رنگ آمیزی

بهترین رنگ برای اتاق مطالعه

بهترین رنگ برای اتاق مطالعه

بهترین رنگ برای اتاق مطالعه
اتاقی که به عنوان اتاق مطالعه انتخاب می شود ویژگی‌های خاصی دارد، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رنگ اتاق مطالعه است. همانطور که می دانید هر رنگ نوعی تاثیر بر روان ما دارد و می تواند در حال و حوصله ما تاثیر داشته باشد و این امر نیز می‌تواند در میزان یادگیری هنگام مطالعه تاثیرگذار باشد. در ادامه با ایرانادکور همراه شده و با چهار رنگ مناسب برای اتاق مطالعه آشنا شوید.

تاریخ مقاله :1399/04/04

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و شناخت اصول رنگ شناسی و کاربرد رنگ  آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

رنگ اتاق مطالعه

اهمیت رنگ اتاق در کیفیت مطالعه

مهم‌ترین اتفاقی که لازم است هنگام مطالعه بیافتد ایجاد حس تمرکز است. از چیدمان دکوراتیوها گرفته تا رنگ اتاق مطالعه، همگی عواملی تاثیر گذار در تمرکز و یادگیری افراد هستند. رنگ اتاق مطالعه، در واقع رنگی است که حواس شخص را پرت نکند و برایش آرامش و دوری از استرس‌های محیط را به ارمغان بیاورد. رنگی مانند قرمز و صورتی باید ایجاد اضطراب می شوند، حتی رنگ زرد نیز با اینکه شادی آور است، اما پس از مدتی تنش و اضطراب ایجاد می‌کند. پس بهترین رنگ برای اتاق مطالعه چیست؟

رنگ اتاق مطالعه

بهترین رنگ برای اتاق مطالعه چیست؟

رنگ مناسب اتاق مطالعه، همان رنگی است که از طیف‌های خنثی و سرد درست شده باشد؛ زیرا با خاصیت آرامش بخشی که دارد، انرژی درونی افراد را متعدل می‌سازد. رنگی که بتواند محیطی عاری از هر گونه شلوغی و بهم ریختگی ایجاد کند و به چشم استراحت دهد. یکی از این رنگ ها سفید است. آری رنگ سفید؛ یک رنگ بی اثر و کاملا خنثی، با ویژگی‌های بی‌شمار و البته فراموش شده در بین عموم افراد!

رنگ اتاق مطالعه

خاکستری از برترین رنگ ها برای اتاق مطالعه

تفاوتی که اتاق مطالعه خاکستری با سفید دارد در به کارگیری سایر وسایل دکوری است. ذات خنثی این رنگ باعث می‌شود هنگام مطالعه نه چشم‌ها خسته شوند نه تمرکز حواس بهم بریزد و نه محیط دچار یکنواختی شود. با رنگ طوسی باید مبلمان با رنگ‌های شاد، ولی نه در افراط در محیط به کار ببرید. پرده‌های ساده و فرش بدون طرح گزینه‌های خوبی برای استفاده در چنین اتاقی است. خاکستری هر چه روشن‌تر باشد بهتر است؛ چرا که نیاز به تزریق نور زیاد برای افزایش روشنایی محیط الزامی نخواهد داشت.

رنگ اتاق مطالعه

اتاق مطالعه به رنگ آبی و یا سبز

آبی کم رنگ بسیار آرامش‌بخش و تسکین دهنده است. از این رنگ می‌توان در اتاق مطالعه به خوبی استفاده کرد؛ آبی می‌تواند باعث افزایش بهروه‌روی افراد و به خصوص نوجوانان هنگام مطالعه شود. اما در صورت انتخاب رنگ آبی به عنوان رنگ اتاق مطالعه بهتر است که طیف‌های کم رنگ و بی‌روح آن را فراموش کرده رنگ‌هایی مانند فیروزه‌ای و یا آبی نیلگون را انتخاب کنید. سبز نیز یک رنگ سرد بوده احساس آرامش‌بخشی را القا می‌کند. سبز می‌تواند فضایی سرزنده و پرانرژی را نیز بوجود آورده و به تمرکز نیز کمک کند.

رنگ اتاق مطالعه

مقالات زیر برای مطالعه بیشتر شماست:

enlightenedبهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است

enlightenedبهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه

enlightenedتاثیر دکوراسیون داخلی در روحیات ما

اتاق مطالعه

سخن پایانی ایرانادکور

رنگ خاکستری که بهترین در میان همه رنگ‌های پیشنهادی است، علاوه بر اتاق مطالعه رنگ مناسب محیط کار نیز است. تمرکز و از بین برنده ساختارهای منفی محیط، از ویژگی‌های منحصر به فرد این رنگ است. پیشنهاد ما به عنوان نتیجه این نوشتار، به کار بردن رنگ خاکستری برای اتاق مطالعه است. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دکوراسیون با شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید و از خدمات تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور به عنوان برترین مجری دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران بهره ببرید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

رنگ اتاقاتاق مطالعهروانشناسی رنگبهترین رنگ اتاق

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه