دکوراسیون

طراحی بخش‌های مختلف واحد مسکونی

طراحی بخش‌های مختلف واحد مسکونی

طراحی بخش‌های مختلف واحد مسکونی
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که طراحی مناسب و مطابق با نیازهای افراد خانه در یک فضای مسکونی چه مقدار ضروری است و بر روی خلق و خوی افراد و همچنین احساسات آن‌ها تاثیر می‌گذارد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این اصول بپردازیم.

تاریخ: 1398/9/26

طراحی امری حساس و در عین حال بسیار لذت‌بخش است. تفکر به این امر که یک طراحی خوب و اصولی می‌تواند آرامش و امنیت را به افراد خانه هدیه کند بسیار لذت‌بخش است. در مقاله طراحی فضاهای داخلی خانه به بررسی قسمت‌های مختلفی در خانه از جمله ورودی، آشپزخانه و مناطق غذاخوری پرداختیم و اصول طراحی در این فضاها را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا  به بررسی دیگر فضاها از جمله اتاق‌خواب‌ها و حمام بپردازیم. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

دکوراسیون اتاق خواب بزرگسالان

1. اتاق‌های خواب

اتاق‌خواب در خانه معمولاً خصوصی‌ترین فضای یک خانه به حساب می‌آید و جهت استراحت و کسب مجدد انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین باید فضای اتاق خواب کاملاً آرامش بخش و دلنشین باشد. بهترین رنگ برای دیوارهای اتاق خواب معمولاً رنگ‌های سرد مانند سبز یا آبی است، زیرا این رنگ‌ها بسیار آرامش‌بخش هستند و به فرد احساس امنیت می‌دهد. همان‌طور که رنگ دیوارها در اتاق خواب اهمیت دارد، چیدمان تخت و سایر مبلمان در اتاق خواب هم نیز بسیار مهم است. برای مثال تخت خواب نباید اصلاً در زیر پنجره یا روبروی در ورودی قرار بگیرد. بهتر است تا برای تخت خواب یک گوشه دنج و راحت انتخاب کنید. اگر از فضای اتاق خواب فقط برای خواب استفاده می‌کنید، سعی کنید تا دیگر لوازم الکترونیکی را در اتاقی دیگر قرار دهید و فضای خاصی را برای آن در نظر بگیرید. نورپردازی اتاق خواب نیز بسیار مهم است.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

2. اتاق خواب کودکان

نکته جالبی در طراحی اتاق خواب کودکان وجود دارد! کودکان برخلاف پدر و مادر، از اتاق‌خواب خود علاوه بر استراحت در فضای اتاق خواب، به فعالیت‌های دیگر نیز می‌پردازند. کودکان در اتاق خواب خود به انجام بازی‌های کامپیوتری، جمع شدن با دوستان خود و انجام تکالیف خود نیز می‌پردازند. بنابراین طراحی برای اتاق کودک به جنسیت، رشته تحصیلی، سن و علایق کودک بستگی دارد. در طراحی اتاق کودکان باید از رنگ‌های شاد و مورد علاقه آنان مانند قرمز، زرد، سبز و آبی استفاده کرد و فضایی دلنشین را برای آنان فراهم کرد. در اتاق کودک باید فضا را به بخش‌های کوچکتری تقسیم‌بندی کرد مانند: فضایی برای استراحت، پخش کردن اسباب‌بازی‌ها و بازی کردن و حتی یک میز برای نقاشی کردن کودکان. ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان نیز اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دکوراسیون داخلی حمام

3. حمام

ایرانیان از دیرباز به تمیزی و مرتب بودن خود بسیار اهمیت می‌دادند. به همین دلیل می‌توان طراحی یک بخش مجزا از خانه را برای حمام در تمامی خانه‌های ایرانی یافت. امروزه نیز به دلیل تغییرات در سبک زندگی و آپارتمان شدن بیشتر خانه‌ها نیز تغییراتی هم در طراحی فضاهای داخلی خانه به وجود آمده است. حمام باید در ارتباط نزدیک با اتاق‌خواب‌ها بوده و بدلیل مرطوب بودن فضا و استفاده زیاد از آب، درب حمام نیز باید از جنس مناسب و ضد رطوبت باشد. مساله ایزولاسیون مناسب کف نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و برخورداری از سابقه طولانی و درخشان در اجرای دکوراسیون داخلی و نورپردازی همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق خوابنورپردازی اتاق خوابطراحی اتاق خواب کودکاصول طراحی فضای داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه