دکوراسیون

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی
هنگام انتخاب یک سبک خاص در دکوراسیون داخلی باید با تمام ویژگی‌های انواع سبک‌ها آشنایی کامل داشت تا بتوان از ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی در هر سبک بهره کافی را برد.

تاریخ: 1398/11/15

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی معمولاً همیشه از تفاوت سبک‌ها در دکوراسیون داخلی ناشی می‌شود. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره بهترین‌ها را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

تفاوت سبک‌ها

امروزه سبک‌های طراحی داخلی متفاوتی وجود دارد که هر کدام نیز دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. آن‌چه سبک‌های طراحی داخلی را از هم متمایز می‌کند، طرز نگرش متفاوت آن‌ها به رنگ، نور، فرم، نوع و جنس اشیا قرار گرفته در فضا و میزان خلوتی و شلوغی فضاهای داخلی است. سبک دکوراسیون داخلی که هر شخص انتخاب می‌کند، بیانگر بیانگر قوه خلاقانه درون او و نمایانگر طرز نگاه او به سبک‌های دکوراسیون داخلی است. رویکردهای متنوعی در طراحی داخلی وجود دارد؛ اما هر کدام از سبک‌های خاصی که پدید آمده‌اند از کنار هم قرار دادن چند رویکرد سازگار و هماهنگ به وجود آمده است. آشنایی کلی با این سبک‌های مهم خانه‌آرایی و چیدمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. طراحی دکوراسیون داخلی منزل مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر فضا داشته باشد.

دکوراسیون داخلی مدرن

دسته‌بندی سبک‌ها

در حالت کلی برای جلوگیری از سردرگمی معمولاً در یک نگاه کلی از سه معیار عمومی برای دسته‌بندی سبک‌ها استفاده می‌شود:

1. تنوع کاربرد عناصر طراحی و تعداد اشیا و اثاثیه که طیفی از سبک‌ها را از کمینه گرا (minimalist) تا بیشینه‌گرا (maximalist) را شامل می‌شود.

2. القای حس بازه‌ی زمانی و عصری خاص (مخصوصاً دوره‌های باستان یا کلاسیک، رنسانس، مدرن) که همگی شامل طیف وسیعی از سبک‌ها از گذشته و سنتی تا مدرن و جدید را شامل می‌شود. سبک معماری داخلی مدرن دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد که این سبک را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند.

3. توجه به طبیعت و بازآفرینی آن در طراحی داخلی که خود این عامل طیف مختلفی از طبیعت‌گرا تا صنعتی را پدید می‌آورد.

دکوراسیون داخلی متفاوت و جذاب

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلی

قاعده کلی در یک چیدمان صحیح بکارگیری تمام حواس انسان است. اگر در دکوراسیون داخلی یک خانه با رعایت اصول و قواعد مشخص چیدمان مبلمان و دیگر لوازم انجام شده باشد، قطعاً آن منزل بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر خواهد بود. رنگ و همچنین نور دو عامل اصلی به منظور ایجاد دکوراسیون‌های داخلی متفاوت در یک فضای مسکونی هستند که می‌توانند تاثیر شگفت‌انگیزی را ایجاد کنند. آشنایی با انواع مختلف سبک‌شناسی مبلمان در انتخاب یک سبک مناسب به شما بسیار کمک خواهد کرد.

ایده های مختلف دکوراسیون داخلی

رنگ و نور

نور فراوان خوب و طبیعی یکی از بهترین عناصر در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. نور طبیعی برای ساختمان و همچنین ایجاد نور مصنوعی متوازن و متناسب برای یک خانه از نکات مهم و اصلی هر نوع سبک دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. تامین نور مورد نیاز ساختمان از نور طبیعی خورشید بهترین راه‌حل برای ایجاد یک فضای گرم و صمیمی است. همچنین تامین نور مناسب شب با توجه به رنگ دیوارها و سقف فضای داخلی و خارجی خانه نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری به منظور ایجاد صمیمیت و آرامش در فضا شود. ترکیب چند نوع مختلف نور و در درجه‌های متعدد برای ایجاد هماهنگی و تناسب بسیار ضروری است.

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

ایده‌های مختلف دکوراسیون داخلیطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیایده‌های مدرن دکوراسیون داخلیچیدمان مدرن منزل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه