آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت هایگلاس آشپزخانه

کابینت هایگلاس آشپزخانه
کابینت هایگلاس یکی از بهترین و زیباترین کابینت‌ها در آشپزخانه است. کابینت هایگلاس ویژگی‌های خاصی دارد و می‌توان با شناخت آن‌ها بهترین استفاده را برد.

تاریخ: 1398/9/11

دکوراسیون داخلی

بر اساس لغت‌نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از «هماهنگ سازی طراحی شده به منظور به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا ساختمان به روشی هنرمندانه». این تعریف شامل تمامی فضاها در یک منزل مسکونی تا هر نوع فضای اداری و تجاری را شامل می‌شود. در یک آشپزخانه که از لوازم و بخش‌های متفاوتی تشکیل شده است، می‌توان از این تعریف استفاده بسیار کرد. یکی از اجزای مهم آشپزخانه که جلوه و زیبایی ویژه‌ای به آشپزخانه می‌بخشد، کابینت آشپزخانه است. انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه با توجه به طرح، رنگ، چیدمان و بودجه مالی یک امر مهم و اساسی به حساب می‌آید. آشنایی با انواع آشپزخانه و چیدمان آن می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی با در نظر گرفتن اصول طراحی و دکوراسیون داخلی در آشپزخانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

کابینت هایگلاس در آشپزخانه

چوب و محصولات چوبی در صنعت ساختمان

از چوب استفاده گسترده‌ای در تمامی صنعت‌ها می‌شود، اما در حالت کلی از چوب به دو صورت متفاوت در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. در حالت اول از چوب به صورت مستقیم مانند در، پنجره و کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود و در حالت دوم به صورت وابسته در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند: قالب‌بندی برای ریختن بتن، داربست یا تخته زیر پا برای سیمانکاری و بنایی.

برای چوبی که به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد حتماً دقت‌های زیادی به عمل می‌آید، مثلاً رنگ چوب، جنس چوب و مقاومت چوب را با دقت می‌سنجند. کابینت چوبی استفاده زیادی در آشپزخانه‌ها دارد.

کابینت آشپزخانه

روکش‌های طبیعی یا چوبی (VERNER)

روکش بیعی به لایه‌های نازک چوبی گفته می‌شود که ضخامت آن حداکثر تا 1 میلیمتر در نظر گرفته می‌شود. برای روکش‌ها معمولاً از چوب‌های بدون عیب و با نقوش زیبا استفاده می‌شود، زیرا روکش همیشه در سطح رویی کار قرار گرفته می‌شود و باید حتماً از زیبایی خاصی برخوردار باشد. از روکش‌های چوبی برای روکش کردن انواع ورق‌های فشرده چوبی مانند تخته خرده چوب (نئوپان)، تخته سه لا، تخته فیبرها (MDF) و غیره استفاده می‌شود.

روکش‌های مصنوعی

روکش‌های مصنوعی ورق‌ها معمولاً یک یا چند لایه از جنس کاغذ یا پلاستیک هستند که توسط لایه‌های چسب و مواد حفاظتی تقویت می‌گردند و برای پوشش چوب و فرآورده‌های چوبی (تخته خرده چوب، فیبر و …) به کار می‌روند. روکش‌های مصنوعی به صورت لترون (فینیش فویل)، مواد ترموپلاستیک PVC، ملامینه LMP و لمینت‌ها (HPL- CPL) وجود دارد. روکش‌های مصنوعی از نظر رنگ و نقش دارای انواع متفاوتی هستند (نقش موج چوب، موزاییکی، ساده رنگی و نقش برجسته) و در ساخت انواع کابینت استفاده می‌شوند.

کابینت هایگلاس سفید

هایگلاس

هایگلاس، نوعی روکش مصنوعی از جنس ملامینه یا پی‌وی‌سی است که با روکش پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک با ظاهری بسیار شفاف و شیشه مانند) پوشانده شده است. پلکسی گلاس در اصل نسل جدیدی از روکش‌های هایگلاس می‌باشد. کابینت آشپزخانه هایگلاس با زیبایی و طرح‌های منحصربفرد و زیبای خود باعث می‌شود تا آشپزخانه‌ای متفاوت و جذاب داشته باشید. کابینت‌های هایگلاس دارای ظاهری براق و شفاف هستند و بیشتر برای طرح‌های مدرن و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ در کابینت‌های هایگلاس باعث شده است تا امروزه به طرز گسترده‌ای در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. کابینت ممبران، کابینتی خاص در آشپزخانه محسوب می‌شود.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی با بهره‌مندی از دانش به روز و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و انتخاب هوشمندانه کابینت آشپزخانه همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه