دکوراسیون

طراحی داخلی ساختمان دوبلکس

طراحی داخلی ساختمان دوبلکس

طراحی داخلی ساختمان دوبلکس
در طراحی داخلی ساختمان دوبلکس رعایت اصول و نکات طراحی این نوع از ساختمان ضروری است که در ادامه به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخ: 1399/1/8

خانه‌های دوبلکس می‌توانند از طراحی داخلی زیبا و منحصر بفردی برخوردار باشند. در طراحی داخلی خانه دوبلکس می‌توان از هر بخش خانه حتی پله نیز به عنوان یک المان استفاده کرد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره بهترین و خاص‎‌ترین طراحی‌ها را در ذهن دارد.

طراحی داخلی ساختمان دوبلکس

ساختمان دوبلکس

برای اینکه بتوانیم یک طراحی داخلی زیبا و منحصر بفرد برای ساختمان‌های دوبلکس داشته باشیم، لازم است تا کمی عمیق‌تر به شناخت و بررسی قسمت‌های مختلف یک ساختمان دوبلکس بپردازیم. خانه دوبلکس چیست؟ خانه دوبلکس در اصل یک ساختمان واحد است و در دو طبقه طراحی و اجرا می‌شوند. طبقه بالایی به عنوان یک واحد جدا نیست و هر دو طبقه با یک سری پلکان داخلی به یکدیگر متصل شده‌اند. در یک خانه دوبلکس همیشه اتاق‌خواب‌ها در طبقه بالاتر جای می‌گیرند.

ساختمان دوبلکس

یک ساختمان دوبلکس مزایای بسیاری دارد و قطعاً طراحی داخلی ساختمان دوبلکس می‌تواند بسیار شیک و لاکچری‌تر نسبت به یک ساختمان یک طبقه باشد. در ساختمان دوبلکس یک یا تمامی اتاق خواب‌ها در طبقه بالا قرار دارد، به همین دلیل فضای طبقه پایین برای دیگر بخش‌های خانه از جمله آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و دیگر قسمت‌ها در نظر گرفته می‌شود. طبیعی است که در این حالت، متراژ این فضاها بیشتر می‌شود. طراحی و معماری خانه‌های دوبلکس بسیار باشکوه است.

بهترین طراحی ساختمان دوبلکس

طراحی پله ساختمان دوبلکس

در ساختمان‌های دوبلکس به دلیل اینکه از یک سری پلکان داخلی در خانه استفاده می‌شود، طراحی داخلی ساختمان دوبلکس باشکوه به نظر می‌رسد. از این پله داخلی می‌توان استفاده‌های بسیار کرد و علاوه بر در نظر گرفتن یک طراحی خاص و زیبا، می‌توان از آن پله استفاده کاربردی دیگری نیز داشت. می‌توان فضای زیر پله را خالی طراحی کرد و سپس برای آن قسمت از یک کتابخانه کوچک استفاده کرد. استفاده متفاوت از فضاهای معمولی باعث می‌شود تا خانه زیباتر به نظر برسد.

طراحی نما ساختمان دوبلکس

نما ساختمان دوبلکس

در یک ساختمان دوبلکس به دلیل ایجاد یک نیم طبقه زیبا قطعاً معمار یا طراح می‌تواند از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و یک طراحی خاص و متفاوت برای نما ساختمان دوبلکس در نظر بگیرد. طراحی و اجرا نما در ساختمان دوبلکس به دو نوع مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شود. در طراحی مدرن نما از مصالح جدید و مدرن نیز استفاده می‌شود. برای مثال استفاده از بتن اکسپوز یا آجرهای رنگی در ترکیب با فلز از طبقه‌بندی نماهای مدرن به حساب می‌آید.

خانه دوبلکس

طراحی داخلی ساختمان دوبلکس

در طراحی داخلی ساختمان دوبلکس به دلیل اینکه فضاها را می‌توان در دو طبقه جدا تقسیم کرد، پس به راحتی می‌توان فضاهای عمومی در منزل را نسبت به فضاهای خصوصی منزل جدا کرد. در طبقه پایین فضاهایی که رفت و آمد مهمانان و دیگر افراد خانه است مانند هال و پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و نشیمن قرار می‌گیرد و فضای خصوصی خانواده مانند اتاق خواب‌ها و حمام در فضای بالا قرار می‌گیرند. اجرای ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی در منزل به زیبایی فضا کمک می‌کند.

اصول طراحی ساختمان دوبلکس

در صورتی که تمایل دارید تا با بهترین و مدرن‌ترین ایده‌های طراحی و دکوراسیون داخلی آشنا شوید و از آن ایده‌ها برای فضای داخلی خانه خود استفاده کنید، شما را به خواندن مقالات زیر دعوت می‌کنم.

enlightenedبهترین ایده‌های دکوراسیون داخلی

enlightenedایده‌های جذاب در طراحی داخلی

enlightenedطراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی داخلی ساختمان دوبلکسبهترین طراحی ساختمان دوبلکسطراحی نما ساختمان دوبلکس

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه