دکوراسیون

طراحی فضاهای داخلی خانه

طراحی فضاهای داخلی خانه

طراحی فضاهای داخلی خانه
طراحی فضاهای داخلی خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین آشنایی با این اصول طراحی و استفاده از خلاقیت و طراحی جالب باعث می‌شود تا ساکنین خانه از فضای خود لذت ببرند.

تاریخ: 1398/9/23

خانه فضایی است که همگی ما بعد از گذراندن تنش‌های روزانه و برای کسب مجدد انرژی و آرامش خود به ان پناه می‌بریم. اصول طراحی فضاهای داخلی خانه باید حتماً به بهترین نحو رعایت گردد تا ساکنین خانه در آن آرامش داشته باشند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی فضاهای داخلی خانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

1. ورودی

اولین جایی که ساکنان خانه و میهمانان با آن مواجه هستند، ورودی خانه است. ورودی خانه باید حس خوبی را برای استفاده‌کنندگان و میهمانان بوجود آورد. از آنجایی که در قسمت ورودی استقبال از میهمان صورت می‌پذیرد، لذا ضروری است که فضا به اندازه کافی برای تعویض لباس، درآوردن کفش و همچنین آماده نمودن میهمان جهت داخل شدن به اتاق پذیرایی در نظر گرفته شود. ممکن است ورودی دارای رخت‌آویز و یا اینکه به صورت کاملتری از قفسه و در استفاده شود. ابعاد ورودی به رابطه این قسمت با فضاهای دیگر و عملکردهای مختلفی که می‌خواهیم در قسمت ورودی صورت بگیرد بستگی دارد. مصالح فضای ورودی را باید از مصالح مقاوم و قابل نظافت انتخاب نمود. نور در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طراحی آشپزخانه مدرن

2. آشپزخانه

آشپزخانه‌ها باید طوری ساخته شوند که در جهت شمال به شرق یا شمال به غرب بوده و حتی‌الامکان مجاور باغ‌های گل و گیاه قرار گیرد. در طراحی آشپزخانه، نحوه استقرار کابینت‌ها و لوازم باید بر حسب استاندارد بوده که ضمن اینکه مقدار فضای چرخش و تردد را کاهش می‌دهد، فضای کافی برای حرکت آزادانه را فراهم می‌سازد. قسمتی که اجاق گاز قرار می‌گیرد، باید از نور کافی برخوردار باشد تا بخار حاصل از دیگ مانع از دید نشده و بتوان به راحتی کار پخت‌وپز را انجام داد.بهترین نوع نورپردازی این است که یک چراغ بالای اجاق گاز و سینک نصب شود. کابینت آشپزخانه یکی از بخش‌های اصلی آشپزخانه به حساب می‌آید که دارای انواع مختلفی می‌باشد و باید آگاهانه انتخاب شود.

فضای ناهار خوری

3. مناطق غذاخوری

فضای ناهارخوری معمولاً نیاز به میز ناهارخوری، کمد یا قفسه‌ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد. دقت کنید که میز را متناسب با ابعاد فضا انتخاب نمایید. به طور کلی تنها قسمتی از فضای مسکونی که والدین و فرزندان در ساعات معین کم و بیش با هم در آنجا جمع می‌شوند اتاق غذاخوری می‌باشد. محل قرار گیری فضای غذاخوری باید طوری طراحی گردد که با آشپزخانه فاصله زیادی نداشته باشد و حتی‌الامکان بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار گیرد. کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

در مقاله بعد با نام طراحی بخش‌های مختلف واحدهای مسکونی به بررسی دیگر فضای داخلی خانه می‌پردازیم. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی با سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره با بهره‌گیری از ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی فضاهای داخلی خانهطراحی و اجرای دکوراسیون داخلیطراحی آشپزخانهاجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه