رنگ آمیزی

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان
شناخت و آشنایی با ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان بسیار ضروری است. نقاش ساختمان باید به قدری حرفه‌ای باشد تا بتواند هر ترکیب دلخواهی را به وجود آورد.

تاریخ: 1398/12/22

یکی از اصول مهم در نقاشی ساختمان و دکوراسیون داخلی، آشنایی و رعایت اصول ترکیب رنگ است. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معمعران حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نقاشی ساختمان

تاثیر رنگ در نقاشی ساختمان

رنگ یکی از چالش ‌برانگیزترین و حساس‌ترین بخش در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می‌باشد، زیرا انتخاب رنگ برای دیوارها در هنگام نقاشی ساختمان نه تنها تاثیر بارزی بر روی دکوراسیون داخلی دارد، بلکه عواطف و احساسات انسان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها در زندگی می‌تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب بسیار کمک کند.

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی

اصول ترکیب رنگ

آشنایی با رنگ‌های اصلی و فرعی، تاثیرات آن‌ها و همچنین نحوه به وجود آمدن رنگ‌های فرعی می‌تواند در تصمیم‌گیری شما بسیار اثرگذار باشد. رنگ‌های اصلی همان‌طور که همگی با آن آشنا هستید، رنگ آبی، زرد و آبی است. چرا؟ زیرا این سه رنگ از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده است و رنگ‌دانه‌های آن‌ها از ابتدا به همین رنگ هستند.

حالا نوبت به رنگ‌های فرعی می‌رسد. رنگ‌های فرعی از ترکیب دو یا چند رنگ اصلی به دست می‌آید. برای مثال، رنگ بنفش از ترکیب رنگ آبی و قرمز به دست می‌آید، رنگ نارنجی از ترکیب رنگ قرمز و زرد و همچنین رنگ سبز از ترکیب رنگ آبی و زرد حاصل می‌شود. رنگ عنصر اصلی طراحی داخلی محسوب می‌شود.

ترکیب رنگ

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

بعد از گذشتن از مرحله اول که آیا نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری بهتر است، بعد از تصمیم گیری به انتخاب نقاشی ساختمان، بحث انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سقف به میان می‌آید. در انتخاب رنگ برای ساختمان در صورتی که تمایل دارید تا رنگ روشن‌تری داشته باشید، می‌توانید از رنگ سفید بیشتری در ترکیب رنگ خود استفاده کنید.

اصول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان

اما در هنگام ترکیب رنگ نقاشی ساختمان نمی‌‌توان بعضی از رنگ‌ها را مانند رنگ مسی، نقره‌ای، طلایی، برنژ و بژ را از ترکیب کردن رنگ‌های اصلی و فرعی به دست آورد. این دسته از رنگ‌ها از ترکیب پودر و روغن جلا به صورت رنگ‌های اماده اکرلیک ساخته می‌شوند. رنگ‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام نیز دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. راهنمای انواع رنگ ساختمان به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

بهترین ترکیب رنگ

انواع مختلف رنگ ساختمان عبارتند از رنگ روغن، رنگ جوتن، رنگ اکرلیک، بلکا و پتینه. هر کدام از این انواع رنگ دارای مشخصات و کاربردهای منحصر بفردی هستند. به منظور کسب اطلاعات کامل در زمینه رنگ‌ها و کاربرد آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

enlightenedشناخت رنگ جوتن و اکرلیک در ساختمان

enlightenedفرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان

enlightenedانواع نقاشی ساختمان در شیراز

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در بازسازی و تعمیرات منزل مسکونی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و سفارش اجرای دکور می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

ترکیب رنگ نقاشی ساختمانانواع نقاشی ساختمانبهترین ترکیب رنگاجرای تخصصی نقاشی ساختمان

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه