رنگ آمیزی

راهنمای انواع رنگ ساختمان

راهنمای انواع رنگ ساختمان

راهنمای انواع رنگ ساختمان
کدام یک از انواع مختلف رنگ ساختمان برای فضای داخلی منزل مسکونی یا محل کار شما مناسب است؟ هر کدام از انواع رنگ های ساختمان چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا با آن‌ها آشنایی دارید؟

تاریخ: 1398/11/17

همان‌طور که در مقاله انواع نقاشی ساختمان در شیراز ذکر شد، نقاشی ساختمان دارای انواع مختلف و متفاوتی است که باید حتماً با آگاهی یک نوع را انتخاب کرد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی آماده ارائه بهترین مشاوره به شما عزیران است.

رنگ ساختمان

اگر کمی به اطراف خود توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که طراحی داخلی و انتخاب یک دیزاین مناسب برای محل سکونت و محل کار همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک بخش از این طراحی و دکوراسیون داخلی شامل انتخاب یک رنگ مناسب برای فضا است. رنگ‌ها تاثیر بسیاری بر روی انسان، خلق و خو و رفتار انسان و همچنین در افزایش یا کاهش آرامش او دارند. بنابراین باید با آگاهی کامل یک رنگ مناسب و همسو با سلایق هر شخص را برای محیط زندگی و محل کار او انتخاب کرد. رنگ برای ساختمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشش دیوارها، سقف، در و پنجره به حساب می‌آید. در مقایسه با دیگر انواع پوشش دیوار مانند کاغذ دیواری هم مقرون به صرفه‌تر است و هم ماندگاری بیشتری دارد. روانشناسی رنگ‌ها در زندگی به ما کمک می‌کند تا با آشنایی با انواع رنگ‌ ساختمان و تاثیر آن‌ها بر انسان انتخاب صحیحی داشته باشیم. در ادامه به معرفی انواع رنگ ساختمان می‌پردازیم.

راهنمای انواع رنگ ساختمان

کدام رنگ برای نقاشی ساختمان مناسب است؟

اولین سوالی که بعد از انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان پیش می‌آید این است که خب حالا کدام یک از انواع رنگ برای نقاشی ساختمان مناسب‌تر است؟ با انواع رنگ ساختمان در ادامه آشنا شوید.

* رنگ بلکا

رنگ بلکا یکی از رنگ‌های پرکاربرد برای نقاشی ساختمان است. این رنگ سلولزی و مقرون به صرفه امروزه برای تمام فضاها از فضاهای مسکونی تا فضاهای درمانی را نیز پوشش می‌دهد. رنگ بلکا جایگزین بسیار خوبی به جای کاغذ دیواری یا پتینه‌کاری دیوار می‌باشد. رنگ بلکا مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– رنگ بلکا نیازی به زیرسازی ندارد

– رنگ بلکا پوششی سلولزی با الیاف بیعی است و حساسیت ایجاد نمی‌کند

– رنگ بلکا ضد آب است و به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن است

رنگ بلکا

* رنگ پتینه

از رنگ پتینه و پتینه کاری در همه مدل فضایی می‌توان به راحتی استفاده کرد. پتینه کاری یک طرح جذاب و زیبا را به وجود می‌آورد که می‌توان در فضای فروشگاه، دفتر کار، استخر، پذیرایی و اتاق‌ها از آن استفاده کرد. پتینه کاری دارای دو سبک کلاسیک و مدرن می‌باشد که می‌توان آن را با دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. به هنگام انجام پتینه کاری انتخاب رنگ و طرح مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پتینه‌کاری دارای انواع مختلفی مانند پتینه‌کاری با ورق‌های زینتی، پارچه و اسفنج است که می‌توان هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمود. از مزیت‌های پتینه کاری قابل شستشو بودن پتینه کاری است و جلوه زیبایی که به فضا می‌بخشد.

رنگ پتینه

آشنایی با دیگر انواع رنگ نیز بسیار مهم است. فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان به شما کمک می‌کند تا با انواع رنگ ساختمان آشنا شوید. ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

راهنمای انواع رنگ ساختمانرنگ پتینهرنگ بلکاانواع نقاشی و رنگ ساختمان

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه