رنگ آمیزی

فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان

فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان

فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمان
رنگ روغن و اکرلیک در هنگام رنگ کردن ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام از رنگ‌ها تفاوت‌های خاص خود را دارد که باعث می‌شود تا طرح و جلوه متفاوتی را به فضا ببخشند.

تاریخ: 1398/11/02

تاریخچه رنگ

قرن‌ها پیش بشر به خاصیت رنگ‌دهی برخی از گیاهان پی برد و از آن‌ها برای رنگ کردن ظروف و ابنیه خود استفاده کرد. به تدریج تمایل انسان به زیبایی سبب شد تا ترکیب رنگ‌های مختلفی را از مواد گوناگون گیاهی و معدنی به دست آورد و بناهای خود را با آن‌ها بیاراید که آثار آن‌ها در باستان‌شناسی‌های متعدد به دست آمده است. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در تعمیرات و بازسازی منزل در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. به منظور بهره‌مندی از مشاوره رایگان و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید. در ادامه این نوشتار به مقایسه رنگ روغن و اکرلیک می‌پردازیم. اصول رنگ‌شناسی و کاربرد رنگ در ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رنگ روغنی

رنگ روغن

شناخت انواع رنگ‌های ساختمانی و آشنایی با ویژگی‌ها و خصوصیات رنگ‌ها در نقاشی ساختمان باعث می‌شود تا با آگاهی کامل بهترین انتخاب را که متناسب با سبک دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل است داشته باشیم. رنگ روغنی یکی از رنگ‌های محبوب و رایج در میان مردم است که به دلیل خواص فوق‌العاده خود باعث شده است تا به صورت گسترده‌ای در رنگ‌ آمیزی منازل مسکونی مورد استفاده قرار گیرد. رنگ‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی، به عنوان یک پوشش محافظ برای سطح زیرین خود نیز محسوب می‌شوند. رنگ‌های روغنی در اصل در دو نوع مات و براق تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نکته جالب در این موضوع است که رنگ‌های روغنی براق در مقایسه با رنگ روغنی مات دوام و مقاومت بیشتری دارند. مزیت رنگ‌های روغنی بر این است که جلوه‌ای شفاف  زیبا به دیوارها و سطوح می‌بخشند و اگر لکه‌ای بر روی سطوح آن‌ها ایجاد شود به راحتی پاک و تمیز می‌شوند.

رنگ اکرلیک

رنگ اکرلیک

رنگ اکرلیک امروزه جایگاه بسیار خوبی در میان نقاشان ساختمان و طراحان پیدا کرده است و محبوبیت بسیاری یافته است. دلیل این اتفاق نیز بخار این موضوع است که تفاوت اصلی رنگ اکرلیک با رنگ روغنی این است که در رنگ روغنی تینر یا نفت به عنوان حلال استفاده می‌شود ولی در رنگ اکرلیک آب به عنوان حلال استفاده می‌شود. رنگ اکرلیک تنوع و طیف گسترده‌ای در رنگ دارد و به راحتی می‌توان یکی از رنگ‌های غلیظ اکرلیک را که با سبک دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگی دارد انتخاب کرده و از زیبایی که به منزل شما می‌بخشد لذت ببرید. رنگ اکرلیک این قابلیت را نیز دارد که می‌توان در سطح آن بافت‌های خاص ایجاد کرد و با انعطاف پذیری بالایی که دارند طرح زیبایی را به فضا می‌بخشند. رنگ اکرلیک به عنوان یکی از انواع پوشش‌های محافظ ساختمانی به حساب می‌آید.

انواع رنگ های ساختمانی

ایرانادکور، مجری تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما همراهان گرامی است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

فرق رنگ روغن و اکرلیک در نقاشی ساختمانرنگ روغنیرنگ اکرلیک در نقاشی ساختمانانواع رنگ

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه