مصالح ساختمانی

فرق کناف و PVC

فرق کناف و PVC

فرق کناف و PVC
سقف کاذب چیست و چه انواع مختلفی دارد؟ تفاوت هر کدام از انواع سقف کاذب با یکدیگر چیست و در چه مکان‌هایی از آن‌ها استفاده می‌شود؟ آشنایی با انواع سقف کاذب به شما در انتخاب کمک خواهد کرد.

تاریخ: 1398/11/3

فرق سقف کاذب کناف و PVC چیست؟ سقف کاذب کناف و PVC چه ویژگی‌هایی دارند و در چه مکان‌هایی از آن‌ها استفاده می‌شود؟ شناخت سقف کاذب کناف و PVC بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل انتخابی صحیح متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید. سقف کاذب امروزه انواع مختلفی دارد و در طیف گسترده‌ای با طرح متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نصب و اجرای سقف کاذب و کناف یکی از تخصص‌های ما در تیم ایرانادکور می‌باشد. به منظور ثبت سفارش خود و بهره‌مندی از مشاوره رایگان با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی و اجرای کناف

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب در اصل با سقف اصلی ساختمان و هر طبقه متفاوت است. سقف کاذب به نوعی خاص از یک سقف گفته می‌شود که بعد از اتمام سقف اصلی ساختمان، در سطحی پایین‌تر از سقف اصلی قرار می‌گیرد و با کاربرد خاص خود زیبایی متفاوتی را به فضا می‌بخشد. سقف کاذب از فضای داخلی فضا قابل رویت است و در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. سقف کاذب انواع مختلفی دارد که برای مثال می‌توان به سقف کاذب گچی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب آلومینیومی و … اشاره کرد که هر کدام با توجه به ویژگی‌های خود کاربردهای متفاوتی دارد. هنگام اجرای سقف کاذب باید در نظر داشت که ارتفاع مجاز سقف کاذب 2 متر و 60 سانتی‌متر است. دلیل استفاده از سقف کاذب این است که می‌توان لوله کشی، سیم کشی، سیستم اطفا حریق و نورپردازی را از طریق سقف کاذب انجام داد. اجرای باکس نور مخفی در سقف با سقف کاذب امکان پذیر است.

طراحی و اجرای سقف کاذب کناف

سقف کاذب PVC

استفاده از سقف کاذب PVC به دلیل پیشرفت علم و مصالح در دنیای امروزی کاربرد بسیاری پیدا کرده است. استفاده از سقف کاذب PVC به دلیل سادگی در نصب و سرعت در انجام کار بسیار مورد توجه طراحان و پیمانکاران قرار گرفته است و نسبت به سایر مصالح دیگر از آن بسیار بیشتر استفاده می‌شود. سقف کاذب PVC بیشتر در مغازه‌ها، اداره‌ها، هتل‌ها و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. استفاده و اجرای سقف کاذب PVC در فضا بستگی به متراژ و اندازه فضایی دارد که قصد دارید تا سقف PVC را در آن اجرا کنید. آشنایی با انواع کناف به شما در انتخاب بسیار کمک خواهد کرد.

سقف کاذب

سقف کاذب کناف

هنگام اجرای سقف کاذب کناف هم مانند سقف کاذب PVC از پنل‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند. اما سقف کاذب کناف با سقف کاذب PVC یک تفاوت عمده دارد که عبارت است از اینکه معمولاً در ساخت سقف کاذب کناف از پنل‌های گچی استفاده می‌شود و سپس این پنل‌ها را با پروفیل‌های خاصی به سازه سقف متصل می‌کنند. سقف کاذب کناف دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است و به فضای داخلی زیبایی خاصی می‌بخشد. از سقف کاذب کناف می‌توان برای اجرای نور مخفی و همچنین جهت زیبایی فضای داخلی خانه استفاده کرد. از سقف کاذب کناف در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شود و در دو حالت سقف کاذب ثابت و دکوراتیو استفاده می‌شود. اجزای تشکیل دهنده ساختار کناف بسیار متنوع هستند. ایرانادکور، مجری تخصصی بازسازی و تعمیرات منازل مسکونی و اجرای سقف کاذب و کناف در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه