کنیم.

اصول پایه ای طراحی داخلی خانه

اولین اصل ، اصل توزیع وزن بینایی است ، این یعنی اینکه وقتی وارد محیطی می شوید آیا المان هایی که در لحظه اول میبینید متقارن باشند یا نه و کلا چیدمان المان ها به چه صورتی توزیع شده باشد تا بهترین دید را در اولین دیدار بدهد.

شما به دیدن خانه خود عادت کرده اید اما شخصی که تا کنون به خانه شما نیامده ، اولین صحنه ای که با آن مواجه می شود و اولین حسی که دریافت می کند همان توزیع وزن است.

اصل دوم ، تعیین کانون مرکزی خانه است ، همان فردی که بار اول است به خانه شما پا می گذارد ، اولین چیزی که چشمش به آن دوخته می شود ، چیست؟ این همان کانون مرکزی خان هاست ؛ این المان ممکن است مبلمان شما باشد ، آکواریومی در گوشه سالن ، تابلو بزرگ و خوشرنگی بر یک دیوار ، لوستری که از درون یک آینه قدی به چشم می خورد و یا هر چیز جذاب دیگری که چشم بیننده را جذب می کند.

کانون مرکزی در دکوراسیون داخلی

اصل بعدی رعایت کنتراست است که دقیقا جذابیت دیداری ایجاد می کند ، تکرار عناصر همرنگ در یک ریتم خاص یا تکرار یک بافت و مدل می تواند هماهنگی زیبایی را در خانه شما ایجاد کند اما باید دقت کنید که در این تکرار ها زیاده روی نکنید ، دکوراسیون تک رنگ یا تک المان بعد از مدتی خسته کننده است.

اصل چهارم ، رعایت سبک است ، شما باید بدانید پیرو چه سبکی در معماری هستید ، اگر کلمه سبک را در سایت ما جستجو کنید با مقالات بسیاری رو به رو خواهید شد که در حد یک مهندس طراح به شما اطلاعات خواهد داد.

سبک های مدرن ، کلاسیک ، مینیمال ، سنتی و بسیاری سبک های دیگر می تواند سلیقه شما را پوشش دهد ، با تعیین سبک ، تکلیف بسیاری از المان ها مشخص می شود ، مثلا اگر پیرو سبک کلاسیک هستید ، میدانید که باید مبلمان بزرگی با چوب های منبت کاری زیبا تهیه کنید و فرش های تم کلاسیک و کابینت ممبران کار کنید ، اگر پیرو سبک مدرن هستید ، به بازار رفته ، مبلمانی راحت و رنگی مثلا در طرح چستر بخرید و سپس با فرش هایی که نقوشی بجز گل و پرنده دارند ، پذیرایی تکمیل کنید ، فضایی ساده و روشن که خلوت خاصی را به نمایش می گذارد مخصوص سبک مینیمال است.

سبک دکوراسیون داحلی

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول پایه ای طراحی داخلی منزل آشنا کنیم ، با ما در دفتر ایرانادکور در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، رضایت مشتریان ، اعتبار و افتخار ما در ایرانادکور است. دعوت می کنیم از شما تا سری بزنید به مقاله سه روش جذاب برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن ، مقاله ای مفید و جذاب برای دوستداران دکوراسیون داخلی.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / آخرین ویرایش اردیبهشت 1402

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه