مقالات تخصصی معماری

راهنمای خرید درب اتاق

راهنمای خرید درب اتاق

راهنمای خرید درب اتاق
انواع درب‌های اتاق چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ چگونه می‌توان یک درب اتاق مناسب برای منزل انتخاب کرد؟ راهنمای خرید درب اتاق در چه مواردی به ما کمک می‌کند؟

تارخ: 1398/12/8

آشنایی با انواع درب اتاق و ویژگی‌های آنان باعث می‌شود تا با شناخت و آگاهی کامل درب‌های اتاق منزل خود را انتخاب کنیم. اهمیت انتخاب صحیح درب اتاق به دلیل زیبایی و کاربردی بودن درب اتاق در هنگام نصب مشخص خواهد شد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در این نوشتار تلاش می‌کند تا اطلاعات مفیدی در مورد راهنمای خرید درب اتاق در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

راهنمای خرید درب اتاق

درب اتاق

درب‌های اتاق در منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا در دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیرگذار هستند و در معرض دید مهمانان و دیگر اعضای خانواه می‌باشند. بنابراین، انتخاب صحیح و هوشمندانه درب‌های داخلی منزل و درب اتاق ارزش بیشتری پیدا می‌کند. در هنگام انتخاب درب اتاق نکات خاصی را باید در نظر گرفت تا بتوان انتخاب مناسبی را داشت. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

درب اتاق لاکچری

راهنمای خرید درب اتاق

آیا انتخاب درب اتاق برای منازل اصول خاصی دارد؟ یا صرفاً فقط باید گران قیمت‌ترین و بهترین درب اتاقی را که فروشنده پیشنهاد می‌دهد خریداری کنیم؟ چگونه باید یک درب اتاق مناسب برای منزل خود انتخاب کنیم؟ عوامل تاثیرگذار چه چیزهایی هستند؟ انواع درب‌های ساختمانی ویژگی‌های خاص خود را دارند.

یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید درب اتاق طرح و رنگ آن می‌باشد. همان طور که می‌دانید امروزه درب‌های اتاق در انواع طرح و رنگ متفاوت تولید می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود ما یک طرح خاص را انتخاب کنیم، سلیقه شخصی و تطابق طرح با سبک دکوراسیون داخلی منزل می‌باشد. اینکه یک شخص طرحی مدرن را انتخاب می‌کند و دیگری طرحی کلاسیک و سلطنتی، همگی بستگی به سلیقه و دکوراسیون منزل دارد.

انواع درب اتاق 1

انواع روکش مصنوعی درب اتاق

روکش‌های مصنوعی برای درب‌های اتاق دارای تنوع و خواص بیشتری هستند. همین امر باعث شده است انتخاب یک درب مناسب با روکش مصنوعی به امری ساده‌تر تبدیل شود. هر فرد می‌تواند با شناخت انواع درب‌ها و ویژگی‌های آن به انتخاب درب مناسب بپرازد. انواع درب‌های چوبی هر کدام زیبایی و کارایی منحصربفرد خود را دارند.

بهترین درب اتاق

1. درب داخلی ABS

هر کدام از انواع درب‌های اتاقی دارای ویژگی‌ها و کاربرد منحصربفرد خود هستند. درب ABS مخفف کلمه Acrylonitrile Butadiene Styrene است. درب ABS را با ویژگی خاص ضد آب بودن در بازار می‌شناسند. ساختار درب ABS به این صورت می‌باشد که در اصل بدنه درب از ام دی اف یا نئوپان است و رویه یا روکش ABS می‌باشد. مراحل ساخت درب ABS به ترتیب شامل آغشته کردن سطح درب به رزین ABS و پس از آن کلیه سطح درب را با ورق ABS می‌پوشانند.

این درب با داشتن خاصیت ضدآب می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای درب‌های حمام و سرویس بهداشتی در منزل باشد. شناخت انواع درب‌های اتاقی به انتخاب هوشمندانه شما کمک خواهد کرد.

درب اچ پی ال

2. درب داخلی HPL

درب‌های HPL و HDF در اصل دارای کلاف چوبی یکسان و روکش‌های متفاوت هستند. درب‌های داخلی HPL با یک لایه ورق ملامینه روکش شده‌اند. به درب‌های HPL، درب‌های ملامینه نیز می‌گویند. جنس کل بدنه درب HPL نیست و تنها یک لایه روکش آن از جنس HPL می‌باشد. این درب‌ها ضد آب نیستند و در صورتی که بخواهید این درب‌ها خاصیت ضد آب نیز داشته باشند باید دور تا دور آن را توسط رنگ یا نوارهای ABS بپوشانید.

ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در بازسازی و تعمیرات منزل در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه