دکوراسیون

طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک

طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک

طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک
در یک فضای کوچک و نقلی، انتخاب سبک دکوراسیون داخلی مناسب و چیدمان صحیح مبلمان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک باید به نکات ریز و مهم بسیاری توجه کرد. با این نکات آشنا شوید.

تاریخ: 1398/11/29

دکوراسیون فضاهای کوچک یکی از معضلاتی است که بیشتر خانواده‌های امروزی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین آشنایی با تکنیک‌های چیدمان دکوراسیون فضاهای کوچک ضروری است. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی شما به شما در این راه کمک خواهد کرد.

دکوراسیون فضاهای کوچک

در هنگام طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک همه عوامل دخید در دکوراسیون داخلی اعم از مسائل کوچک و بزرگ ناگهان مهم می‌شوند و ارزش افزوده‌ای پیدا می‌کنند. عوامل موثر در دکوراسیون داخلی عبارتند از: رنگ فضا، مبلمان، نورپردازی، قفسه‌ها و کمدها و همچنین دیگر لوازم دکوری و تزیینی. در هنگام طراحی دکوراسیون آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک باید از تمام قسمت‌های خانه اتفاده بهینه برد. برای مثال می‌توان از فضای زیرپله به عنوان کشو برای ذخیره‌سازی لوازم استفاده کرد.

چیدمان خانه کوچک و نقلی

رنگ دیوارها در دکوراسیون داخلی

در اجرای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک باید به رنگ دیوارها و سقف توجه ویژه‌ای نشان داد، زیرا در فضای کوچک روشنایی فضا بسیار مهم است، چونکه باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود. یکی از عوامل موثر در بزرگتر نشان دادن فضا، رنگ بدنه‌ها و سقف است.  یک ترکیب رنگ عالی و مناسب می‌تواند فضا را روشن و دلباز جلوه دهد. طراحی داخلی آپارتمان‌های کوچک نیازمند تخصص و خلاقیت است.

طراحی داخلی فضای کوچک

استفاده از آینه

همواره باید در تلاش بود تا با استفاده از ترفندها و روش‌های متفاوت، فضای کوچک خانه را بزرگتر و دلنشین‌تر نمایش داد. یکی از روش‌هایی که برای بزرگتر نشان دادن فضا به کار برده میشود، استفاده از آینه در بخش‌های مختلف خانه است. آینه با بازتاب نور باعث می‌شود تا فضا دلنشین‌تر و بزرگتر به نظر برسد.

استفاده از مبلمان چند عملکردی

در فضاهای کوچک و جمع و جور چیدن تمام مبلمان و لوازم در کنار یکدیگر معمولاً کار دشواری است، زیرا طبیعی است که فضا به اندازه کافی وجود ندارد. بنابرابن استفاده از مبلمانی که دو یا چند کاربری متفاوت دارند به شما بسیار کمک خواهد کرد. چیدمان مبلمان در منزل همیشه یکی از چالش ‌برانگیزترین کارها است. بنابراین باید برای چیدمان مبلمان همیشه از ترفندهای مناسب استفاده کرد.

مبل دو کاره

برای مثال اگر شما کتاب‌های بسیاری دارید و قطعاً علاقه دارید که یک کتابخانه در خانه داشته باشید، احتیاجی نیست که یک کتابخانه جدا در محیط خانه داشته باشید که فضای شما را نیز دست و پا گیر کند. می‌توانید از مبلمان‌های دو منظوره استفاده کنید. یک مبل یا کاناپه‌ای که در بخش زیرین خود شامل قفسه‌هایی برای نگهداری کتاب است، یک انتخاب عالی برای شما به حساب می‌آید.

بدیهی است که اگر دقیقاً چیزی مطابق خواسته یا نیاز خود در بازار پیدا نکردید، همیشه این گزینه را در اختیار دارید که طرح مبلمان مور نیاز خود را به یک نجار ماهر سفارش دهید تا مطابق سلیقه و نیاز شما به ساخت مبلمان بپردازد. استفاده بهینه از فضای کوچک بسیار اهمیت دارد.

مبلمان چند منظوره

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تجربه طراحان و معماران حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی داخلی فضاهای کوچک همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچکدکور خانه کوچکدکوراسیون فضای کوچک و نقلیمبلمان چند منظورهطراحی داخلی خانه کوچک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه