دکوراسیون

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد استاندارد مبل راحتی
قطعاً ظاهر و زیبایی مبل راحتی مهم‌ترین فاکتور به هنگام خرید مبل می‌باشد. مدل مبلی که در نگاه اول، توجه ما را به خود جلب می‌کند، می‌تواند ما را به خرید آن متقاعد نماید. اما ابعاد استاندارد مبل راحتی موضوعی بسیار مهم در هنگام خرید است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/07/09

گروه مهندسی ایرانادکور با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و اجرای پروژه های بسیار موفق با رعایت اصول و قوانین دکوراسیون داخلی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل، با تهیه این مقاله قصد راهنمایی و تکمیل اطلاعات شما عزیزان را دارد.

اندازه استاندارد مبل

اهمیت اندازه مبل راحتی

تناسب اندازه‌ مبل با فضای خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر ابعاد استانداری برای مبل‌های راحتی ارائه شده‌اند تا فرآیند خرید را برای مردم آسان‌تر کنند. همچنین عدم تطابق مبل با درب ورودی خانه معضل دیگری است که باید به آن دقت کنید. عرض راه‌پله و متراژ راهرو منزل‌تان هم از موارد قابل تامل در هنگام خرید مبلمان است. حالا که در مورد اهمیت اندازه‌گیری مبلمان قبل از سفارش آن را فهمیدید، بهتر است به سراغ ابعاد استاندارد مبل‌‌های راحتی برویم!

اندازه استاندارد مبل

ابعاد استاندارد مبلمان منزل

به طور کلی همیشه روال اینگونه است که برای اتاق‌های بزرگ از اندازه‌های بزرگ مبل و برای اتاق‌های کوچک از لاوست‌ها یا اندازه‌های کوچکتر مبل استفاده کنیم. اما خوب این اندازه‌گیری دقیق نیست و همچنان امکان خطا و اشتباه وجود دارد، پس بهتر است که به ارقام و اعداد اتکا کنیم. ابعاد استاندارد برای مبل‌های راحتی سه نفره از عرض ۲۱۴ و عمق ۸۹ سانتی‌متر تشکیل شده است. لاوست‌های دو نفره نیز ابعاد استاندارد دارای عرض ۱۵۳ و عمق ۸۹ هستند. ارتفاع استاندارد برای هر دو نوع مبل( از کف زمین تا بالاترین نقطه پشتی) ۹۳ سانتی‌متر می‌باشد. ابعاد استاندارد صندلی راحتی نیز عموما دارای عرض و عمق ۸۹ سانتی‌متر است.

اندازه استاندارد مبل

استفاده از مبل ال در خانه

چند سالی است که مدل مبل ال راحتی نیز محبوبیت بسیار بالایی را در بین خانواده‌های ایرانی کسب کرده است. اینکه مبل ال بهتر است یا راحتی بیشتر به سبک زندگی و طراحی فضای خانه‌تان بستگی دارد. در مورد فضاهای کوچک مبل مدل ال گوشه‌‌ی اتاق نشیمن را پر کرده و مرکز اتاق را خالی نگه می‌دارد. همین باعث می‌شود که فضای اتاق شما باز و بزرگ بنظر برسد. در فضاهای بزرگ نیز مبل ال می‌تواند به تقسیم‌بندی فضا کمک کند و فضای بزرگ شما را پر نماید.

اندازه استاندارد مبل

ابعاد استاندارد مبل ال

مبل ال شکل نیز همانند مبل راحتی ابعاد استاندارد مخصوص به خود را دارد و این اندازه‌ها برای سه نفره، پنج نفره و هفت نفره از این مدل مبل متفاوت هستند. ابعاد استاندارد مبل ال سه نفره شامل طول ۱۹۸ سانتی‌متر و عمق آن نیز ۹۰ سانتی‌متر است. این مقدار عمق در مورد صندلی شزلون آن ۱۷۲سانتی‌متر می‌باشد. البته این اندازه‌ها تا ۱۰ سانتی‌متر ممکن است متغیر باشند و شما بهتر است که به هنگام انتخاب مبل ۱۰ سانتی‌متری را بیشتر از این مقدار در نظر بگیرید.

اندازه استاندارد مبل

ابعاد استاندارد مبل ال 5 نفره و 7 نفره

اگر به دنبال تعداد صندلی بیشتر با اشغال فضای کمتر هستید، مبل مدل ال پنج نفره می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. اکثر مبل‌های ال ۵ نفره دارای طول ۲۱۰ در ۲۱۰ سانتی متر، ۲۴۱ سانتی متر در ۲۴۱ سانتی متر یا ۲۴۸ سانتی متر در ۲۴۸ سانتی متر و عمق ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر هستند. معمولا مدل مبل ال 7 نفره دارای ۷ صندلی با یک صندلی شزلون است که بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب می‌باشد. ابعاد استاندارد مبل راحتی ال به صورت ۲۴۰ × ۳۰۰ × ۱۵۰ سانتی متر است.

اندازه استاندارد مبل

مقالات زیر را هم مطالعه کنید :

enlightenedنحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

enlightenedتکنیک های ست کردن فرش و مبل

enlightenedسبک شناسی مبلمان

مبلمان خانه

سخن پایانی ایرانادکور

با همه این توضیحات، اگر باز هم دقیقا نمی دانید چه سایز مبلمانی برای خانه تان بهتر است، پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در ایرانادکور در تماس باشید  تا علمی ترین راه های تغییر دکوراسیون را به شما پیشنهاد دهند. بهترین دکوراسیون داخلی در شیراز را از ما بخواهید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه