دکوراسیون

کارایی سقف کاذب چیست ؟

کارایی سقف کاذب چیست ؟

کارایی سقف کاذب چیست ؟
از اتصال پنل های گچی یا غیر گچی به سقف اصلی، سقف کاذب ساخته میشود. سقف کاذب در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می برد. در این نوشتار می خواهیم بدانیم کارایی سقف کاغذ چیست و چگونه می توان بهترین استفاده را از آن کرد ؟ با ما در ایرانادکور همراه باشید.

تاریخ مقاله :1398/12/09

گروه معماری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ایرانادکور با 8 سال سابقه اجرا به روزترین متدها و استانداردهای دکوراسیون داخلی را با بهره گیری از نرم افزار های معماری و تجارب متخصصین خود به انجام می رساند.

اجرای انواع روش های نورپردازی و نور مخفی از جمله فعالیت های کارشناسان ما در این مجموعه است.

کناف

سقف کاذب کناف و مزایای آن

سقف های کناف از جمله انواع سقف کاذب هستند که همگی ما آن را دیده و بخوبی می شناسیم. هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک ساخته می شوند. از مزیت های سقف کناف میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سقف های کاذب کناف از نظر وزنی سبک تر هستند و بار اضافه بر ساختمان ندارند.
  • نصب و اجرای آن ها در حداقل زمان ممکن انجام می گیرد.
  • قابل برداشتن و تعمیند و اگر لازم باشد براحتی به تاسیسات پشت آن می توان دسترسی پیدا کرد.
  • امکان نورپردازی تزیینی روکار و توکار و نور مخفی در این نوع سقف وجود دارد.
  • سقف کناف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از دیگر انواع سقف کاذب است.
  • کناف پوششی ضد حریق و ضد آب است. از کناف های ضد آب می توان در محیط های مرطوب و خیسی مثل آشپزخانه، استخر، سرویس های بهداشتی و… استفاده کرد.
  • سقف کناف پوششی عالی برای مخفی نمودن تاسیساتی است که در سقف تعبیه شده و نمایان هستند.

رابیتس

سقف رابیتس

رابیتس از رایج ترین سقف های کاذب است. رابیتس ورق مشبکی از جنس گالوانیزه است که با سیم آرماتوربندی به شبکه فرعی وصل می شود. سقف رابیتس از نبشی، میلگرد و لایه رویه (ورق های مشبک گالوانیزه) ساخته شده است.

مزایای رابیتس، دسترسی آسان به مصالح، طرح پذیری متنوع و سرعت اجرای بالاست. اما از معایب سقف رابیتس مصرف زیاد گچ، وزن زیاد، سرعت اجرای پایین و محدودیت آب و هوایی هنگام گچ کاری است که باید به آن توجه نمود.

سقف کاذب گریلیوم

گریلیوم سقفی تزئینی است و جنس آن از آلومینیوم یا آلیاژ است. این سقف به سقف باز معروف است. سقف گریلیوم را می توان تنها و یا در ترکیب با دیگر سقف های کاذب اجرا کرد. از مزایای سقف گریلیوم این است که هیچ چیز جز چراغ از آن دیده نمی شود. نصب این سقف توسط آویز و با زنجیر یا سیم مفتولی صورت میگیرد.

گریلیوم

سقف کاذب چوبی

حسی گرم و دلپذیر چوب را خیلی ها دوست دارند. تاثیر شگفت انگیز چوب بر زیبایی دکوراسیون داخلی انکار ناپذیر است. این سقف دارای یک بخش اصلی که متشکل از چهار تراش یا فولاد است، تشکیل شده و قسمت فرعی آن نیز از چوب می باشد.

انواع دیگری از سقف کاذب هم وجود دارند که در نوشتار های بعدی با هم آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی ما :

enlightenedقیمت انواع سقف کاذب در شیراز

enlightenedاجرای سقف کاذب در شیراز

enlightenedتفاوت رابیتس و کناف

اهمیت نور در معماری و معماری داخلی بر همگان عیان است. برای بهترین اجرای سقف کاذب در شیراز و جنوب کشور با ما در ایرانادکور در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه