دکوراسیون

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی
سبک کلاسیک در معماری داخلی، همواره لوکس و اشرافی است. هدف اصلی سبک کلاسیک ایجاد احساس سرور، شادی و ظرافت در داخل فضا است. این سبک از معماری هرگز از مد نمی افتد و طرفداران بسیاری دارد. افرادی که به سنت، گذشته و ثبات پایبندند و کسانی که زندگی اشرافی و سلطنتی را دوست دارند، این سبک را نیز می پسندند.

تاریخ مقاله : 1398/12/18

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای همواره آماده ارائه بهترین خدمات در دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ و کوچک به شما عزیزان است.

سبک کلاسیک

ویژگی های سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک گویای نظم، تقارن و تعادل است چرا که برگرفته از امپراتوری یونان و روم بوده. ظرافت در سبک کلاسیک همراه با تقارن، ویژگی های کلیدی این سبک را می سازند. استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق فضا، عنصر اصلی در سبک کلاسیک است.

مبلمان در سبک کلاسیک

معیار اصلی برای انتخاب مبلمان در سبک کلاسیک مبلمان آنتیک سلطنتی می باشد، تمام مبلمان باید ظریف، کار شده و خوش کیفیت باشد.

مفهوم سبک کلاسیک، الزاماً شلوغ کاری و طراحی های پر زرق و برق و پیچیده نیست. یک دست مبل ساخته شده از چوب و روکش، با فرم های انحنا دار و نه زاویه دار با خطوط صاف کلاسیک محسوب می شود. مبل های رنگ کرم و یا قهوه ای با تزیینات گل دار با دکور طلایی قطعا کلاسیک محسوب می شود.

سبک کلاسیک منزل

جنس و بافت در سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در معماری داخلی از پارچه هایی با کیفیت بالا و بسیار زیبا و بی نظیر بهره می برد، که برای مبلمان و چه برای پرده ها، رومیزی ها، رانر ها، کوسن ها و سایر المان های دکوری. پنبه، کتان، کرباس و مخمل در فضای داخلی کلاسیک بیشترین استفاده را دارند.

بقیه اجزای این سبک دارای متریال های باشکوهی چون چوب، سنگ یا سنگ هستند که با طرح های به رنگ طبیعی می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

پالت رنگی سبک کلاسیک

رنگ، در سبک کلاسیک در معماری داخلی بیشتر از طبیعت الهام گرفته است. زیبایی و آرامش بخشی طبیعت جزو لاینفک این سبک است. رنگ ها باید آرام، متین، نرم و گرم باشند.

رنگ های بژ، کرم، خاکستری، طلایی، هلویی، نقره ای، زیتونی و زرشکی، یشمی و سورمه ای پالت رنگی سبک کلاسیک است. یادتان باشد فضاهای کلاسیک بر خلاف سبک مدرن خالی از هیجانات رنگی و بی نظمی های اتفاقی است. تنالیته زرد، آبی ها، سبزها، قهوه ای نرم تر و ملایم تر، رنگ های مات مانند خاکستری، قرمز مایل به صورتی و صورتی نیز در سبک کلاسیک در سنین جوان تر قابل استفاده هستند.

رنگ سفید خصوصا سفید مات نوع مات با کمی از رنگ های ملایم و گرم مثل شیری، فضای بسیار با شکوهی را پدید خواهد آورد که این روزها هم بسیار مد است.

سبک کلاسیک خانه

شومینه در سبک کلاسیک

خوب است بدانید شومینه از موارد ضروری در فضاهای کلاسیک است و معمولا به عنوان نقطه مرکزی اتاق نشیمن محسوب می شود که ممکن است به صورت حقیقی و یا نمایشی باعث ایجاد گرما و حس صمیمیت و دورهم بودن در فضا می شود.

یک شومینه با تزیینات بالای آن به عنوان نقطه کانونی و میز و صندلی ها به صورت چیدمان متقارن و منظم در اطراف آن که به تقارن فضا کمک می کنند. شومینه های سبک کلاسیک اکثرا با سنگ و یا فلزات براق زینت داده می شوند.

بیشتر بخوانید:

enlightenedطراحی و معماری خانه های دوبلکس

enlightenedویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک

enlightenedگالری تصویری پرده های سلطنتی

طراحی کلاسیک

سخن آخر ایرانادکوری

اگر سبک کلاسیک در معماری داخلی را انتخاب می کنید، این انتخاب بر روی تک تک اجزا خانه تاثیر گذار است. نمیتوانید مبلمان گران قیمت طرح کلاسیک را دور تا دور یک فرش رنگی با خطوط مورب و مدرن بچینید.

پس ابتدا با دیدن انواع طرح ها به شناختی کامل از سبک کلاسیک و مدرن و تفاوت این دو سبک برسید و سپس بهترین انتخاب ها را داشته باشید. در این راه ما نیز در ایرانادکور دوشادوش شماییم تا روشنگرراه این انتخاب ها باشیم.

سبک کلاسیک در معماری داخلی در شیراز و جنوب کشور طرفداران بسیاری دارد که بسیاری از ان ها هم از مشتریان ما هستند. گواه این ادعا پروژه های موفق ما در ایرانادکور است.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن با کارشناسان ما در تماس باشید تا بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران را تجریه نمایید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور 

برچسب ها :

معرفی سبک کلاسیک در معماریمعماری کلاسیک خانهمبلمان کلاسیکسبک کلاسیک چیست ؟

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه