مقالات تخصصی معماری

اصول خانه هوشمند

اصول خانه هوشمند

اصول خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان این امکان را فراهم می آورد تا کنترل یک ساختمان و وسایل درون آن را به دست بگیریم. این کار از هر نقطه ای و در هر زمانی امکان پذیر خواهد بود و این بسیار هیجان انگیز و جذاب است. در این میان داشتن سرویس اینترنت قوی حرف اول را می زند و بعد بقیه داستان . . .

تاریخ مقاله : 1399/12/16

هوشمند سازی ساختمان این امکان را فراهم می آورد تا کنترل یک ساختمان و وسایل درون آن را به دست بگیریم. این کار از هر نقطه ای و در هر زمانی امکان پذیر خواهد بود و این بسیار هیجان انگیز و جذاب است. در این میان داشتن سرویس اینترنت قوی حرف اول را می زند و بعد بقیه داستان . . .

ایرانادکور پیشرو در سبک های معماری مدرن و خدمات هوشمند سازی خانه ها درخدمت شما عزیزان برای اجرای هوشمند سازی کامل یا خانه های نیمه هوشمند با هزینه های مقرون به صرفه خواهد بود . ادامه مطلب را با ما همراه باشید .

هوشمند سازی خانه

اهمیت خانه هوشمند چیست؟

پیشتر تنها درنمایشگاه های ساختمان و عمران ، نام هوشمند سازی ساختمان را می شنیدیم. اسمارت هوم یا خانه های هوشمند در حد خبر بودند و حتی حرف زدن درباره آن ها کمی تخیلی به نظر می رسید، گاهی تصور می شد سالهای سال طول بکشد که این تخیلات رنگ واقعیت پیدا کنند اما دیری نپایید که در اطراف خود ساختمان های فوق هوشمند را دیدیم و در آن قدم زدیم.

کم کم هوشمند سازی به یک نیاز تبدیل خواهد شد نه یک آپشن ! چون اصولا تمام آپشن ها پس از مدتی به نیاز تبدیل می شوند و انگار که باید باشند تا کار راه بیافتد و بدون آن ها چیزی کم است، مانند آپشن های خودرو ها که یکی یکی به نیاز تبدیل شدند و الان اگر خودرویی مثلا کیسه هوا نداشته باشد حتی استاندارد به حساب نمی آید.

هوشمند سازی خانه

اصول هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هر ساختمانی از ویلا و باغ گرفته تا آپارتمان و هتل که تجهیزات خاصی برای کنترل سیستم های روشنایی، امنیتی، سرمایشی و گرمایشی، رطوبتی، آبیاری، صوتی تصویری، دوربین های مداربسته و بسیاری سیستم های دیگر را دارا باشد یک ساختمان هوشمند است.

در یک خانه یا ساختمان هوشمند، تمامی تجهیزاتی که گفتیم را می توانید با یک گوشی موبایل از شهری دیگر کنترل کنید، حتی می توان تنظیمات را طوری انجام داد که هر دستگاهی در نبود ما کار خودش را سر وقت مناسب انجام دهد و این یعنی امینت و رفاه.

هوشمند سازی خانه

خوب است بدانید خانه های هوشمند جدید حتی قابلیت اندازه گیری انرژی مصرفی را نیز دارند و می توان کنترل کرد که چگونه انرژی کمتری هدر رود و مصرف، بهینه گردد. بنابراین هزینه کردن برای هوشمند سازی خانه دقیقا یک سرمایه گذاری است که شما برای رفاه، امنیت و مصرف بهینه انرژی صرف می کنید.

هوشمند سازی خانه

مثالی از خانه هوشمند

شما مانند هر روز صبح، خانه را به مقصد محل کار ترک می کنید. با فشار دادن تنها یک دکمه، خانه هوشمند با کمک یک سیستم هوشمند سازی ساختمان سیستم امنیتی را فعال می کند و می فهمد که دیگر شما در منزل نیستید، تمامی چراغ های خانه را خاموش می کند، گاز و آب ورودی خانه را قطع و یا در حالت کم مصرف قرار می دهد، پرده های خانه را می بندد و سیستم های سرمایشی و گرمایشی را به حالت تعدیل در می آورد تا انرژی کمتری صرف شود.

هوشمند سازی خانه

داشتن یک ساختمان هوشمند، رویا نیست

داشتن یک خانه هوشمند دیگر رویا نیست اما شما نباید تصور کنید می نشینید و خانه مانند یک ربات همه کار برای شما می کند، خیر !

شما مانند قبل زندگی خواهید کرد و تمام وظایفتان در خانه را از قبیل تمیز کاری و پخت و پز و شست و شو را انجام خواهید داد، هیچ چیز عوض نمی شود!

اما می توانید کارهایی که هر روز مجبورید در ساعات خاصی و به دفعات انجام دهید را اتوماتیک کنید، روشن شدن چراغ ها در تاریکی، کشده شدن پرده ها در روشنایی زیاد، آبیاری گل ها و گیاهان در ساعاتی خاص از روز، اعلام اینکه کسی جلو خانه است و دارد زنگ می زند و …

در مقاله های بعد بیشتر با روش های هوشمند سازی خانه ها آشنا خواهیم شد.

هوشمند سازی خانه

گروه تخصصی ایرانادکور ، پیشرو در طراحی سناریو های هوشمند سازی منازل و محیط های کاری ، در خدمت شما عزیزان خواهد بود ، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص طراحی خانه های هوشمند و سیستم کنترل با کارشناسان ما در دفاتر شیراز در تماس باشید.

جهت مطالعه :

enlightenedتاریخچه هوشمندسازی ساختمان

enlightenedآشنایی با سیستم خانه هوشمند

enlightenedانوع سنسور خانه های هوشمند

نویسنده  : ص.توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه