طراحی باغ و فضای سبز

طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی

طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی

طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی
فضای سبز و محوطه‌سازی یکی از اصول زیباسازی فضاهای شهری و دیگر فضاهای داخلی خانه از جمله باغ و حیاط بیرونی خانه می‌باشد. در تمامی مزاحل طراحی باید به یک سری نکات توجه داشت و آن‌ها را رعایت کرد.

تاریخ: 1398/10/3

فضای سبز شهری در اصل بخشی از فضاهای باز و عمومی شهر است که در عرصه‌های طبیعی یا مصنوعی آن، درختان، گل‌ها، چمن و سایر گیاهانی است که بر اساس نظارت و مدیریت یک فرد متخصص و با در نظر گرفتن قوانین و ضوابط طرح کاشت، برای بهبود فضای شهری و زیبایی آن و همچنین افزایش سطح رفاهی شهروندان احداث می‌شود. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص طراحان حرفه‌ای در طراحی باغ و فضای سبز همواره آماده ارائه بهترین خدمات و اجرای باکیفیت و بی‌نظیر طراحی و اجرای مبلمان فضای بیرونی باغ به شما عزیزان می‌باشد.

طراحی و اجرای محوطه سازی

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز در حکم یک تخصص حرفه‌ای است که شامل مواردی همچون تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت و نظارت بر محیط‌های طبیعی و فضاهای سبز اطراف انسان است. طراحی فضای سبز برای خلق چنین فضاهای زیبا و دلنشینی از عناصر گیاهی به عنوان المان‌های بصری استفاده می‌کند. گیاهان و فضای سبز در شهرها علاوه بر اینکه یادآور محیط طبیعی هستند و ساختارهای مکانی خاصی را برای انسان‌ها فراهم می‌آورند، در تعدیل و اصلاح برخی از عوامل زیست محیطی نیز اهمیت دارند و این عوامل زیست محیطی شامل موارد زیر است:

* کاهش آلودگی هوا

* کاهش الودگی صوتی

* کنترل فرسایش خاک و تثبیت آن

* کنترل انعکاس نور

* کنترل شرایط اقلیمی که شامل کنترل تابش نور خورشید، درجه حرارت، کنترل باد و کنترل رطوبت هوا می‌شود. درختان و خصوصیات آن‌ها در فضای باغ بسیار مهم هستند، زیرا باید با توجه به شرایط محیطی بهترین نوع درخت را انتخاب کرد.

طراحی فضای سبز

محوطه‌سازی

منظور از محوطه‌سازی، تسطیح و آماده سازی محوطه ساختمان‌های پروژه، سیستم‌های ارتباطی شامل خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، شبکه‌های جمع‌آوری آب و فاضلاب، آبرسانی، شبکه‌های توزیع نیروی برق و گاز و در نهایت ایجاد فضای سبز است. پیمانکار موظف است با توجه به نقشه‌های اجرایی و برنامه زمانبندی اجرای عملیات، نسبت به اجرای مرحله به مرحله کار اقدام نماید.

در هر طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی باید مراحل زیر انجام شود:

مرحله اول، شناسایی است. این شناسایی شامل شناسایی منابع، نیازها، مروری بر طرح‌ها و قوانین است.

مرحله دوم، تحلیل است. تحلیل شامل تحلیل منابع و نیازها و تطبیق آن‌ها با قوانین است که در نهایت منجر به تعیین اقدامات امکان‌پذیر خواهد شد.

مرحله سوم شامل تطابق اقدامات امکان‌پذیر با شرایط محیطی سایت می‌باشد که در نهایت به مکان‌یابی هر کدام از فعالیت‌ها منجر می‌شود.

مرحله چهارم نیز که بسط و طراحی همان طرح مورد اجرا می‌باشد که شامل گزینه‌های زیر است:

* تدوین الگوها

* بسط الگوها با توجه به شرایط موجود و تهیه طرح راهبردی

* بسط طرح راهبردی با توجه به نیازهای درونی هر فعالیت و تهیه طرح کلیدی

* بسط طرح‌های کلیدی با در نظر گرفتن جزئیات و تهیه طرح اجرایی است.

مبلمان فضای بیرونی

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی فضای سبز همواره آماده ارائه بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه‌سازی در شیراز به شما عزیزان است. به منظور ثبت سفارش خود با مشاورین ما در تماس باشید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه