آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

چه نوع کابینت بهتر است؟

چه نوع کابینت بهتر است؟

چه نوع کابینت بهتر است؟
انتخاب کابینت معمولا یکی از انتخاب‌های سخت و حساس در دکوراسیون آشپزخانه به حساب می‌آید. کدام نوع کابینت بهتر است؟ هر نوع کابینت چه ویژگی‌هایی دارد؟ سوالاتی از این دست که همیشه ذهن ما را درگیر می‌کند.

تاریخ: 1398/12/7

انتخاب کابینت یکی از مراحل مهم در اجرای دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که می‌تواند زیبایی خاصی را به فضا ببخشد. بنابراین در انتخاب جنس، رنگ و طرح کابینت باید دقت لازم را داشت. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در این نوشتار تلاش دارد تا اطلاعات مفیدی راجع به کابینت آشپزخانه در اختیار شما قرار دهد.

بهترین نوع کابینت در آشپزخانه

لحظه‌ای به این سوال عمیقاً فکر کنید… آیا می‌توان یک قانون کلی صادر کرد که بهترین نوع کابینت کدامیک از این همه انواع مختلف کابینت است؟! قطعاً خیر. بدیهی است که هر خانواده باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف و شرایط خاص خودشان یکی از انواع مختلف کابینت را انتخاب کنند. هر خانواده باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه خود، بودجه مالی، بزرگی یا کوچکی فضای آشپزخانه، محل قرارگیری آشپزخانه و دیگر عوامل تاثیرگذار در اجرای دکوراسیون آشپزخانه یکی از انواع کابینت را انتخاب کند.

کابینت آشپزخانه

قطعاً هر شخص در این مسیر احتیاج به راهنما و اطلاعات کافی در زمینه اینکه چه نوع کابینتی بهتر است را دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا به بررسی چند مدل متفاوت از کابینت بپردازیم. انتخاب کابینت آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

1. کابینت ام دی اف (MDF)

امروزه نام کابینت ام دی اف را زیاد شنیده و در دکوراسیون داخلی بسیاری از آشپزخانه‌ها کابینت ام دی اف را دیده‌ایم. ام دی اف به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مانند: قیمت مناسب، قابلیت انعطاف پذیری بالا، طرح و رنگ متنوع به یکی از انواع کابینت‌های محبوب بین مردم تبدیل شده است.

اما در کنار این مزایا باید با معایب کابینت ام دی اف نیز  آشنا شد. بعضی از معایب کابینت ام دی اف عبارتند از: قابلیت تعمیر پایین و احتمال آسیب دیدن در هنگام شستشو با مواد شوینده. کابینت ام دی اف سفید مشکی یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه به حساب می‌آید.

کابینت ام دی اف

2. کابینت پی وی سی (PVC)

کابینت‌های پی وی سی جنس مصنوعی دارند و در آشپزخانه و برای کابینت به کار برده می‌شوند. به دلیل تنوع رنگ و طرح کابینت‌های پی وی سی امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساخت کابینت پی وی سی در اصل از روکش پلاستیکی پی وی سی بر روی ام دی اف استفاده می‌شود. این کابینت‌ها دوام و مقاومت بیشتری دارند و در نتیجه عمر طولانی‌تری نیز دارند. سرعت ساخت سریع و قیمت مناسب از مزایای کابینت پی وی سی به حساب می‌آید.

پی وی سی کابینت

3. کابینت هایگلاس (High Glass)

کابینت هایگلاس آشپزخانه بسیار زیبا و متفاوت است. کابینت هایگلاس یکی از انواع جدید و مدرن کابینت می‌باشد که در مقایسه با نوع ام دی اف دارای شفافیت و درخشندگی بیشتری است. به همین دلیل جذابیت خاصی را به فضا می‌بخشد. از مزایای کابینت هایگلاس می‌توان به درخشندگی و براق بودن آن اشاره کرد. سطوح کابینت هایگلاس به راحتی تمیز می‌شوند و گردوغبار را نیز به خود جذب نمی‌کنند.

کابینت پی وی سی

4. کابینت تمام چوب

کابینت‌هایی از جنس چوب علاوه بر اینکه زیبایی و کلاسیک بودن خاصی را به فضا می‌دهند، جنس و رنگ بسیار زیبایی نیز دارند. امروزه در کمتر خانه‌هایی از کابینت تمام چوبی استفاده می‌شود. معایب کابینت تمام چوب عبارتند از: قیمت بسیار بالا و آماده سازی و مدت زمان نصب طولانی. این عوامل در کنار اینکه چوب به راحتی صدمه می‌بیند و قابلیت تعمیر ندارد باعث می‌شود که از کابینت‌های تمام چوب در آشپزخانه‌ها کمتر استفاده شود.

کابینت چوبی

ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در نصب و اجرای کابینت آشپزخانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه