رنگ آمیزی

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواری
هنگام انتخاب بین رنگ ساختمان و کاغذ دیواری برای محیط کار یا منزل مسکونی خود باید آشنایی کامل با هر دو داشته باشید تا بتوانید تصمیمی هوشمندانه داشته باشید.

تاریخ: 1398/12/1

آیا شما هم گاهی اوقات مردد می‌شوید که شاید کاغذ دیواری برای منزل شما بهتر است یا تمایل دارید که دیوارهای منزل خود را رنگ کنید؟ ایرانادکور، مجری تخصصی تعمیرات و بازسازی منزل به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

کاغذ دیواری یا رنگ

برای افرادی که قصد بازسازی منزل خود را دارند یا اینکه در مراحل اولیه ساخت منزل مسکونی جدید خود هستند، همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا رنگ برای دیوارهای منزل مناسب‌تر است یا کاغذ دیواری؟ کدامیک دوام و زیبایی بیشتری دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که همیشه ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند. بنابراین آشنایی کامل با تمام ویژگی‌های آن‌ها و شناخت آن‌ها باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری قاطعانه‌تر عمل کنید. راهنمای انواع رنگ ساختمان به شما در انتخاب کمک خواهد کرد.

انواع رنگ ساختمان

مقایسه کاغذ دیواری و رنگ از لحاظ زمان اجرا

هنگامی که برای بازسازی خانه خود یا در مراحل ساخت خانه عجله دارید و زمان زیادی ندارید، در آن هنگام مدت زمان اجرا و سرعت انجام یک کار برای شما ارزش دو برابر پیدا می‌کند. در حالت عادی رنگ از هر نوع که باشد، برای خشک شدن و اجرا به مدت زمان تقریبی دو الی چهار هفته احتیاج دارد. این در صورتی است که اجرای کاغذ دیواری نهایتا بین سه الی چهار روز زمان می‌برد. انتخاب با شماست! آیا زمان به اندازه کافی دارید؟

انواع کاغذ دیواری

خانه کوچک یا بزرگ

اگر منزل مسکونی شما کوچک است و تمایل دارید تا فضای خود را بزرگتر نشان دهید، قطعاً رنگ برای شما انتخاب مناسب‌تری است. رنگ باعث می‌شود تا فضای شما بزرگ‌تر دیده شود، زیرا رنگ به دلیل براق بودن می‌تواند نور را انعکاس دهد و همین انعکاس نور باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. اما کاغذ دیواری به دلیل جنس و بافت خود نور را جذب می‌کند. آیا با بهترین روش تمیز کردن کاغذ دیواری آشنایی دارید؟

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

قابلیت شستشو

بیشتر افراد هنگام انتخاب بین کاغذ دیواری یا رنگ ممکن است قابلیت شستشو بودن برایشان اهمیت داشته باشد. قابل ذکر است که بسیاری از کاغذ دیواری‌ها همانند رنگ قابلیت شستشو دارند. بنابراین هنگام انتخاب کاغذ دیواری می‌توانیم جنسی از کاغذ را انتخاب کنیم که قابلیت شستشو داشته باشد. نکته دیگر این است که برای رنگ هم باید حتماً از رنگ روغنی استفاده کنیم که قابلیت شستشو دارند. شناخت فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان بسیار مهم است.

کاغذ دیواری یا رنگ

زیبایی و تنوع

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، تنوع و زیبایی است. اگر شما فردی هستید که علاقه دارید تا سالانه تنوعی به خانه خود بدهید، قطعاً کاغذ دیواری انتخاب بهتری برای شماست. کاغذ دیواری در انواع مختلف و با طرح‌های متنوعی تولید می‌شود که شما به سادگی می‌توانید سالانه طرح آن را تعویض کنید. نهایت انتخاب شما برای رنگ دیوارها، استفاده از رنگ‌های متضاد برای دیوارهای مجاور است. در این مورد نیز تصمیم با شما است.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده اراه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

نقاشی ساختمان یا کاغذ دیواریمزایای رنگ ساختمانمزایای کاغذ دیواریانواع رنگانواع کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه