دکوراسیون

ایده های دکوراسیون ویترین مغازه 2

ایده های دکوراسیون ویترین مغازه 2

ایده های دکوراسیون ویترین مغازه 2
در مقاله قبل ، ایده هایی در خصوص طراحی ویترین مغازه های گفتیم ، از آنجا که نکات زیادی در این خصوص وجود دارد ، می توانیم باز هم به شما در این راه کمک کنیم پس این نوشتار که ادامه مقاله ایده های دکوراسیون ویترین مغازه 1 ، است را بخوانید تا بتوانید ویترینی متفاوت و زیبا طراحی کنید.

تاریخ مقاله : 1399/11/16

در مقاله قبل ، ایده هایی در خصوص طراحی ویترین مغازه ها گفتیم ، از آنجا که نکات زیادی در این خصوص وجود دارد ، می توانیم باز هم به شما در این راه کمک کنیم پس این نوشتار که ادامه مقاله ایده های دکوراسیون ویترین مغازه 1 ، است را بخوانید تا بتوانید ویترینی متفاوت و زیبا طراحی کنید.

طراحی ویترین مغازه

رنگ آمیزی جذاب پس زمینه ویترین

یکی از مهمترین مسایلی که در خصوص ویترین ها مهم است ، رنگ پس زمینه آن است ، اینکه اجناس شما به خوبی دیده شوند دقیقا به رنگ پس زمینه یا بک گراند ویترین ربط دارد ، اگر این رنگ را درست انتخاب کنید اجناس بخوبی نمایان می شوند و اگر نه ، ظاهری درهم و بی نظم خواهید داشت که چشم را به خود جلب نمیکند ، مثلا اگر فروشنده کفش های کتای سفید هستید شاید بهتر باشید بک گراند ویترین را رنگی شاد مثل قرمز یا زرد انتخاب کنید تا بخوبی کفش ها را نشان دهید ، اما اگر جنسهایتان رنگارنگ است دیگر نمی توانید از رنگ قرمز استفاده کنید ، بهتر است رنگ بک گراند ، خنثی باشد تا اجناس خود نمایی کنند.

طراحی ویترین مغازه

توجه به سن و جنس مشتریان

شاید این را باید به عنوان نکته اول می گفتیم ، شما ابتدا باید مشتری خود را بشناسید که از چه طیفی هستند ، خانم ، آقا ، جوان ، پیر ، همه سنین و یا کودکان ؟ حال می توانید بسته به روحیه آنها ویترین را طراحی کنید ، اگر کت و شلوار می فروشید و بیشتر کت و شلوار های شما را افراد میان سال و مسن می خرند ، نمی توانید ویترینی عجیب و قریب با زوایای شکسته و رنگارنگ انتخاب کنید.

بهتر است ویترینی شیک و منظم و بسیار تمیز و رسمی طراحی کنید ، اما اگر دختران جوان خریدار شما هستند ، می توانید از رنگ های دخترانه مثل هلویی ، بژ ، صورتی مات ، سفید ، نقره ای و با تزیینات ظریف دخترانه بهره ببرید.

پس خیلی مهم است که شما خودتان را جای مشتری بگذارید و به جای اینکه بر طبق سلیقه خودتان ویترین بزنید بر طبق سلیقه خریدارانتان و از دید آن ها ویترین را طراحی کنید. شاید شما عاشق رنگ آبی باشید اما بهتر باشد ویترینی زرد و سفید برای کار کودک در نظر بگیرید.

طراحی ویترین مغازه

اطلاع رسانی حراج ها از طریق ویترین

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که گاهی تخفیفاتی را در نظر میگیرید ، باید این تخفیفات را بوسیله ویترین به اطلاع همه برسانید ، در این راه هم خلاق باشید و فقط روی شیشه ننویسید 20 درصد تخفیف روی همه اجناس!

شاید استفاده از بادکنک هایی که روی آن علامت درصد چسبانده اید ایده بهتری باشد و یا مانکن هایی که دارند تخفیف دار بودن اجناس را به مردم نشان می دهند. از لامپ هایی که روشن و خاموش می شوند بهره ببرید و چشم ها را به هر وسیله ای به سمت مغازه خودتان جلب نمایید.

طراحی ویترین مغازه

استفاده از مانکن های متفاوت

مانکن ها برای نشان دادن لباس ، بدلیجات ، طلا ، کیف و کفش و بسیاری اجناس دیگر به کار می روند ، مانکن ها یا زن هستند یا مرد یا بچه و معمولا در دو رنگ سفید پوشت و سیاه پوست وجود دارند.

تا اینجا را همه استفاده می کنند ، اما شما قرار است متفاوت باشید ، پس مانکن ها را متفاوت کنید !

برای متفاوت کردن مانکن ها می توانید آن ها را رنگ کنید مثلا مانکنی با صورت طلایی اکلیلی یا نقره ای یا راه راه ، مانکنی که دارای چشمان بسیار درشتی است و یا موهای عجیب و بلندی دارد ، تلاش کنید مانکن ها را از حالت عادی کمی متفاوت کنید تا چشم ها به آن خیره شود ، سعی کنید از المان هایی که مد است هم استفاده کنید ، مثلا اگر موهای صورتی مد شده ، موهای مانکن را صورتی کنید ، مدها همیشه زیبا تر به نظر می رسند.

مثلا شما می خواهید دستبند چوبی دست مانکن را بفروشید ، اگر شلوار اسلش مد شده ، شلوار اسلش پای مانکن کنید ، به این ترتیب دستبند شما ربطی به خوشتیپی مانکن در چشم جوانان پیدا می کند ، انگار که این دستبند باید باشد تا تیپ و استایل آن فرد کامل شود.

طراحی ویترین مغازه

مقالات زیر در این راه به شما کمک می کنند : 

enlightenedطراحی چیدمان ویترین مغازه

enlightenedطراحی و اجرای دکوراسیون مغازه

enlightenedاصول بازسازی مغازه

طراحی ویترین مغازه

نحوه طراحی و اجرای ویترین مغازه موضوعی است بسیار مهم که در این مقاله به  آن پرداختیم . از طراحی دکور مغازه های کوچک گرفته تا دکور فروشگاه های بزرگ، کارشناسان ما در ایرانادکور در  خدمت شما عزیزان خواهند بود.

نویسنده: ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه