نور پردازی

اجرای نورپردازی مناسب در خانه

اجرای نورپردازی مناسب در خانه

اجرای نورپردازی مناسب در خانه
یک نورپردازی مناسب در خانه می‌تواند آرامش و صمیمیت را در خانه بیشتر کند. نورپردازی مناسب باعث روشن‌تر شدن و زیبایی بیشتر هر فضایی در خانه می‌شود. بنابراین باید به نورپردازی بسیار اهمیت داد.

تاریخ: 1398/9/25

نورپردازی در خانه و به طور کلی در تمام ساختمان‌ها و حتی مکان‌های عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک نورپردازی مناسب، گویای عوامل بسیاری است، بنابراین باید در نظر داشت که اجرای نورپردازی مناسب در خانه بسیار مهم است و قوانین مشخصی نیز برای این امر وجود دارد. در مقاله نور در دکوراسیون داخلی به بررسی اهمیت نور و نحوه استفاده از نور در دکوراسیون داخلی پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا با بهترین و مناسب‌ترین روش اجرای نورپردازی در فضاهای داخلی خانه آشنا شویم. با ما همراه باشید. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای نورپردازی در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نورپردازی مخفی

1. ورودی

یک ورودی مناسب قطعاً از نورپردازی مناسبی نیز برخوردار است. همه ما می‌دانیم که قضاوت در مورد دیگران همیشه در همان لحظات اول اتفاق می‌افتد! در مورد یک خانه نیز به همین صورت است. افراد با دیدن ورودی و حسی که از آن دریافت می‌کنند، قضاوت‌های اولیه در مورد خانه و دکوراسیون داخلی آن را شروع می‌کنند. در هنگام شب باید نورپردازی خارج از خانه واضح باشد و تمام مسیر ورود تا داخل خانه را روشن نماید. همچنین رنگ دیوارها و سقف در محل ورودی نباید تیره باشد تا بتوانند انعکاس نور را به خوبی انتقال دهند. اگر در جلوی ورودی خانه خود چند پلکان دارید، می‌توانید با نورپردازی مناسب و باشکوه آن فضا را بزرگتر و زیباتر جلوه دهید. به این نکات حتماً اهمیت دهید. روش‌های نورپردازی و نور مخفی به شما در این زمینه بسیار کمک می‌کنند.

نورپردازی غذا خوری

2. غذاخوری

نورپردازی مناسب در فضای غذاخوری می‌تواند فضای اتاق‌ غذاخوری را تغییر دهد و فضایی دلچسب و باآرامش را ایجاد کند. نورپردازی عمومی که می‌توان اندازه و شدت نور را تنظیم کرد، می‌تواند برای هر موقعیتی فضایی دلچسب ایجاد کند. نصب لوستر کمی دورتر از مرکز فضای ناهارخوری یا بالای یک کمد و قفسه باعث می‌شود تا فضا بزرگتر و روشن به نظر برسد. به منظور تکمیل این روشنایی عمومی، می‌توان از چراغ‌های مخفی در بالای کناف سقف، پشت چوب پرده و چراغ‌های توکار استفاده کرد. آشنایی با انواع لایه‌های نورپردازی در طراحی داخلی به شما در این امر کمک خواهد کرد.

نورپردازی اتاق خواب

3. اتاق خواب بزرگسالان

شاید تشخیص این موضوع که آیا در اتاق خوابتان نورپردازی مناسب و اصولی وجود دارد یا خیر، در مرحله اول دچار شک و تردید شوید! اما از نتایج و تبعات آن می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد. اگر صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شوید و چشم‌هایتان مدام می‌سوزند و هاله قرمز در اطراف آن‌ها به وجود می‌آید، همگی نشان از یک نورپردازی نامناسب در اتاق خواب است. اتاق خوب فضایی است که باید با نورپردازی مناسب آرامش را به آن‌جا هدیه داد، زیرا خواب مفید و کامل برای همه ما در طول شب ضروری است.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. در مقاله بعد با نام نورپردازی مکان‌های اداری و عمومی به بررسی نورپردازی در یک محیط اداری می‌پردازیم. برای سفارش طراحی و اجرای نورپردازی در شیراز در منزل مسکونی خود می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه