دکوراسیون

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل
حتما چیدمان منزل ، برای شما موضوع مهمی بوده که خواندن این مطلب را انتخاب کرده اید . در این نوشتار نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل را شرح خواهیم داد تا در محیط زیباتری زندگی کنید و لذت ببرید . پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید .

تاریخ مقاله : 1398/12/07

چیدمان در دکوراسیون داخلی یه موضوع کاملا حرفه ای و اصولی است ، چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل کمی دشوارتر از سالن پذیرای مربعی است چرا که اگر چیدمان اشتباه انجام شود ، پذیرایی شما به راهروی بلند و دالان مانندی تبدیل میشود که نه تنها زیبایی خاصی ندارد بلکه احتمالا رفت و آمد در آن با مشکل مواجه خواهد بود .

در ادامه مطلب و با هدف داشتن بهترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل  از ایرانادکور نکاتی کاربردی را مطرح خواهیم کرد .

پذیرایی مستطیل شکل

انواع  چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

برای اینکه از فضای مستطیل شکل موجود بهترین استفاده شود و زیبا و شیک به نظر برسد می توان سه نوع چیدمان را به کار برد:

نوع اول را با نام دو بخشی می شناسیم.

در این مدل پذیرایی را به دو مربع فرضی تقسیم می کنیم . یک قسمت برای مبلمان و قسمت دیگر برای میز ناهارخوری. پس از چیدمان می توان این دو قسمت را به هم متصل نگه داشت و یا مجزا کرد .

نوع  دوم را به نام  یکپارچه می شناسیم .

در این حالت با ایجاد یک کانون مرکزی مثل تلویزیون یا شومینه ، مبلمان و میز ناهارخوری را چیدمان می کنیم . به این معنی که میز تلویزیون یا شومینه ای که در وسط سالن قرار گرفته باشید را محور در نظر گرفته و اطراف ان از یک سمت چیدمان مبل را انجام می دهیم .

نمونه سوم مخصوص خانه های کوچک و نقلی است .

بسیاری از آپارتمان های این روزها کوچکند پس لطفا از خرید مبل های 7 و 9 نفره خودداری کنید . شاید حتی مجبور باشید میز ناهار خوری را هم حذف کنید . بهتر است که از مبلمان 5 نفره و یا نیم ست های شیک و یا ال شکل استفاده کنیم .

پذیرایی مستطیلی

نکات کاربردی چیدمان در سالن مستطیلی

هنگامی که شما یک تالار مستطیلی دارید بهتر است تمرکزتان را وی مبلمان بگذارید . مناسب ترین مدل صندلی برای سالن های مستطیلی مبلهایی است که بیشتر شبیه صندلی هستند .

مبلمان را به بهتر است در گوشه ها قرار دهید تا تردد راحت تر انجام شود .

تعدادی از مبل ها را عمود بر طول سالن قرار دهید تا از طول سالن عمکلا بکاهید .

تعدادی از مبل ها را روی یک زاویه های غیر عمودی  قرار دهید تا حالت مستطلی را بشکنید .

میزهای ناهارخوری و قهوه  دایره ای شکل در سالن های مستطیلی به خوبی فضا را تغییر می دهند .و باعث خنثی کردن احساس خطی فضاهای باریک می شوند .

فضای سالن مستطیلی را شلوغ نکنید .

از آینه ها ی دیواری استفاده کنید. آینه ادراک عمقی ایجاد می کند. با درک عمق ، اتاق شما گسترده تر به نظر می رسد.

رنگ سفید فضایی روشن تر ایجاد می کند و فضا را بزرگ تر نشان می دهد خصوصا برای دیوار های کوتاه تر رنگ روشن و برای دیوار های بلند تر رنگی کمی تیره تر بکار ببرید .

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

 مطالب مرتبط :

enlightenedراز های چیدمان مبلمان در سالن مستطیلی

enlightenedچیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

enlightenedدکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل

سالن مستطیل شکل

پیشنهاد ایرانادکوری

بعد از بررسی نکاتی در خصوص نحوه چیدمان مبل در سالن مستطیلی خوب است این نکته را هم بگوییم ، مهمترین موضوع در چیدمان ، راحتی و آسایش شما و تعیین کننده ترین فاکتور هم  سلیقه زیبای شماست که هرگز نباید به آن شک کرد . وقتی شما چیدمان فضای خود را دوست داشته باشید ، قطعا آرامش بهتری دارید و از زندگی در چنین فضایی لذت خواهید برد .

مشاوران ما در ایرانادکور ، با ایجاد یک فضای تعاملی و مشارکتی در کنار شما خواهند بود تا بهترین چیدمان را مطابق نظر و سلیقه شما و با در نظر گرفتن اصول حرفه ای معماری و دکوراسیون داخلی انجام دهند .

در همین راستا صفحه اینستاگرام ما به صورت روزانه به روز رسانی می شود تا شما از جدید ترین و بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور آگاه شوید .

برای دریافت مشاوره رایگان و دریافت ایده های مختلف دکوراسیون داخلی با شماره های اعلام شده ما در سایت در تماس باشید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چیدمان سالن مستطیل شکلپذیرایی مستطیلچیدماندکوراسیون سالن مستطیلینشیمن مستطیل شکلدکوراسیون داخلیاجرای دکوراسیون داخلیبهترین دکوراسیون داخلی شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه