مصالح ساختمانی

مزایای کناف نسبت به رابیتس

مزایای کناف نسبت به رابیتس

مزایای کناف نسبت به رابیتس
کناف با وجود اینکه یک سیستم اجرای سقف کاذب جدید و مدرن در کشور ما است و سابقه چندانی ندارد اما دارای مزایای بسیاری است که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به ما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

تاریخ: 1398/11/21

امروزه شناخت دقیق و آشنایی با مزایا و معایب کناف و رابیتس در ساختمان‌سازی و اجرای دکور داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا بسیاری از افراد در هنگام انتخاب دچار شک و تردید می‌شوند که کدامیک بهتر است. ایرانادکور، مجری تخصصی و حرفه‌ای کناف و سقف کاذب در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. شناخت مدل‌های مختلف سقف کاذب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در ابتدا و مرحله اول به معرفی اجمالی کناف و رابیتس می‌پردازیم و سپس به بررسی مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم. رابیتس و کناف از جمله مصالحی هستند که هم در ساخت و هم در ترمیم ساختمان به عنوان سقف کاذب و یا دیوار آماده استفاده می‌شوند. هر دو سیستم دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که باید تنها با شناخت کامل اقدام به تصمیم‌گیری کرد. تفاوت رابیتس و کناف در تمام مراحل واضح است.

انواع مختلف کناف سقف

سقف کاذب رابیتس

رابیتس یکی از محصولاتی است که برای سقف کاذب کاربرد فراوان دارد. رابیتس که ورق فولادی است و به طرح مشبک ساخته می‌شود کاربردهای متفاوتی دارد، ازجمله: استفاده برای سقف کاذب، گچ کاری و گچ بری سقف، در صورت وجود پوشاندن بتن سیمانی و همچنین تیرآهن‌ها در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. رابیتس تشکیل شده از نبشی و میلگرد است که رویه آن تورهای گالوانیزه و گچ می‌باشد.

رابیتس سقف

سقف کاذب کناف

کناف در اصل ورقه‌های گچی یا گچ برگ‌هایی است که توسط شرکت کناف تولید می‌گردد. کناف سقف مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی دارد و برای تمامی سقف‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. کناف یک سیستم جدید برای اجرای سقف کاذب در کشور ما است که سابقه طولانی ندارد ولی به هر حال مزایایی دارد که نسبت به رابیتس باصرفه‌تر می‌شود.

مقایسه کناف و رابیتس

* کناف نسبت به رابیتس دارای زمان اجرای کمتری است. سرعت عمل در اجرای کناف بسیار بیشتر از رابیتس می‌باشد، زیرا در اجرای رابیتس باید گچکاری انجام نمود که این امر بدان معنا است که حداقل چند روز برای خشک شدن گچ زمان لازم است. اجرای سقف کاذب کناف احتیاج به نیروی متخصص دارد.

طراحی و اجرای کناف سقف

* هزینه اجرای کناف بسیار کمتر از رابیتس است. همان‌طور که زمان اجرای رابیتس طولانی‌تر است، باعث می‌شود تا مراحل اجرای کار بیشتر شود و بالطبع هزینه اجرا نیز بیشتر شود. هزینه انجام کارهایی از جمله جوشکاری، میلگرد و پروفیل و گچ کاری مازاد بر هزینه‌های عادی محسوب می‌شود.

* عامل تاثیرگذار بعدی که باعث برتری کناف نسبت به رابیتس در اجرای سقف کاذب می‌شود، عامل کیفیت کار نهایی است. اگر کناف سقف کاذب توسط یک گروه متخصص و حرفه‌ای اجرا شود، کار بسیار باکیفیت و بی‌نظیری در منزل مسکونی خودنمایی خواهد کرد.

اجرای سقف کاذب کناف 1

ایرانادکور، مرجع تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان در اجرای کناف و سقف کاذب در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه