دکوراسیون

نکات طراحی منزل مسکونی

نکات طراحی منزل مسکونی

نکات طراحی منزل مسکونی
در طراحی یک منزل مسکونی نکات بسیاری دخیل هستند و قوانین و قواعد خاصی بر ساخت و ساز حاکم هستند. در کنار این موارد، اصول طراحی داخلی نیز مهم هستند.

تاریخ: 1398/9/27

خانه همیشه به عنوان آرامش‌بخش‌ترین و راحت‌ترین فضایی در نظر گرفته می‌شود که انسان را از شرایط بد جوی حفظ می‌کند و مکان آرامی را برای سکونت او فراهم می‌کند. خانه جایی است که خلوتی را برای فعالیت‌های روزانه انسان و سرپناه امنی را برای استراحت و خواب او فراهم می‌کند. خانه علاوه بر تامین نیازهای مادی و فیزیکی باید به تامین نیازهای معنوی و روحی شخص نیز بپردازد. طراحی فضاهای داخلی خانه نیازمند مهارت و دانش است تا بتوان در نهایت آرامش را به اعضای خانه هدیه داد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص مشاورین و طراحان و داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره آماده اراه خدمات به شما عزیزان است.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نکات مربوط به طراحی منزل مسکونی

در یک خانه ریزفضاهای زیادی وجود دارد که عبارتند از: اتاق‌های خواب، پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری، حمام، سرویس بهداشتی، انبار، فضاهای تاسیساتی و پارکینگ. هر خانه با توجه به متراژ خود ممکن است بعضی از فضاها را به صورت کامل و مشخص نداشته باشد. در ادامه به بررسی نکات طراحی یک خانه می‌پردازیم. دکوراسیون لوکس منزل به زیبایی خانه نیز بسیار کمک می‌کند.

1. جهت ساختمان

جهت‌گیری ساختمان یکی از ویژگی‌های مهم در ساختمان است که پلان ساختمان را به شرایط مکانی ساختمان ربط می‌دهد. در جهت‌گیری ساختمان چهار آرایش اساسی قابل بررسی است:

– * جهت یک طرفه یا کنترل شده: در این حالت همه اتاق‌ها به جز آشپزخانه و سرویس بهداشتی در یک جهت و معمولاً هم در جهت فضای سبز بیرونی ساختمان و یا سمت باغ قرار می‌گیرد.

* جهت دو طرفه: اتاق‌ها معمولاً در دو جهت مخالف یا کنار هم در ساختمان قرار می‌گیرند تا دسترسی ساده‌تری داشته باشند و از دید مناسبی برخوردار شوند.

* جهت معکوس: در این حالت اتاق‌ها در طبقه همکف و طبقات بالا، در جهات مخالف یکدیگر قرار می‌گیرند. 6 اصل در طراحی دکوراسیون منزل به شما اطلاعات خوبی را در مورد دکوراسیون داخلی می‌دهد.

جهت گیری مناسب ساختمان

2. باغ و فضای سبز

یک باغ یا فضای سبز محصور باعث ایجاد یک فضای خصوصی در خانه می‌شود. دیوارها، پرچین‌ها یا درختان می‌توانند حفاظت کافی از سروصدا، باد و گردوخاک را فراهم کنند و همچنین درختان باعث زیبایی فضا نیز می‌شوند.

3. فضای عاری از سروصدا

سروصدا همیشه یکی از عوامل اذیت کننده در خانه و مخصوصاً در فضاهای خصوصی و شخصی مانند اتاق‌خواب به حساب می‌آید. خانه باید به نحوی طراحی شود و جهت‌گیری آن به صورتی باشد که در نهایت یک فضای ساکت و آرام به وجود آید. بهتر است اتاق نشیمن و اتاق‌خواب‌ها دور از پیاده‌رو و فضای تردد وسایل نقلیه قرار گیرد تا صدای ماشین و دیگر عوامل موجب برهم زدن آرامش افراد خانه نشود. کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌کند تا حدی به این آرامش در خانه خود برسید.

طراحی ورودی منزل

4. ورودی

ورودی منزل مسکونی باید تا جایی که ممکن است دور از جهت وزش بادهای محلی پیش‌بینی شده باشد و از در باغ یا خیابان هم قابل دیدن باشد. عقب نشینی در ورودی باید حتماً طبق ضوابط ساخت در نظر گرفته شود.

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در بازسازی حرفه‌ای منزل با کمترین هزینه و تخصص و دانش کافی در محوطه‌سازی باغ و ویلا همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی منزل مسکونیطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیمحوطه‌سازی باغ و ویلا

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه