مقالات تخصصی معماری

آرامش بخش ترین دکوراسیون داخلی مطب در شیراز

آرامش بخش ترین دکوراسیون داخلی مطب در شیراز

همه انسان ها بیمار می شوند و به پزشک مراجعه می کنند ، وقتی ما بیماریم، به خودی خود روحیه ما ضعیف است و احتمالا استرس و نگرانی بر ما غلبه کرده ، اولین موضوعی که در دکوراسیون داخلی مطب باید به آن توجه شود ، انرژی بخشیدن به بیمار و ساخت محیطی سراسر آرامش دهنده است ، در این مقاله از ایرانادکور در تلاشیم آرامش بخش ترین دکوراسیون داخلی مطب را بررسی کنیم ؛ با ما باشید.

همه انسان ها بیمار می شوند و به پزشک مراجعه می کنند ، وقتی ما بیماریم ، به خودی خود روحیه ما ضعیف است و احتمالا استرس و نگرانی بر ما غلبه کرده ، اولین موضوعی که در دکوراسیون داخلی مطب باید به آن توجه شود ، انرژی بخشیدن به بیمار و ساخت محیطی سراسر آرامش بخش است ، در این مقاله از ایرانادکور در تلاشیم آرامش بخش ترین دکوراسیون داخلی مطب را بررسی کنیم ؛ با ما باشید.

خوب است بدانید ایرانادکور ، تیمی تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی در شیراز است که خدمات خود را در جنوب ایران ارائه می دهد ، طراحی دکوراسیون داخلی مطب در شیراز ، یکی از خدمات ماست که بصورت تخصصی ، سال های زیادی است به آن پرداخته ایم ، در ادامه همراه ما باشید.

enlightenedبرای آشنایی بهتر با دکوراسیون داخلی مطب ، پیشنهاد می کنیم مقاله لینک شده را حتما با دقت مرور کنید ، اطلاعات جامع و بسیار جالبی در این خصوص را در آن مقاله ارائه کرده ایم.enlightened

طراحی دکوراسیون مطب

طراحی دکوراسیون داخلی مطب

اولین قدم برای شروع طراحی مطب بررسی مراجعه کنندگان و بیماران است ، اگر برای یک متخصص اطفال مطبی طراحی می کنیم کار ، بسیار متفاوت از متخصص قلب یا زنان است!

بنابراین اول تخصص پزشک را بررسی کرده ، جنسیت بیماران ، سن بیماران و اشتراکات احتمالی بیماران را تحلیل می کنیم ، مشخصا یک سری اشتراکاتی برای هر مطب وجود دارد که میتوان آن را برای تمام کلینیک ها و مطب ها تعمیم داد اما تفاوت ها می توانند بسیار بارز باشند.

برای مثال مطب متخصص زنان که خانم های باردار همراه با استرس وارد آن می شوند می تواند محیطی امن و آرامش بخش باشد تا از نگرانی ها کم کند.

علاوه بر آن بیماری ،که این روزها باید ساعتهای زیادی در سالن انتظار منتظر بماند تا مفتخر به دیدار پزشک شود (!) به خودی خود خسته و نگران است ، پس ما با شناخت بیمار و نگرانی های او باید تلاش کنیم محیطی امن و آرام فراهم کنیم.

ایجاد ارتباط مناسب بین بیمار و پزشک

یکی از مواردی موقع طراحی دکوراسیون داخلی مطب باید به آن توجه کنید ، ایجاد فضایی کاربردی برای ارتباط خوب و قوی بین بیمار و پزشک است ، این موضوع هم به نوع تخصص پزشکی وابسته است ، اگر مطب یک پزشک عمومی را طراحی می کنید ، معمولا چیزی بجز یک میز و چند صندلی و احتمالا تختی برای معاینات سرپایی نیاز نیست. اما متخصص پوست و مو به المان های بیشتری نیاز دارد که شما باید طی صحبت های اولیه با پزشک و تحقیق و بررسی به آن ها دست یابید.

دکوراسیون داخلی مطب را می توانید بر اساس علاقه مندی ها و سلایق پزشک و سازگار با روحیات او طراحی کنید ، منظورمان اتاق معاینه است ، چون در این مکان ، این پزشک است که ساعات زیادی را باید در آن نشسته و به طبابت بپردازد ، مثلا اگر پزشک ، علاقه مند به گل و گیاه است حضور گیاهان مناسب با محیط و حفظ بهداشت آنها و یا نصب تابلوهای نقاشی از گل و گیاه میتواند روحیه وی را پس از ویزیت مریض های بدحال با روحیه های شکننده و انرژی منفی تسکین دهد.

طراحی دکوراسیون مطب در شیراز

از پزشک بپرسید از چه چیزی خوشش می اید و از همان ها در دکوراسیون داخلی مطب به خصوص اتاقی که دکتر در آن می نشیند استفاده کنید ، مثلا اگر پزشک به اکواریوم علاقه دارد ، می توانید آکواریومی کوچک در اتاقش طراحی کنید ، این کار به رابطه صمیمی تر بین پزشک و بیمار هم کمک می کند.

توجه به بهداشت محیط در دکوراسیون داخلی کلینیک

نام درمان با بهداشت گره خورده ، یکی از وظایف طراح مطب ، ایجاد فضا و انتخاب متریال هایی است که براحتی تمیز و ضد عفونی شوند ، متریال هایی که با رطوبت و مواد شیمیایی شوینده به مرور خراب شده و غیر قابل استفاده یا بد شکل می شوند برای دکوراسیون داخلی مطب مناسب نیست.

همچنین برای القا حس بهداشت باید بتوانید فضاها یا قسمت هایی برای بهداشت بیماران اختصاص دهید ،  استفاده از وسایل بهداشتی مانند بطری های ضد عفونی کننده دست که میتوان بر روی دیوار مطب نصب کرد تا مراجعه کنندگان از آن بهره ببرند.

طراحی دکوراسیون مطب در شیراز

سرگرم کردن بیماران در سالن انتظار

افراد در مطب پزشکان مدت زیادی معطل می شوند ، علاوه بر فضای آرامی که باید با رنگ و نور و متریال طراحی کنید ، شما وظیفه دارید اسباب سرگرمی بیماران را هم در طراحی مد نظر قراردهید ، یک تلویزیون میتواند وسیله ای سرگرم کننده برای افراد باشد یا مثلا کتابخانه ای کوچک و شاد یا بازی هایی فکری که بتوان بصورت تک نفره آن ها را انجام داد بر روز میز هایی کوچک و اختصاصی ، مجلات سلامتی و یا کتابچه های انرژی بخش که می تواند زمان را به بهترین شکل ممکن پر کند.

همچنین حتما در طراحی دکوراسیون داخلی مطب باید سرویس های بهداشتی سنتی و فرنگی ، آبخوری ها و مبلمانی مناسب و راحت برای آسایش بیماران در نظر بگیرید ، مثلا اگر مطب سونوگرافی را طراحی می کنید حتماباید چندین سرویس بهداشتی در نظر بگیرید ، چون برخی از سونو گرافی ها نیاز به نوشیدن آب بسیار دارد و به سرویس بهداشتی نیاز خواهد بود و بیماران نمی توانند منتظر خالی شدن دستشویی شوند.

طراحی دکوراسیون مطب در شیراز

بایدها و نبایدهای مطب پزشکان

enlightened در طراحی دکوراسیون داخلی مطب از آینه استفاده نکنید ، بیماران احتمالا در بدترین شرایط جسمی خود در سالن حضور دارند و با دیدن رنگ پریده و چهره بیمار خود روحیه خود را از دست خواهند داد.

enlightened استفاده از گل و گیاه باعث نشاط و شادی درونی انسان ها می شود ، اما لطفا از گل های مصنوعی استفاده نکنید.

enlightened بوی مطب می تواند تاثیر به سزایی در آرامش بیماران حضور یافته در مطب داشته باشد ، حتما وسایلی برای پخش بوی ملایم و خوش در نظر بگیرید.

enlightened کف مطب را با متریال های لیز نپوشانید ، معمولا بیماران تعادل خوبی ندارند و نمی توانند روی راه رفتن خود کنترل خوبی داشته باشند.

enlightened تلاش کنید از بیماران شفا یافته دست نویس هایی بگیرید و در مطب نصب کنید تا بیماران بدانند که شفا در راه است و حتما خوب خواهند شد.

enlightened enlightened و موضوعی که هیچ ربطی به دکوراسیون داخلی مطب ندارد اما بسیار مهم است ؛ از پزشک بخواهید منشی خوش اخلاق و مهربانی استخدام کند تا با صبوری و حوصله بتواند به بیماران آرامش دهد ، برخی منشی های پزشکان انسان ها را بیمار تر می کنند !!!

طراحی دکوراسیون مطب در شیراز

ما نیز در ایرانادکور در کنار شماییم تا با ارائه ایده های خلاقانه به شما در طراحی دکوراسیون داخلی مطب کمک کنیم ، با ما در دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ؛ شماره ما را در کادر سبز رنگ کوچکی در پایین همین صفحه میبینید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / دی ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه