دکوراسیون

سبک شناسی مبلمان

سبک شناسی مبلمان

سبک شناسی مبلمان
انتخاب مبلمان مناسب با توجه به فضا و شرایط خاص هر مکان یک امر بسیار مهم تلقی می‌شود. آشنایی با انواع مبلمان حتماً به شما در این راه کمک بسیاری خواهد کرد.

تاریخ: 1398/10/4

راهنمای سبک شناسی مبلمان

انتخاب مبلمان مناسب برای هر فضایی اعم از اداری و مسکونی، تجاری و یا حتی محیط‌های تفریحی و باغ از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه به اندازه فضا، نوع وسایل فضا و یا محیط باغ و همچنین انتخاب متناسب با نیازهای افراد منجر به ایجاد فضایی زیبا با دکوراسیونی منحصر بفرد و کاربردی می‌شود. در این نوشتار به صورت کوتاه سعی داریم تا انواع مبلمان را بررسی کنیم. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای محوطه‌سازی همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

مبلمان فضای بیرونی و باغ

1. Chaise Sofa

این سبک از مبلمان دارای صندلی‌های کشیده و بلند است که هم می‌تواند به صورت صاف باشد و هم می‌تواند با یک طرح منحنی باشد. در قسمت تکیه‌گاه مبلمان نیز گاهی می‌تواند دارای قوسی متناسب با وضعیت بدن باشد تا بتوان در حالت درازکشیده نیز راحت باشد. این سبک از مبلمان بیشتر در فضاهایی استفاده می‌شود که جو صمیمی و راحت است. این مبلمان بیشتر مناسب فضاهای راحت مانند خانه باغ یا یک ویلای کوچک خارج از شهر است. چیدمان مبلمان در یک فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طرح زیبا مبلمان

2. Midcentury

عنصر شاخص در این سبک از مبلمان، شکل مستطیلی صاف با پشتی و تشک‌های کوک زده و پایه‌های چوبی است که از انواع سبک مدرن محسوب می‌شود. این سبک از مبلمان کمی حالت رسمی‌تر دارد و در بیشتر فضاهای خانه و حتی بعضی از بخش‌های مکان‌های عمومی و تفریحی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. مقاله مزایا و معایب مبل چرم شما را با این سبک از مبلمان آشنا می‌کند.

مبل رسمی

3. Cabriole sofa

این نوع از مبلمان طرح متفاوت و جالبی دارد. این سری از مبلمان دارای دسته‌های گرد و تشکچه‌های شل و تکیه‌گاه‌های ثابت و سفت می‌باشند. این سبک از مبلمان بیشتر حالت رسمی و شیک دارد و در فضاهای رسمی و باشکوه تقریباً استفاده می‌شود. حالت رسمی این سبک از مبلمان باعث می‌شود تا بیشتر برای فضاهای رسمی، نشیمن و پذیرایی در خانه استفاده شود. این سبک از باشکوه‌ترین سبک‌های فرانسه و از پرطرفدارترین نوع مبلمان محسوب می‌شود که به مبل ملکه معروف است. راهنمای خرید پارچه مبل اطلاعات مفیدی را در رابطه با انواع پارچه مبل در اختیار شما قرار می‌دهد.

4. Lawson-sofa

این سری از مبلمان به دلیل راحتی و زیبایی خود بیشتر در فضاهایی استفاده می‌شود که جو آرام و صمیمی برقرار است. این سری از مبل بیشتر برای جلوی تلویزیون استفاده می‌شود زیرا بسیار راحت هستند. این دسته از مبلمان علاوه بر تشکچه‌های شل در قسمت نشیمنگاه و گاهی اوقات دارای پشتی‌های شل و قابل تغییر است.

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما همراهان گرامی است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مبلمان فضای بیرونی و باغبهترین مبلمانطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیچیدمان مبلمان در پذیرایی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه