مصالح ساختمانی

فرق لمینت و پارکت چیست؟

فرق لمینت و پارکت چیست؟

فرق لمینت و پارکت چیست؟
امروزه انواع زیاد و مختلفی از کفپوش‌ها در بازار وجود دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و بودجه مالی خود یکی از این کفپوش‌ها را انتخاب کند. لمینت و پارکت نیز از همین کفپوش‌ها هستند که شناخت آن‌ها باعث می‌شود تا بهتر تصمیم گیری کنیم.

تاریخ:1398/9/16

آیا شما هم نمی‌دانید که برای خانه خود کف‌سازی لمینت یا پارکت را باید انتخاب کنید؟ زمانی که شما به بهبود فضای خانه خود و افزایش کیفیت و زیبایی آن فکر می‌کنید، باید حتماً به یک کف‌سازی مناسب نیز بیندیشید و بهترین را انتخاب کنید. شما ممکن است به این مساله فکر کنید که کف‌سازی زیاد مهم نیست و هر انتخابی فرقی نمی‌کند! اما اصلاً اینچنین نیست و انتخاب شما برای کف‌سازی تاثیر مهمی بر زیبایی خانه دارد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی با داشتن سابقه‌ای درخشان در انتخاب بهترین کف‌سازی برای خانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

کفپوش لمینت

کف‌سازی لمینت

کفپوش لمینت از چندین لایه کفپوش مصنوعی تشکیل شده است که از طریق پردازش چندین ماده به یکدیگر چسبیده و محکم شده‌اند. اخیراً کفپوش لمینت به یکی از کفپوش‌های محبوب تبدیل شده است. این محبوبیت به این دلیل است که نصب کفپوش لمینت اصولاً از نصب کفپوش پارکت راحت‌تر است. مزایای استفاده از کفپوش لمینت به شرح زیر هستند:

– هزینه کمتر و ارزان‌تر

– تنوع رنگ و طرح بیشتر

– بدون لغزندگی و مقاوم در برابر ضربه

– ساخته شده از مواد مصنوعی که به این معناست که ضایعات محیطی کمتری تولید می‌کند

اما در کنار تمام این مزایا، کفپوش لمینت یک عیب دارد و آن هم این است که کفپوش لمینت زیاد بادوام نیست. کفپوش لمینت بسیار مستعد است که در مقابل آب آسیب بپذیرد. در کنار این موضوع، تولیدکنندگانی نیز وجود دارند که می‌توانند طرح تقلبی و با کیفیت کمتر را نیز وارد بازار کنند. مقایسه انواع کفپوش‌ها در انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

کفپوش پارکت

کف‌سازی پارکت

کفپوش‌های پارکت معمولاً در بلوک‌هایی با ابعاد تقریبی 200*200 میلی‌متر عرضه می‌شوند. بیشتر کفپوش‌های پارکت در اصل یک نوع موزاییک چوبی هستند. کفپوش پارکت معمولاً از چوب ساج سنگاپور ساخته شده است که از نظر محلی در دسترس بوده و کم‌هزینه است. علاوه بر این می‌توان برای ساخت کفپوش پارکت از چوب‌های دیگری مانند بلو، گردو و کاج نیز استفاده کرد. مقاله 10 مصالح متفاوت برای کفپوش نیز به شما اطلاعات کاملی را راجع به انواع کفپوش می‌دهد. کفپوش پارکت بامبو نیز اخیراً بسیار محبوب شده است. کفپوش پارکت نیز چندین مزایا دارد که عبارتند از:

– سختی

– مقاومت

– زیبایی

در کنار تمام این مزایا، کفپوش پارکت معایب دیگری هم دارد از جمله اینکه هزینه آن گران است و نمی‌توان در مکان‌هایی از پارکت استفاده کرد که آب جریان زیادی دارد. در هنگام انتخاب بین کفپوش پارکت و لمینت برای خانه خود باید چند نکته را در نظر بگیرید: نکته اول اندازه و بزرگی فضا است، نکته دوم میزان استفاده مکرر از آب در فضایی است که این کفپوش‌ها را انتخاب کرده‌اید، همچنین هزینه نیز یک عامل مهم دیگر در تصمیم‌گیری برای انتخاب بین پارکت و لمینت است.

اجرای کفپوش پارکت

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با آگاهی کامل از انواع کفپوش‌های رایج در ساختمان همواره بهترین انتخاب را برای دکور داخلی خانه و محل کار شما انتخاب خواهد کرد. با مشاورین ما تماس بگیرید و همین الان سفارش اجرای دکور خود را ثبت کنید.

منبع: +

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه