مقالات تخصصی معماری

درب برقی پارکینگ

درب برقی پارکینگ

درب برقی پارکینگ
درب برقی پارکینگ یکی از آیتم‌های ضروری و بسیار تاثیرگذار در طراحی پارکینگ و فضای آن می‌باشد که باید حتماً با آگاهی کامل و صحیح انتخاب شود.

تاریخ: 1399/7/22

پارکینگ یکی از بخش‌های ضروری هر خانه و آپارتمانی به حساب می‌آید که اتفاقاً طراحی صحیح و اصولی آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخاب درب پارکینگ نیز در نحوه استفاده از پارکینگ بسیار موثر است. درب برقی پارکینگ یکی از گزینه‌های خوب به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این نوشتار به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.

ایرانادکور درب برقی پارکینگ

پارکینگ و درب پارکینگ

آیا برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام خروج از پارکینگ منزل خود با خودرو مدت زمانی طولانی را منتظر باز شدن درب پارکینگ گذرانده باشید؟ یا حتی از ظاهر و نمای بیرونی و درونی درب پارکینگ منزل خود لذت نبرید؟ به نظر شما این عوامل تا چه اندازه در هنگام انتخاب درب پارکینگ برای منزل شما موثر هستند؟ درب‌های پارکینگ برقی دارای مزیت‌ها و معایب منحصر به فرد خود هستند که هر شخص باید با توجه به در نظر گرفتن این آیتم‌ها به انتخاب درب برقی پارکینگ مناسب برای منزل خود دست بزند. طراحی پارکینگ خانه در شیراز طبق اصول استاندارد انجام می‌شود.

درب برقی پارکینگ 1

در هنگام انتخاب درب برقی مناسب برای پارکینگ منزل یا آپارتمان باید به یک سری از نکات توجه ویژه داشت. اگر تعداد ساکنین ساختمان زیاد است و در طول روز به دفعات بالا از پارکینگ استفاده می‌شود، پس باید حتما جنس درب پارکینگ بسیار مقاوم باشد و به راحتی درب باز و بسته شود. تیغه‌های آلومینیوم برای درب‌های پارکینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب فضای پر تردد هستند. در مقابل، تیغه‌های گالوانیزه و فولادی برای درب پارکینگ ساختمان‌هایی توصیه می‌شود که تردد کمتری دارند؛ زیرا احتمال خراب شدن این تیغه‌ها زیاد است. درب پارکینگ ریلی همواره انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

درب برقی پارکینگ 2

انواع درب برقی پارکینگ

درب‌های برقی پارکینگ دارای انواع مختلفی هستند که باید متناسب با فضای پارکینگ انتخاب شوند تا بهترین کارآیی را داشته باشند. در حالت کلی اگر منزل ویلایی دارید، بهتر است تا از درب‌های تک لنگه استفاده کنید. این مدل درب مناسب خانه‌هایی است که حیاط بزرگ دارند و فضای کافی برای باز شدن درب پارکینگ وجود دارد. همچنین این درب‌ها مجهز به سیستم قفل الکتریکی می‌باشند و به صورت 90 درجه نیز باز خواهند شد. ضوابط طراحی و ابعاد پارکینگ برای هر خانه و آپارتمانی در حالت استاندارد مشخص شده است.

درب برقی پارکینگ 5

درب‌های جفت بازشو نیز مانند درب‌های تک لنگه هستند، اما با این تفاوت که برای فضاهای بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و  هر دو درب آن‌ها باز می‌شود. قطعاً این درب‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و باید در فضاهای بزرگتر استفاده شوند. همچنین در کنار انتخاب درب مناسب برای پارکینگ باید به جک درب‌های پارکینگ نیز توجه داشت. جک مهم‌ترین بخش یک درب برقی پارکینگ به حساب می‌آید که باید متناسب با اندازه درب و میزان تردد انتخاب شود. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

enlightenedکرکره برقی پارکینگ

enlightenedبهترین رنگ برای درب پارکینگ

enlightenedطراحی پارکینگ آپارتمان

مدل درب برقی پارکینگ 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش می‌کند تا همواره برترین خدمات را به شما عزیزان همراه ارائه کند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه