مقالات تخصصی معماری

درب‌های چوبی اتاق خواب

درب‌های چوبی اتاق خواب

درب‌های چوبی اتاق خواب
انتخاب صحیح و مناسب درب‌های اتاق خواب در خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا یکی از جلوه‌های دکوراسیون داخلی در خانه را درب‌های اتاق تشکیل می‌دهند. درب‌های چوبی اتاق خواب از زیبایی خاصی برخوردارند.

تاریخ: 1398/10/28

درب‌های چوبی اتاق خواب در خانه یکی از مسائل مهم در دکوراسیون داخلی خانه به حساب می‌آید که با طراحی و مدل زیبای خود می‌توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به خانه و فضای داخلی اتاق خواب ببخشند، به همین دلیل باید در انتخاب درب‌های اتاق خواب حساسیت و دقت لازم را به خرج داد. درب‌های اتاق خواب یکی از جزئیات اصلی اتاق خواب به حساب می‌آید که باید از کیفیت و جنس خوب ساخته شده باشند تا بتوانند مدت زمان طولانی کاربرد داشته باشند. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نورپردازی زیبا و منحصربفرد نمای خارجی و داخلی خانه همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما همراهان گرامی است.

درب‌های چوبی اتاق خواب

شناخت و داشتن آگاهی کامل از انواع درب‌های چوبی اتاق خواب باعث می‌شود تا با آگاهی کامل یک انتخاب صحیح و مناسب را برای درب‌های اتاق خواب خانه خود داشته باشید. در ادامه به بررسی انواع درب‌های چوبی اتاق خواب می‌پردازیم. درب‌های داخلی خانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از جمله: سفید، سفید و طلایی، قهوه‌ای، گردویی و … تولید می‌شوند که رنگ هر کدام از درب‌های چوبی به جنس خود چوب و نحوه فرآیند تولید نیز بستگی دارد. بر اساس روش تولید و نحوه ساخت درب‌های چوبی، انواع درب‌های چوبی اتاق خواب به دسته‌‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند. برای انتخاب انواع درب‌های اتاقی باید از آن‌ها آگاهی کامل داشت.

درب چوبی اتاق

1. درب تمام چوب

درب‌های تمام چوب کاملاً از چوب ساخته شده‌اند و با توجه به جنس و نوع چوب در رنگ‌های متنوع و متفاوتی تولید می‌شوند. از جمله این درب‌های تمام چوب می‌توان به درب چوبی روسی، راش و … اشاره کرد که قطعاً از کیفیت و دوام بیشتری نسبت به دیگر انواع درب‌های اتاق خواب برخوردارند اما باید در نظر داشت که قیمت آن‌ها نیز بسیار بیشتر از انواع دیگر درب‌ها است. کاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی بسیار گسترده است.

انواع درب اتاقی

2. درب پانلی

درب‌های پانلی جنس متفاوتی دارند و از کلاف و پانل تشکیل شده‌اند. ساختار درب پانلی به این صورت است که در اصل بخش کلاف درب پانلی شامل تخته‌های چوبی عمودی در دو طرف درب و همچنین تخته‌های چوبی افقی در بالا و پایین درب می‌باشد که در بعضی از درب‌ها معمولاً یک لایه نیز در وسط درب قرار می‌گیرد. پانل‌ها در درب‌های چوبی معمولاً با چسب محکم و ثابت می‌شوند. اگر طرح درب به صورتی باشد که اشکال و طراحی متفاوت بر روی درب باشد، از تخته‌های چوبی کوچکتر در میان تخته‌های عمودی استفاده می‌شود که همین امر باعث می‌شود تا درب به پنل‌های کوچکتر تقسیم شود. آشنایی با فرآورده‌های چوب، MDF و کاربردهای آن به شما در تصمیم‌گیری بسیار کمک می‌کند.

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی با سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره پرونده‌ای بی‌نظیر را برای خود رقم زده است که همین امر باعث می‌شود تا معتبرترین مرجع طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در جنوب کشور باشد. به منظور ثبت سفارش خود با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه