مصالح ساختمانی

کاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی

کاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی

کاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی
چوب متریالی پرکاربرد و محبوب در میان معماران و حتی کاربران خانگی است. از چوب استفاده‌های بسیاری می‌شود و تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد.

تاریخ: 1398/9/14

چوب در ساختمان

چوب و سنگ دو پدیده طبیعی هستند که به دلیل قدمت به وجود آمدنشان کاربرد بسیاری در تمام مراحل زندگی انسان دارند. از زمانی که انسان با چوب آشنا شد و نحوه استفاده از چوب را در ساخت و ساز آموخت، چوب به یکی از بهترین مصالح برای ساخت و ساز و همچنین استفاده برای ساخت لوازم دکوری و تزئینی تبدیل شد. نکته قابل توجه این است که برای استفاده بهتر از چوب‌ها باید مواردی مثل جهت الیاف چوب، مقدار رطوبت، نوع چوب، محل رویش و تعداد گره‌های روی چوب را در نظر گرفت. در مقاله انواع چوب و کاربرد آن به معرفی انواع چوب و بررسی خصوصیات آن‌ها پرداختیم. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. در این مقاله تلاش داریم تا عوامل موثر در انتخاب چوب را بررسی کنیم.

دکوراسیون چوبی

1. نقوش چوب

چوب به دلیل برخورداری از نقش‌ها و طرح‌های جالب و متنوع، محبوبیت زیادی را در میان معماران و طراحان پیدا کرده است و به وفور در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. این نقوش که فقط بخاطر الیاف چوب و منظم بودن یا منظم نبودن الیاف چوب پدید آمده است، اغلب از نظر تجاری و بازار فروش اهمیت دارد. کلیه نقوش بوجود آمده در چوب را میتوان به دو دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: نقوش ایجاد شده در اثر رنگ چوب و نقوش ایجاد شده در اثر الیاف چوب که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود یک مدل را انتخاب کند.

چوب در دکوراسیون داخلی

2. متریالی انعطاف پذیر

چوب به دلیل قابلیت بسیار بالایی که در انعطاف‌پذیری دارد در حالت‌های مختلف یافت می‌شود. تخته، الوار، روکش و غیره همگی حالت‌های معمولی از چوب هستند که روزمره آن‌ها را می‌بینیم. مبلمان، دکور، کابینت، مجسمه، گلدان و حتی امروزه قاشق و بشقاب را نیز از چوب می‌سازند. انواع کمد و کابینت از چوب و تخته چندلایی ساخته می‌شود که در برابر آب و حشرات بسیار مقاوم هستند.

چوب در طراحی داخلی

3. آکوستیک

محیط پوشیده شده از چوب صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب می‌کند و سپس به آرامی منعکس می‌کند. این کار از پیچیدن صدا جلوگیری می‌کند و اختلاف طول موج‌ها را در آن محل تعدیل می‌کند. چوب‌های خشک و سبک مانند کاج، صدای زیادی را در هنگام راه رفتن ایجاد می‌کنند ولی چوب‌های سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می‌کنند. این صداها را می‌توان در کاربری‌های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند. پارتیشن یکی از کاربردهای زیبای همین عامل است. پارتیشن و ایجاد فضا در دکوراسیون داخلی بسیار جالب و متنوع است.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با شناخت انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی همواره بهترین سبک را متناسب با شرایط فضای شما انتخاب می‌کند. برای سفارش اجرای دکور با مشاورین ما در شیراز تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه