مقالات تخصصی معماری

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی چیست؟

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی چیست؟

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی چیست؟
آیا شما با اصول و نکات مهم و تاثیرگذار در جذب بیشتر مراجعین به مطب دندانپزشکی آشنا هستید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر شما هم از آن دسته پزشکان خوش سلیقه و خلاقی هستید که می‌خواهید بهترین و خاص‌ترین دکور را در مطب دندانپزشکی یا کلینیک خود داشته باشید؛ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بسیاری از پزشک‌ها و دندانپزشک‌ها همیشه به دنبال این هستند که طراحی مطب یا کلینیک خود را به نحوی انجام دهند که مراجعین آن‌ها از نشستن و در انتظار ماندن برای نوبت خود احساس خستگی نکنند. اگر قصد تغییر دکور کلینیک خود را دارید یا می‌خواهید تا از همان ابتدا بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی مطب شیراز چگونه است، در ادامه با ما همراه باشید.

enlightenedبرای آشنایی بهتر با دکوراسیون داخلی مطب ، پیشنهاد می کنیم مقاله لینک شده را حتما با دقت مرور کنید ، اطلاعات جامع و بسیار جالبی در این خصوص را در آن مقاله ارائه کرده ایم.enlightened

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-1

اصول طراحی کلینیک دندانپزشکی 

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس قطعاً شما هم یک پزشک حرفه‌ای و توانمند هستید که به اهمیت دیزاین و دکوراسیون داخلی مطب خود پی برده‌اید. عوامل دیگری به جز اعتبار و شهرت یک دکتر می‌تواند در میزان جذب مراجعین بیشتر در مطب تاثیرگذار باشد.

سوال اصلی این است که چه عواملی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؟ رعایت اصول و نکات طراحی مطب دندانپزشکی از مهم‌ترین عامل‌ها به حساب می‌آید.

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی در شیراز

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-3

زمانی که یک بیمار وارد مطب یک پزشک و یا دندانپزشک می‌شود، ممکن است احساسات مختلفی مانند استرس، ترس و اضطراب را تجربه کند. در این مرحله، یک دکور آرامش بخش و منحصر به فرد در یک کلینیک می‌تواند به مراجعین احساس آرامش داده و انرژی مثبت آن‌ها را برگرداند.

اهمیت این موضوع را فقط پزشکانی درک می‌کنند که به آرامش و حال خوب مراجعین و بیماران خود بسیار اهمیت می‌دهند. قطعاً این پزشکان با توجه به این نکته کلیدی و اساسی می‌توانند اعتماد مراجعین و بیماران بیشتری را به خود جذب کنند.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-4

ترکیب بندی رنگ‌ها در دکور مطب

رنگ‌ها همیشه نقشی اساسی و تاثیرگذار را در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون مطب دندانپزشکی ایفا می‌کنند. رنگ‌ها، تاثیر مستقیمی بر روی آرامش، افکار و رفتار مراجعین دارند. بنابراین، تلاش کنید تا از رنگ‌های روشن و آرامش بخش در مطب استفاده کنید.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-5

تا به حال به رنگ بژ فکر کرده‌اید؟ ترکیب این رنگ می‌تواند در کنار بقیه رنگ‌ها عالی و آرامش بخش باشد. رنگ مناسب دیگر برای مطب دندانپزشکی می‌تواند آبی باشد. رنگ آبی همیشه یادآور آسمان و آرامش و عظمت است. بنابراین، با اطلاعات کامل و هوشمندانه انتخاب کنید.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-6

اهمیت میز پذیرش 

اگر به بخش پذیرش و کانتر منشی توجه نکنید، ممکن است مراجعین شما در هنگام ورود به دفتر دچار سردرگمی شوند. برای طراحی و ساخت میز پذیرش در مطب دندانپزشکی باید به اندازه، طول و ارتفاع میز توجه داشته باشید.

ارتفاع میز را به اندازه‌ای در نظر بگیرید که افراد بتوانند به راحتی فرم پر کنند و با منشی نیز ارتباط چشمی داشته باشند.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-7

اثر فضای انتظار در کلینیک 

تصور کنید که تعداد زیادی از مراجعین شما به صورت همزمان و یا با فاصله زمانی کم وارد مطب می‌شوند. در این حالت، اگر فضای سالن انتظار به خوبی و هنرمندانه طراحی نشده باشد قطعاً می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد. قطعاً بیماران با همراهان خود قرار است تا مدت زمانی طولانی را به انتظار نوبت خود بنشینند.

در طول این زمان، افراد به دکوراسیون مطب، رنگ‌ها، چیدمان و میز کانتر بسیار توجه می‌کنند. سعی کنید تا در این زمینه‌ها دکور مطب خود را شاخص کنید.

علاوه بر زیبایی و جذابیت مبلمان در بخش انتظار، باید به راحتی آن‌ها برای مراجعین و نشستن طولانی مدت افراد نیز توجه کنید.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-8

انتخاب مدل نورپردازی مناسب 

مدل نورپردازی در فضای مطب بسیار مهم است. اگر نورپردازی به درستی و با رعایت اصول و نکات خاص خود انجام نشود؛ نور کم در فضا باعث آسیب رساندن و اذیت شدن چشمان پرسنل و مراجعین خواهد شد.

در مقابل نور بیش از حد در فضا نیز باعث خسته شدن چشم افراد و ایجاد خطای دید می‌شود. بنابراین، شدت تابش نور و میزان آن باید حتماً با دقت و اطلاعات کافی انتخاب شود.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-9

اهمیت مبلمان مطب دندانپزشکی 

مبلمان در فضای مطب باید راحت و منحصر به فرد باشند. تعدا کم صندلی و یا مبلمان در کلینیک می‌تواند برای مراجعین و بیماران به یک کابوس تبدیل شود تا دیگر از آمدن به مطب شما منصرف شوند.

با توجه به ماکزیمم تعداد افرادی که در اوج ساعت شغلی ممکن است در مطب شما حضور داشته باشند، تعداد و مدل مبلمان خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-2

نتیجه‌گیری

در هنگام طراحی و اجرای دکور مطب دندانپزشکی باید توجه داشت که عوامل مختلفی برای داشتن یک دکور خاص و منحصر به فرد تاثیرگذار هستند.

ممکن است شما این تفکر را داشته باشید که با یک هزینه کمتر می‌توان یک دکور را در کلینیک اجرا کرد. اما ما به شما توصیه می‌کنیم تا از متخصصین طراحی و اجرای دکور مشاوره بگیرید تا در نهایت ضرر زیادی شامل حال شما نشود.

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-10

اصول طراحی مطب دندانپزشکی چیست-12

سوالات متداول در زمینه طراحی دکور کلینیک دندانپزشکی 

1- هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون مطب دندانپزشکی به چه صورت است؟

هزینه طراحی مطب دندانپزشکی به عوامل مختلفی مانند متراژ فضا، سبک طراحی و تعداد طرح‌ها بستگی دارد. برآورد هزینه اجرا نیز لا توجه به طرح نهایی انجام می‌شود.

شما همراهان گرامی و مشتریان عزیز به راحتی میتوانید با مشاورین ایرانادکور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و کامل در این زمینه استفاده کنید.

2- روند طراحی و اجرای دکور به چه صورت است؟

فقط کافی است تا با مشاورین ما در ایرانادکور تماس بگیرید تا تمامی مراحل روند طراحی و اجرا را به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح دهند.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه