مقالات تخصصی معماری

طراحی خانه های هوشمند و سیستم های کنترل

طراحی خانه های هوشمند و سیستم های کنترل

طراحی خانه های هوشمند و سیستم های کنترل
امروزه کمتر کسی است که با عبارت ساختمان هوشمند نا آشنا باشد. خانه هایی که از دغدغه های فکری ما می کاهند و رفاه و آسایش و همچنین ایمنی را به ما هدیه می دهند. دراین نوشتار در تلاشیم شما را با خانه های هوشمند بیش از پیش آشنا کنیم. در خانه های هوشمند کلیه وسایل کنترلی آن با یکدیگر در ارتباط بوده و از طریق پردازنده مرکزی کلیه پارامتر ها کنترل میگردد و صاحب خانه میتواند از طریق موبایل ، اینترنت ، بلوتوث یا سایر وسایل ارتباطی تمامی وسایل منزل را کنترل نماید برای مثال برخی از سیستم های کنترلی خانه های هوشمند به شرح زیر است.

تاریخ بروز رسانی : 1399/02/02

ایرانادکور، همگام با پیشرفت تکنولوژی با در اختیار داشتن کارشناسان به روز، سعی در ارائه آخرین خدمات ساختمان سازی مصالح پیشرفته و طراحی خانه های هوشمند دارد. اگر به مقوله ساختمان های هوشمند علاقه مندید می توانید مقالات بسیاری را در سایت ما در این خصوص بخوانید.

خانه هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

در ساختمان هوشمند منابع نور اعم از چراغ سقفی، ديواری، روميزی، چراغهای رنگی تزئينی، فلورسنت و لامپهای LED همگی به تفكيك يا گروهی قابل كنترل هستند.با این روش ميتوان بدون نياز به سرکشی به تمامی چراغها از وضعيت تك تك آنها اطلاع حاصل نمود و آنها را “روشن-خاموش” يا “Dim” كرد.

سيستم ايمنی هوشمند

ساختمان هوشمند قابليت مديريت سيستم دزدگير، دوربينهای مداربسته و حسگر اثر انگشت (Biometric System) را داراست. از مزيتهای اصلی ميتوان دقت بالا، قابليت کنترل از راه دور، امکان ارسال SMS بروی تلفن همراه ، منطقه بندی فضای تحت پوشش (Zone) و تشخيص دود و آب گرفتگی را نام برد.

خانه هوشمند

در، پنجره، پرده، كركره و سايه بان هوشمند

با يك لمس روی صفحه کنترل، پرده و كركره (نصب شده در داخل يا خارج) و سايبان ها به سادگی قابل كنترل مي باشند. هنگام ترك ساختمان با يك نگاه به صفحه نمايش از وضعييت باز و بسته بودن كليه درها و پنجره ها آگاه شويد. كنترل در ها با استفاده از حسگر اثر انگشت و كارت های مغناطيسی بصورت مركزی، علاوه بر ايجاد ايمنی بيشتر امكان طبقه بندی و زمان بندی دسترسی به ساختمان را به وجود می آورد.

سيستم های گرمايشی سرمايشی و تهويه مطبوع هوشمند

در ساختمان هوشمند، ميتوان دمای اتاقها را به تفكيک و به طبع نياز تنظيم نمود. همچنين مشروط كردنِ رويه كار سيستم به حضور ساكنين در ساختمان تاثير به سزايی در كاهش مصرف انرژی خواهد دارد.

خانه هوشمند مدرن

سیستم صوتی ، تصویری هوشمند

در ساختمان هوشمند استفاده از آرشيو موسيقی و فيلم به طبع سليقه شخصی و به تفكيك از هر اتاق امكان پذير است. آرشيو موسيقی و فيلم شامل: DVD، CD، Radio، TV، DVB، Sound Box و … كه از آن در تمام اتاقهای ساختمان بدون نقل و انتقال دستگاه و يا حتی CD و DVD مورد نظر استفاده مي شود.

آيفون تصويری

با بصدا در آمدن آيفون، تصوير مراجع در صورت تمايل فقط روی صفحه نمايش مورد نظر و يا روی كليه صفحات نمايشِ منعكس مي شود. همچنين هنگامی که ساكنين در ساختمان حضور ندارند تصوير مراجع و زمان مراجعه ثبت شده و پس از بازگشت از آن مطلع خواهيد شد.

آیفون هوشمند

سيستم آبياری خودكار هوشمند 

آبياری گل و گياه، تنظيم فواره و آبشارهای مصنوعی از طريق صفحه كنترل به سادگی قابل كنترل ميباشند. همچنين ساختمان هوشمند ميتواند كنترل، آبياری گل و گياه در حياط و يا داخل ساختمان را بطور خودكار طبق برنامه از پيش تعيين شده عهده دار شود. برای مثال هر غروب در صورت پايين تر بودن رطوب چمن از 33% سيستم آبياری به شكل خودكار به كار می افتد.

مقالات زیر پیشنهاد ما برای آگاهی بیشتر شماست :

enlightenedهوشمند سازی خانه های مدرن

enlightenedمزایای طراحی ساختمان های هوشمند

enlightenedطراحی خانه های هوشمند

سخن پایانی ایرانادکور

هوشمند سازی ساختمان شاید در ابتدا هزینه زیادی را به شما تحمیل کند اما بدانید که این یک سرمایه گذاری بزرگ بر روی ملک شماست چه بخواهید خانه تان را بفروشید و یا رهن و اجاره بدهید، مشتریان بسیاری را جذب خواهید کرد و چندین برابر هزینه ای که برای هوشمند سازی ساختمان مصرف کرده اید را به حساب بانکی خود باز خواهید گرداند. صد البته اگر قصد دارید در این خانه با هوش زندگی کنید، لذتی که خواهید برد و امنیتی و آسایشی که تجربه می کنید ارزش این هزینه را دارد.

گروه تخصصی ایرانادکور، پیشرو در طراحی سناریو های هوشمند سازی منازل و محیط های کاری، در خدمت شما عزیزان خواهد بود، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص سیستم روشنایی در خانه های هوشمند با کارشناسان ما ز در تماس باشید. ما بهترین پروژه های هوشمند سازی در شیراز و جنوب ایران را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

بروزرسانی : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور 

 

برچسب ها :

طراحی خانه هوشمندsmart homeاجرای خانه های هوشمندمزایای خانه هوشمندسیستم های هوشمند

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه