دکوراسیون

دکوراسیون نوروزی مبلمان، تعویض یا تعمیر؟

دکوراسیون نوروزی مبلمان، تعویض یا تعمیر؟

دکوراسیون نوروزی مبلمان
گاهی دوست داریم تحول بزرگی در دکوراسیون منزل خود با هزینه کم ایجاد کنیم . اگر شما هم چنین چیزی می خواهید جای درستی آمده اید، برای تحولات نوروزی و اهمیت دادن به دکوراسیون نوروزی مبلمان خانه شما فکرهایی داریم. تا پایان نوشته همراهمان باشید.

ایرانادکور، پیشتاز در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل ، واحد های تجاری ، اداری ، هتل و بیمارستانها ، رستواران و کافی شاپ ها ، مشاور و همراه شما در عینیت بخشیدن به رویاهای شما است . معماران تاثیر گذار ما حتما سلایق شما را در نظر خواهند داشت.

چرا در نوروز، دکوراسیون مهم می شود؟

از ایران باستان، عید نوروز، زمانی برای نو شدن و تازگی جسم روح بوده و هست. این حس تازگی و نو شدن، نه تنها در لباس و ظاهر ما، بلکه در محیط خانه نیز باید نمود داشته باشد. تغییر دکوراسیون در عید نوروز، خصوصا دکوراسیون نوروزی مبلمان موضوع بحث ما در این نوشتار است.

ایجاد حس تازگی و شادابی: تغییر دکوراسیون، فضایی واقعا جدید و شاداب در خانه ایجاد می‌کند. این حس تازگی، می‌تواند به رفع کسالت و خستگی و ایجاد روحیه‌ای شاد و پرنشاط در افراد کمک کند و همه خوشحال تر باشند!

زیبا سازی خانه:با تغییر دکوراسیون، می‌توانید زیبایی خانه خود را دوچندان کنید. استفاده از رنگ‌های جدید، چیدمان جدید مبلمان و تزئینات نو، می‌تواند به زیبایی خانه شما جلوه‌ای خاص ببخشد و مهمانی های با شکوه تر و یا بهتری برگزار کنید!

از بین بردن یکنواختی: همه اعضای خانواه، یک سالِ تمام، این دکوراسیون را دیده و شاید تحمل کرده اند؛ تغییر دکوراسیون، یکنواختی را از بین می‌برد و فضایی پویا و جذاب در خانه ایجاد می‌کند. این امر، می‌تواند به افزایش صمیمیت و دوستی اعضای خانواده کمک کند.

انعکاس سلیقه و شخصیت شما: تغییر دکوراسیون، می‌توانید سلیقه و شخصیت خود را در خانه خود منعکس کنید. استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و اکسسوری‌های مورد علاقه شما، می‌تواند به خانه شما هویت و اصالت ببخشد.

یادگاری از عید نوروز: تغییر دکوراسیون در عید نوروز، می‌تواند به یک سنت و یادگاری تبدیل شود. با این کار، هر ساله با فرا رسیدن عید نوروز، خاطرات خوشی برای شما تداعی خواهد شد.

ما در این نوشتار اختصاصا درباره دکوراسیون نوروزی مبلمان صحبت می کنیم که بخشی از تغییر دکور نوروز است!

دکوراسیون نوروزی مبلمان، تعمیر یا تعویض؟

تصمیم‌گیری برای تعمیر یا تعویض مبل و یا خرید مبلمان جدید خصوصا در دکوراسیون نورزی مبلمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اولین هدف تغییر دکوراسیون برای عده ای معمولا تعویض مبل است. چون این مبلمان است که زودتر از هر چیز دیگری در دکوراسیون فرسوده و تکراری می شود. شاید از آن دسته افراد هستید که به فکر خرید مبلمانی جدید هستند و شاید هم شک دارید که آیا تعویض روکش مبلمان کار به صرفه ای است یا خیر ؟

برای این تصمیم باید ابتدا ببینید قیمت تعویض روکش برای مبلمان شما چقدر است ؟ و آیا استخوان بندی و چوب بکار رفته در مبلمان شما ارزش این خرج را دارد یا خیر؟

اگر اسکلت و کلاف مبل هنوز هم استوار و محکم است، تعمیر، می‌تواند راه حلی مقرون به صرفه و عاقلانه باشد. تعویض فوم و اسفنج فرسوده، ترمیم خرابی‌های جزئی و یا احیای رنگ و جلای چوب، جانی دوباره به مبل‌های دوست‌داشتنی شما می‌بخشد. با این کار، نه تنها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه اصالت و ارزش مبل‌هایتان را نیز حفظ خواهید کرد.

بعضی وقت ها هم ، اسکلت و کلاف مبل سالم است، اما پارچه آن رنگ و رو رفته و لک شده است. در این شرایط، تعویض پارچه می‌تواند راه حلی ایده‌آل برای تغییر دکوراسیون منزل و ایجاد فضایی نو و شاداب باشد. با انتخاب پارچه‌ای با طرح و رنگ دلخواه، می‌توانید به مبلمان خود ظاهری جدید ببخشید و آنها را با سلیقه و نیاز خود هماهنگ کنید.

دکوراسیون مبلمان، تعویض یا تعمیر؟

گاهی مبلمانی خوش ساخت از جنسی عالی داریم اما پارچه آن از مد افتاده یا فرسوده و کثیف است. در این حالت ، تعویض روکش مبلمان می توانید تغییری تاثیر گذارتر نسبت به خرید مبل جدید باشد چرا که با توجه به تنوع فوق العاده زیاد در بافت و رنگ پارچه های رومبلی و آزادی عمل شما در انتخاب هر کدام از آن ها می توانید دکوراسیونی باب میل خود ایجاد کنید.

اما اگر فرسودگی مبل به حدی باشد که تعمیر یا تعویض پارچه کارساز نباشد، چاره‌ای جز خرید مبلمان جدید باقی نمی‌ماند. این فرصتی عالی برای شما است تا با انتخاب طرح و مدلی جدید، دکوراسیون منزل خود را به طور کامل تغییر دهید و از جدیدترین تکنولوژی‌ها و متریال‌ها در ساخت مبل بهره‌مند شوید.

پس تنها در صورتی روکش مبلتان را عوض کنید که اسکلت مبلمان شما ارزش خرج کردن داشته باشد و همین مبل را اگر بخواهید دوباره بخرید مجبور باشید هزینه زیادتری پرداخت کنید .

حالا برای دکوراسیون نوروزی مبلمان این سوال مطرح است که پارچه یا مبل چرم بخریم یا پارچه ای ؟ پاسخ را در مقاله لینک شده بخوانید.

تعمیر یا تعویض مبل؟

عوامل موثر بر تعمیر یا تعویض مبل

انتخاب بین تعمیر، تعویض پارچه و خرید مبل جدید، به عوامل مختلفی مانند بودجه، سلیقه، نیاز و فضای منزل شما بستگی دارد.

بودجه، اولین قدم در انتخاب، تعیین بودجه شما است. تعمیر مبل، تعویض پارچه و خرید مبل جدید، هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند.

سلیقه: سلیقه شما در انتخاب طرح و مدل مبل، نقش اساسی دارد.

نیاز به چه نوع مبلی نیاز دارید؟ مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل استیل و …

فضای منزل: متراژ و نوع چیدمان منزل شما، در انتخاب نوع و مدل مبل تاثیرگذار است.

کیفیت: به کیفیت مواد اولیه و ساخت مبل توجه کنید.

پارچه های مناسب برای روکش مبل

پارچه های که برای روکش مبلمان انتخاب می شوند مدام در معرض سایش و اصطکاک قرار دارد . خصوصا مبلمان نشیمن. همچنین انواع لکه و کثیفی روی مبل به مرور پدید می آید که روز به روز از زیبایی آن می کاهد . به همین دلیل اگر تصمیم گرفتید پارچه مبلتان را تعویض کنید ، پارچه ای با  استحکام بالا و خاصیت ضد لکه را انتخاب کنید.

انتخاب پارچه روکش مبل، مثل انتخاب لباس برای یک مهمانی مهم است. می‌خواهید مبلمان شما شیک، باوقار و البته راحت باشند پس به انتخاب پارچه کاملا دقت کنید.

همانطور که برای لباس پوشیدن به تناسب آن با استایل خود توجه می‌کنید، انتخاب پارچه روکش مبل هم باید با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد. اگر به دنبال فضایی مدرن هستید، پارچه‌های ساده و با رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، طوسی و کرم، انتخاب‌های ایده‌آلی هستند. اما اگر دکوراسیونی کلاسیک و پُر زرق و برق را می‌پسندید، پارچه‌های طرح‌دار و با رنگ‌های گرم مثل طلایی، قهوه‌ای و قرمز، جلوه‌ای باشکوه به مبلمان شما می‌بخشند.

پارچه های گل ابریشمی نوعی از پارچه های مبلی هستند که بسیار شیک و مجللند . پارچه هایی که دارای طرح های مات بر روی زمینه ای براق هستند نیز جلوه خاص و لاکچری به محیط می دهند.

دعوت می کنیم مقاله سبک شناسی مبلمان را حتما در همین سایت بخوانید تا بدانید چه سبک مبلی را باید انتخاب کنید.

جنس پارچه های مبلی

پارچه‌های روکش مبل از الیاف طبیعی، مصنوعی و ترکیبی بافته می‌شوند. هر کدام از این نوع الیاف، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • الیاف طبیعی: لطافت و زیبایی بی‌نظیر کتان، پشم و ابریشم، هر کسی را مجذوب خود می‌کند. اما خب، قیمت بالا و نیاز به مراقبت بیشتر، شاید آنها را برای همه افراد مناسب نکند.

  • الیاف مصنوعی: اگر به دنبال پارچه‌ای مقاوم، بادوام و با قابلیت شستشوی آسان هستید، الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر و نایلون انتخاب‌های ایده‌آلی هستند. قیمت مناسب‌تر این نوع الیاف، آنها را به انتخابی محبوب تبدیل کرده است.

  • الیاف ترکیبی: این نوع الیاف، مزایای هر دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی را به شما هدیه می‌دهند.

خوب است بدانید، همیشه پارچه های جناقی که بافت اریب دارند از پارچه های معمول مناسب تر هستند. پارچه های بافت دار و با رنگ های تیره  نسبت به پارچه های لطیف و روشن کمتر آسیب دیدگی ها و لکه ها را نمایش می دهند.

پارچه های کتان هم دارای تنوع و رنگ بندی بالایی هستند و کاربرد زیادی در سبک مدرن دارند .

جنس چرم پارچه مبلی یکی از شیک ترین و مدرن‌ترین انواع پارچه مبلی است. چرم در برابر لکه مقاوم است و به خاطر بافتی که دارد هیچ چیز به داخل آن نفود نمی‌کند و همین موجب می‌شود تمیزکردن مبل چرمی به راحتی با یک دستمال امکان پذیر باشد.

جنس پارچه های مبلی

از جنس که بگذریم، انتخاب رنگ و طرح پارچه در دکوراسیون نوروزی مبلمان، به سلیقه شما و دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. اگر به دنبال فضایی آرام و صمیمی هستید، از رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده استفاده کنید. اما اگر روحیه‌ای شاد و پرانرژی دارید، رنگ‌های روشن و طرح‌های شلوغ و پرنشاط را به کار ببرید تا روح شادی را در خانه بدمید و همه اعضا را با شادی و طراوت همراه کنید.

بهترین زمان برای دکوراسیون نوروزی مبلمان

برای دکوراسیون نوروزی مبلمان به نکات زیر توجه کنید :

شاید بخواهید بدانید بهترین زمان برای تغییر دکوراسیون نوروزی مبلمان چه وقتی از سال است؟ خب، در اواخر سال و نزدیک به عید نوروز، تقاضا برای تعمیر و خرید مبل به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. این افزایش تقاضا، می‌تواند منجر به طولانی شدن انتظار برای تعمیر و یا افزایش قیمت مبل‌های جدید شود.

بنابراین اگر قصد دارید مبل خود را تعمیر کنید، بهتر است از اوایل اسفند ماه به دنبال تعمیرکار مناسب باشید. در این صورت، احتمال اینکه بتوانید قبل از عید نوروز مبل خود را تحویل بگیرید، بیشتر خواهد بود. وگرنه یا باید همان مبل کهنه را برای عید هم نگه دارید و یا مهمانان باید روی زمین بنشینند!

اگر هم که قصد دارید مبل جدید بخرید، بهتر است از اواخر بهمن ماه به جستجوی مبل مورد نظر خود باشید. در این صورت، فرصت کافی برای انتخاب و خرید مبل دلخواه خود را خواهید داشت.

اگر هم می خواهید مبلمان خود را تمیز کنید و تعویض و تعمیر انجام ندهید، باز هم راهکارهایی وجود دارد که در مقاله راهنمای تمیز کردن مبلمان پارچه ای به آن پرداخته ایم.

در مقاله تقدیمی کارشناسان ایرانادکور سعی کردند شرایط خرید و یا تعویض مبل برای دکوراسیون نوروزی مبلمان را تا حدی شرح دهند . برای داشتن بهترین انتخاب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، می توانید با ما مشورت کنید . مشاوران حرفه ای ما آماده ارائه مشاوره و اجرای بهترین دکوراسیون داخلی منزل در شیراز هستند.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه