مصالح ساختمانی

بهترین مکان نصب اسپیلت

بهترین مکان نصب اسپیلت

بهترین مکان نصب اسپیلت
خانه های امروزی بخصوص آپارتمان ها و واحد هایی که در مکان های شهری واقع شده اند از کولر گازی به عنوان سیستم تهویه و یا سیستم خنک کننده استفاده زیادی می کنند. اسپیلت وسیله ای مدرن و بسیار کاربردی برای آپارتمان ها و محیط های کاری است در ادامه بیشتر در اینباره صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/04/09

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با ارائه ایده های ناب طراحی داخلی به مشتریان خود برای ارتقاء رضایت شما از محیط کار و زندگی تلاش می کند .

نصب اسپیلت

بهترین مکان نصب کولر گازی در ساختمان ها کجاست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین جا برای جانمایی کولر گازی کجاست؟ در ساختمان های جدید برای تعبیه اسپیلت از قبل پیش بینی می شود و لوله کشی کولر گازی انجام می شود. بنابراین معمار یا نقشه کش تاسیسات خانه باید بداند که جای مورد نظر شما برای قرار دادن اسپیلت کجاست. اسپیلت یک پنل داخلی و یک پنل خارجی دارد. برای نصب کولر گازی باید هر جانمایی هر دو پنل تصمیم درستی اتخاذ شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نصب اسپیلت

محل نصب پنل داخلی کولر گازی

پنل های داخلی کولر گازی وظیفه پرتاب باد و خنک کردن و در زمستان وظیفه گرم کردن سالن و یا محیط را دارند. این پنل ها با استفاده از یک ترموستات محیطی دمای محیط را بررسی و به بورد دستگاه گزارش می دهند تا در زمان های مورد نیاز دستگاه را کم و زیاد و یا خاموش و روشن کند. خروجی باد اسپیلت بصورت مستقیم و رو به جلو، به حالت شناور از بالا به پایین و یا به حالت مواج و ثابت تنظیم می شود. قدرت پرتاب باد اسپیلت 5 تا 10 متر است. بنا براین باید پنل را در جایی تعبیه کنید که طول مورد نیاز را پوشش دهد.

نصب اسپیلت

نکات مهم در نصب اسپیلت

توجه کنید که احتمال دارد سالنی بزرگتر از حد توان اسپیلت باشد. در این صورت دو عدد کولر برای سالن در نظر بگیرید تا فعالیت هر کدام دیگری را پوشش دهد. موضوع دیگری که باید در نصب اسپیلت در نظر داشته باشید این است که هوای گرم همیشه در زیر سقف تجمع می کند. به همین دلیل باید تا جای ممکن پنل داخلی کولر گازی را پایین تر از سقف نصب کرد . پنل داخلی اسپیلت بایستی حتی المقدور بین 40 تا 50 سانتی متر پایین تر از سقف نصب شود چرا که باعث می شود جریان هوای خنک در سطح بیشتر تاثیر گذار باشد.

بهترین جای اسپیلت

اصول نصب و جانمایی اسپیلت

دقت داشته باشید که هرگزپنل داخلی اسپیلت را در مجاورت بخاری و شوفاژ یا سیستم های سرمایش و گرمایشی دیگر تعبیه نکنید و اگر قرار است اسپیلتی در آشپرخانه نصب کنید مراقب باشید که رو ی اجاق گاز و یا سایر رطوبت ساز ها نصب نشود. اسپیلت هر ساله نیاز به سرویس و نگهداری و گاهی تعمیر دارد، امکان تعمیر و یا سرویس پنل داخلی اسپیلت را در نظر داشته باشید. مراقب باشید پنل داخلی اسپیلت در مسیر رفت و آمد افراد نباشد .

بهترین جای اسپیلت

مقالات زیر تقدیم به شما :

enlightenedنحوه ی استفاده از کولر آبی

enlightenedسیستم گرمایش از کف

enlightenedراهنمای خرید رادیاتور آپارتمان

جانمایی اسپیلت

سخن پایانی ایرانادکور

در خصوص نصب اسپیلت مطالبی را عنوان کردیم اگر قرار است اسپیلت را در فروشگاه ها و مکان های تجاری نصب کنیم که سقف آن ها بلند است بهترین مکان فاصله 2 متری از سطح زمین است. برای هر موضوعی در زمینه دکوراسیون داخلی می توانید با تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور مشورت کنید. بهترین ایده های دکوراسیون داخلی را به ما ارائه خواهیم داد. بهترین طراحی دکوراسیون در شیراز و جنوب ایران را با ما تجربه کنید.

نویسنده: ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

نصب اسپیلتبهترین جای اسپیلتجانمایی اسپیلت

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه