دکوراسیون

اجرای لمینت کف: صفر تا صد

اجرای لمینت کف: صفر تا صد

اجرای لمینت کف: صفر تا صد
لمینت کف ، کفپوشی زیبا و جذاب است که حس طبیعت را در فضا ایجاد می کند ، تنوع رنگ و طرح و دوام و ماندگاری لمینت ، باعث استفاده بسیاری از افراد از این نوع کفپوش زیبا شده ، در این مقاله از ایرانادکور اجرای لمینت کف را بررسی می کنیم ، ما در ایرانادکور ، فروش لمینت شیراز را ارائه می دهیم ،

لمینت کف ، کفپوشی زیبا و جذاب است که حس طبیعت را در فضا ایجاد می کند ، تنوع رنگ و طرح و دوام و ماندگاری لمینت ، باعث استفاده بسیاری از افراد از این نوع کفپوش زیبا شده ، در این مقاله از ایرانادکور اجرای لمینت کف را بررسی می کنیم ، ما در ایرانادکور ، فروش لمینت شیراز را ارائه می دهیم ، بنابراین اگر در شیراز و جنوب ایران به لمینت کف نیاز دارید با ما تماس بگیرید تا برترین برند های لمینت را با کمترین قیمت ها دریافت کنید.

enlightenedدعوت می کنیم مقاله اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را بخوانید ، مقاله ای جامع برای شناخت سبک های دکوراسیون و نحوه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی که اطلاعات شما را تکمیل و به روز می کند.

لیمت کف چیست؟

کلمه لمینت از فعل Lamination  در زبان انگلیسی گرفته شده که در اصل به معنای ساختن یک متریال در لایه های مختلف است. متریال ترکیبی به این ترتیب قوی تر، بادوام تر و در مجموع با کیفیت تر از مواد اولیه است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که امروزه کاربرد این کلمه گسترده است و از پارکت لمینت گرفته تا لمینت دندان، از این اصطلاح استفاده می گردد.

لمینت کف ، در اصل لایه هایی فشرده شده از چوب و مواد دیگر است که در کارخانه با هم ترکیب و سپس طی فرآیندهایی به صورت فشرده درآمده و سرانجام محصول نهایی جهت ارائه به بازار و اجرای لمینت کف آماده می شود.
این نوع لمینت در منازل و حتی فضاهای اداری و تجاری جهت زیبایی و پوشش کف به کار می رود تا حس زیبای چوب را تداعی کند ، مشتریان با مراجعه به فروشگاه ها، نوع  لمینت و رنگ و طرح درخواستی خود را در بین کالیته ها و نمونه های موجود در فروشگاه انتخاب کرده و پس از سفارش دهی ، لمنیت ها توسط کارگران حرفه ای ، در کف منازل یا محل کار نصب شوند.

جنس اصلی لمینت ها معمولا از ملامین صمغ  و نوعی فیبر چوب است و از زمان تولید تا کنون محبوبیت این نوع کفپوش افزایش یافته و در حال حاضر در منازل بدلیل سادگی نصب، دوام بالا و به خصوص زیبایی آن مورد پسند و استفاده طیف وسیعی از افراد است.

اجرای لمینت کف شیراز

لمینت چگونه نصب می شود؟

لمینت را حتما همه شما دیده اید اما ممکن است برخی افراد آن را با پارکت و یا کفپوش لاستیکی اشتباه بگیرند ، لمینت ها معمولا مستطیل شکل هستند و ابعادی در حدود عرض بین 14 تا 25 سانتیمتر و طولی بین 120 تا 140 سانتیمتر دارند، ضخامت  لمینت ها معمولا 7، 8 ، 10 و 12 میلیمتر تغریف شده است.

خوب است بدانید که لمینیت را با چسب به کف نمی چسبانیم بلکه در ابتدا یک لایه فوم به ضخامت 2 میلیمتر را به روی کف پهن کرده و لمینت را روی فوم نصب می کنیم، لمینت ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب شیارها در یکدیگر قفل می شوند یا به اصطلاح کلیک می شوند و بدیت وسیله تایل های لمینت در هم قفل می شود بدون اینکه به زمین چسبیده باشد.

همنیجاست که نوع مرغوب و نامرغوب لمینت ها از هم جدا می شوند بری لمینت ها به خوبی در هم جفت نمیشوند و بعدها یا از هم جدا شده و یا زیر پا صدا ایجاد می کنند.

اجرای لمینت کف شیراز

مزایا و معایب لمینت کف 

لمینت به کف زیرین خود هیچ آسیبی وارد نمی کند و می توان تا چند بار آن را جمع و در محل دیگری مجددا اجرا نمود و به همین دلیل لمینت برای کسانی که مستاجر هستند می تواند کفپوش مناسبی باشد گرچه سایز هر اتاق و فضا متفاوت است اما شاید بتوان تا حدودی از لمینت استفاده مجدد کرد.

لمینت به راحتی خش بر نمی دارد، لمینت به هیچ عنوان در اثر حرارت سیگار نمی سوزد و عایق خوبی برای صدا است ، همین مزایا باعث افزایش فروش لمینت شده است.

به علت عدم استفاده از چسب در نصب لمینت ها، کف اتاق صدمه نخواهد دید و اگر برای مثال کف اتاق یا سالنی با سنگ فرش شده باشد ، سنگ ها به طور کاملا سالم باقی خواهند ماند.

لمینت ها نسبت به آب بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی قدیمی هستند و حتی نوعی از آن ها را میتوان برای فضاهای بسیار مرطوب مانند کنار استخر ها بکار برد. سرعت اجرای لمینت کف بسیار بالا است و در دو تا سه روز کل کف خانه را می توان با لمینت پوشاند ، هنگام نصب هم هیچ آلودگی و کثیف کاری و بویی ایجاد نمیکنند ؛ مهمتراز همه اینکه قیمت آن ها از پارکت ، سرامیک ، سنگ و موکت های طرح دار کمتر است. ضمناً لمینت کف نیاز به هیچ مراقبتی نخواهد داشت و حتی با مواد ضد عفونی کننده می توان آن را تمیز کرد.

تنها عیب لمینت عدم مقاومت آن در ساختمان های گرمایش از کف نسبت به کفپوش سرامیک است که می‌توان گفت اجرای لمینت کف در صورت گرمایش از کف مناسب نیست.

اجرای لمینت کف شیراز

مراحل نصب و اجرای لمینت کف 

همانطور که گفته شد ، ایرانادکور ارائه دهنده انواع لمینت در شیراز و جنوب ایران است ، فروش لمینت شیراز را از ما در ایرانادکور بخواهید.

در قسمت قبل تا حدودی با کلیات اجرای لمینت کف آشنا شدید ، در این بخش به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت :
1- پیش از نصب لمینت و حداقل 48 ساعت پیش از شروع نصب، حتما و حتما بسته های حاوی لمینت را در همان محلی که قرار است نصب صورت بگیرد بگذارید حتی المقدور جعبه ها را باز کنید تا لمینت کاملا با دما و رطوبت محیط سازگار شود برای نصب لمینت بهتر است عجله نداشته باشید.

2- پیش از اجرای لمینت کف ، حتما فضا و خصوصا سطح کف را به دقت تمیز کرده و کاملا خالی کنید بطوری که هیچ چیز اضافه حتی دانه های شن و خاک هم در محل وجود نداشته باشند.

3- اگر کف با موکت پوشیده شده ، حتما موکت را جدا کنید ، اگر کف دارای پستی و بلندی است ، کفسازی را بطور کامل انجام دهید ، زیر لمینت باید سطحی صاف و تمیز وجود داشته باشد.

4- حال با لایه ای از فوم یا فویل پلاستیکی کف را بپوشانید ، برخی نصاب ها این لایه را حذف می کنند که این موضوع بستگی به میزان صافی سطح زیرین  همچنین رطوبت موجود دارد ، اما در هر صورت بهتر است فوم را پهن کنید.

اجرای لمینت کف شیراز

5- حال تایل های لمینت را توسط بخش اتصال دهنده به هم وصل کنید ، تایل ها را یک به یک به دقت با زاویه 45 درجه در کنار هم گذاشته  و به آرامی با کمک چکش این اتصال را محکم کنید.

اجرای لمینت کف شیراز

6- باید آخرین ردیف تایل های لمینت و دیوار حدود نیم سانتی متر فضا ی آزاد داشته باشند تا در صورت انبساط بر اثر گرما (به مرور زمان) تایل ها فضای انبساط داشته باشند. نگران این فضای خالی نباشید چون زیر قرنیز قرار خواهد گرفت و مشخص نیست.

اجرای لمینت کف شیراز

7- در نهایت بخش های اضافی آخرین قطعات لمینت، با استفاده از اره بریده و کوتاه کنید تا فضا به طور کامل پوشش داده شود.

ما در ایرانادکور برترین لمینت های بازار را به شما ارائه می دهیم تا اگر بخواهید اجرای لمینت کف در شیراز را تجربه کنید ، بتوانید با خیال راحت به ما اعتماد کنید ، لمینت ویوان و لمینت امباس دو نوع از لمینت های موجود در فروشگاه ایرانادکور هستند. مقاله سه روش جذاب برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن را هم بخوانید و اطلاعات جالبی در این زمینه کسب کنید.

نویسنده : ص. توکلی / ایرانادکور / 21 اسفند 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه