مصالح ساختمانی

تفاوت رابیتس و کناف

تفاوت رابیتس و کناف

تفاوت رابیتس و کناف
اجرای سقف کاذب کناف احتیاج به نیروی متخصص دارد. نیرویی متخصص و ماهر که بتواند همواره با توجه به سلیقه و بودجه مشتری بهترین حالت سقف کاذب را اجرا نماید. تیم متخصص اجرای کناف سقف ایرانادکور همواره بهترین‌ها را برای شما رقم خواهد زد.

تاریخ: 1398/11/5

در هنگام انتخاب سبک دکوراسیون داخلی و اجرای انواع مختلف سقف‌ها در منازل مسکونی یکی از سوالات مهمی که همواره ذهن هر فردی را به خود مشغول می‌کند این است که برای اجرای سقف کاذب از کناف استفاده کنیم یا رابیتس؟ تفاوت این دو در چیست؟ چگونه می‌توان یک انتخاب کامل داشت که هم بهترین انتخاب باشد و هم بهترین تطابق را با سبک دکوراسیون داخلی خانه داشته باشد. سقف کاذب کناف و رابیتس هر دو از لحاظ‌های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند و با ویژگی‌های مختلفی که دارند باعث می‌شود تا در هر شرایط خاص یکی از آن‌ها به بهترین انتخاب مبدل شود. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز با داشتن سابقه‌ای درخشان در اجرای سقف کاذب و کناف همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد. انواع کاربردهای کناف در ساختمان بسیار گسترده است.

رابیتس

سقف کاذب رابیتس چیست؟

رابیتس سقف در اصل به ورق‌های فولادی مشبکی گفته می‌شود که در سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مزایای رابیتس در مقابل کناف، مقاومت رابیتس در برابر زنگ زدگی است. همین امر باعث می‌شود تا رابیتس به یک انتخاب مناسب برای اجرای سقف کاذب تبدیل شود. در کنار این مزیت، یکی از معایب رابیتس در این است که نسبت به کناف وزن سنگین‌تری دارد. رابیتس از ورق‌های گالوانیزه به ضخامت 25/0 تا 5/0 گرم تولید می‌شود و به همین دلیل وزن بیشتری دارد. نحوه استفاده از این سازه به این صورت می‌باشد که سازه رابیتس معمولاً از نبشی و میلگرد تشکیل شده است و رویه آن از تورهای گالوانیزه و گچ می‌باشد. یکی از نکات مثبتی که می‌توان در هنگام مقایسه رابیتس با کناف نام برد این موضوع است که سقف کاذب رابیتس در مقایسه با کناف در هنگام آتش سوزی از ایمنی بالاتری برخوردار است.

اجرای کناف سقف

سقف کاذب کناف چیست؟

شناخت مزایا و معایب کناف به شما کمک می‌کند تا مقایسه هوشمندانه‌ای داشته باشید. کناف نیز یکی از ساختارهای جدیدی است که در سال‌های اخیر وارد بازار شده است و توجه بسیاری از پیمانکاران و معماران را به خود جلب کرده است. کناف در اصل همان صفحات روکش‌دار گچی یا همان گچ برگ‌هایی است که برای ایجاد اختلاف ارتفاع در زیر سقف اصلی اجرا می‌شود. کناف در مقایسه با رابیتس از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار است، زیرا سرعت در طراحی و اجرای ان باعث می‌شود تا بسیاری از مردم ساختار کناف را به رابیتس ترجیح دهند. در شرایطی که به منظور تعمیر و بازسازی خانه قصد استفاده از سقف کاذب را دارید، کناف با توجه به اینکه در مقایسه با سقف گچ سریعتر خشک می‌شود، انتخاب بهتری به حساب می‌آید. کناف هزینه کمتری دارد، زودتر از گچ اجرا می‌شود و تنوع طرح بیشتری دارد. شناخت فرق کناف و PVC نیز به شما در انتخاب کمک خواهد کرد.

اجرای سقف کاذب

انتخاب اینکه کناف برای اجرای سقف کاذب بهتر است یا رابیتس بسیار به شرایط و مقدار بودجه اختصاص داده شده برای اجرای سقف کاذب بستگی دارد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تیمی متخصص و توانا در اجرای سقف کاذب و کناف در شیراز در منازل مسکونی و تجاری همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. برای ثبت سفارش خود با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه