مصالح ساختمانی

انواع مختلف سقف کاذب

انواع مختلف سقف کاذب

انواع مختلف سقف کاذب
امروزه سقف کاذب در اصل یکی از بخش‌های اصلی هر ساختمان و فضایی به حساب می‌آید. آشنایی با انواع مختلف سقف کاذب به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تاریخ: 1399/12/18

انتخاب یکی از انواع متعدد و زیبای سقف کاذب برای هر مدل فضا و کاربری مختلف تاثیر مستقیمی در دکوراسیون داخلی فضا دارد. مدل‌های مختلف سقف کاذب باعث شده است تا هر کاربر با توجه به سلیقه خود، به انتخاب یکی از انواع سقف کاذب بپردازد. تنها نکته ضروری در هنگام انتخاب سقف کاذب مناسب در اصل شناخت انواع مختلف سقف کاذب و سپس انتخاب بهترین است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

سقف

معرفی سقف کاذب و ویژگی‌های آن

سقف کاذب در اصل با سقف اصلی ساختمان و هر طبقه متفاوت می‌باشد. سقف کاذب، به نوعی خاص از یک سقف گفته می‌شود که بعد از اتمام سقف اصلی ساختمان، در سطحی پایین‌تر از سقف اصلی قرار دارد و با کاربرد خاص خود زیبایی متفاوتی را در فضا به وجود می‌آورد. سقف کاذب از قسمت داخلی فضا قابل رویت می‌باشد و در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. سقف کاذب انواع مختلفی دارد که برای مثال می‌توان به سقف کاذب گچی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب آلومینیومی و … اشاره کرد. اجرای باکس نور مخفی در سقف با سقف کاذب امکان پذیر است.

مزایا سقف سی ان سی

سقف کاذب CNC

CNC در اصل مخفف کلمه (Computer Numerical Control) است. سقف CNC با نام‌های تجاری دیگر مانند سقف معرق کاری شده نیز در بازار شناخته می‌شود. سقف CNC در اصل نوعی تایل می‌باشد که توسط دستگاه CNC بر روی آن‌ها طرح و شکل‌های متنوع برش داده می‌شود. بنابراین، دلیل نام‌گذای این مدل از سقف‌ها نیز به همین دلیل است. یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای سقف  CNC این می‌باشد که دارای تنوع طرح و شکل بسیاری می‌باشد و مشتری در هنگام خرید و انتخاب تایل CNC می‌تواند از بین هر کدام از تایل‌های موجود، به انتخاب طرح مورد علاقه خود بپردازد. مدل سقف کاذب کناف نیز بسیار گسترده و متنوع می‌باشد.

سقف 21

سقف کاذب PVC

سقف کاذب PVC از جنس نوعی پلیمر ترموپلاستیک می‌باشد که دارای مزایای بسیاری است و کاربرد آن بسیار گسترده می‌باشد. از مزایای اصلی و برتر پی وی سی نسبت به دیگر انواع سقف کاذب می‌توان دوام، استقامت و استحکام بالای آن را نام برد. با خاصیت ضد آب بودن و تنوع زیاد سقف کاذب پی وی سی، امروزه در حجم گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پی وی سی یکی از محبوب‌ترین نوع سقف کاذب می‌باشد که به عنوان دیوارپوش و کف‌پوش نیز استفاده می‌شود.

رابیتس

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس در اصل از ورق‌های فولادی مشبکی تشکیل شده است و در سقف‌های کاذب از آن استفاده می‌شود. مقاومت رابیتس در برابر زنگ زدگی نسبت به کناف بیشتر می‌باشد. در کنار این مزیت، یکی از معایب سقف کاذب رابیتس این است که نسبت به کناف از وزن سنگین‌تری برخوردار می‌باشد. رابیتس از ورق‌های گالوانیزه به ضخامت 0.25 تا 0.5 گرم تولید می‌شود و به همین دلیل دارای وزن بیشتری است. نحوه استفاده از این سازه به این صورت می‌باشد که سازه رابیتس معمولاً از نبشی و میلگرد تشکیل شده است و رویه آن از تورهای گالوانیزه و گچ استفاده می‌شود.

طراحی و اجرای کناف

سقف کاذب کناف

کناف در اصل همان صفحات روکش‌دار گچی یا همان گچ برگ‌هایی می‌باشد که به منظور ایجاد اختلاف ارتفاع در زیر سقف اصلی اجرا می‌گردد. کناف در مقایسه با رابیتس از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار می‌باشد، زیرا سرعت در طراحی و اجرای سقف کاذب کناف باعث می‌شود تا بسیاری از مردم ساختار کناف را به رابیتس ترجیح دهند. در شرایطی که به منظور تعمیر و بازسازی خانه قصد استفاده از سقف کاذب را دارید، کناف با توجه به اینکه در مقایسه با سقف گچ سریعتر خشک می‌گردد، انتخاب بهتری می‌باشد. کناف دارای هزینه کمتری می‌باشد، زودتر از گچ اجرا می‌گردد و دارای تنوع طرح بیشتری است. داشتن اطلاعات کافی از فرق کناف و PVC به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات را از دست ندهید.

enlightenedکناف سقف پذیرایی مستطیلی

enlightenedطراحی سقف آشپزخانه

enlightenedآشنایی با سقف کاذب دامپا

سقف پی وی سی در حمام

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل همواره تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های جدید و مدرن در اجرای انواع مختلف سقف کاذب در شیراز همواره بهترین خدمات را به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انواع مختلف سقف کاذباجرای سقف کاذباجرای انواع سقف کاذب در شیرازسقف کاذب کناف

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه