دکوراسیون

تکنیک های ست کردن فرش و مبل

تکنیک های ست کردن فرش و مبل

تکنیک های ست کردن فرش و مبل
یکی از نکات ظریفی که باید هنگام خرید لوازم و وسایل خانه و دکور کردن و چیدمان ، به آن توجه کنیم ، هارمونی مناسب و انتخاب ترکیب رنگ زیبا و هماهنگ برای تمام لوازم است . شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه مبل و فرش را ست کنیم؟ پاسخ آن نیزا به دانستن بسیاری از اصول و فنون دکوراسیون داخلی دارد ، ما در این راه به شما یاری می رسانیم .

تاریخ مقاله : 1398/08/23

تیم ایرانادکور ، با در اختیار داشتن علم و هنر روز دنیا با اضافه کردن خلاقیت و ایده های ناب ، می کوشد خانه ای رویایی برایتان بسازد . خانه ای که به تمام جزییاتش فکر شده ، همان خانه های ژورنالی که در مجلات دکوراسیون با لذت به آن ها نگاه می کنید و حالا قرار است در یکی از آن ها قدم بزنید . ما در کنار شماییم تا بهترین ترکیب رنگ‌های دکوراسیون داخلی را طبق سلیقه خودتان برایتان تدارک ببینیم .

ست کردن مبل و فرش

تکنیک های ست کردن فرش و مبل در خانه

تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند . که در این نوشتار به بررسی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت .

روش اول : یکرنگی ؛ برای ست کردن مبل و فرش اولین راهی که وجود دارد ، این است که فرش و مبل را از یک طیف رنگی انتخاب کنید .  منظره به دست آمده از این انتخاب ظاهری ساده و یکدست است که حالا می توانید برای روح دادن به آن از لوازم دکوراتیو در رنگ های دیگر استفاده کنید .  اگر فرش کرم خریدید بهتر است رنگ مبلتان را کرم رنگ اما کمی تیره ترانتخاب کنید .

روش دوم : دورنگی ؛ فرش هایی که دارای دو رنگ یا بیش تر هستند و دقیقا رنگ های آن ها سلیقه شماست را می توانید انتخاب کنید و سپس هماهنگ با رنگ های به کار رفته در فرش مبل بخرید .  دست تان را برای انتخاب مبل در این روش باز تر است .

ست کردن مبل و فرش

روش سوم : همخوانی ؛ در این روش لزومی ندارد که فرش و مبل شبیه هم و در طیف هم باشند همین قدر که با هم همخوانی داشته باشند کافیست . رنگ های زیادی با قرار گرفتن در کنار هم ، ترکیب زیبایی را به شما ارائه می دهند ، در این روش تنوع بیشتری دارید اما یک اشتباه ممکن است منظره ای ناخوشایند برایتان خلق کند ، پس حتما با کارشناس دکوراسیون داخلی که رنگ ها را خوب می شناسد ، مشورت نمایید .

روش چهارم : ایجاد ارتباط ؛ گاهی ما فرش و مبل را داریم و در مرحله انتخاب نیستیم ، در این حالت می توان با المان هایی مثل کوسن ، گلدان و یا تابلو ارتباط معنا داری بین فرش و مبل ایجاد کنیم طوریکه به نظر برسد با برنامه ریزی قبلی انتخاب هایمان را انجام داده ایم و این رنگهای نا هم خوان با پای خودشان و بدون فکر  وارد خانه ما نشده اند .

ست کردن مبل و فرش

روش پنجم : راه آخر ؛ اگر هیچ راهی برای یکرنگی ، دو رنگی و همخوانی نیافتید ، و نا امید شدید مبل و یا فرشتان را با المان های مهم دیگر مانند پرده ست کنید . مثلا مبل و پرده را با هم ست کنید . این روش هم بسیار کارآمد و زیباست .

اگر خواستید در خصوص انتخاب رنگ ها و نکات ظریف دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید ، مطالب زیر قطعا به شما کمک می کند :

enlightenedرنگ، عنصر اصلی طراحی داخلی

enlightenedجایگاه فرش های ایرانی در دکوراسیون منزل

enlightenedدانستنی های جالب طراحی داخلی

enlightenedدکوراسیون آپارتمان 90 متری

enlightenedراهنمای خرید پارچه مبل

enlightenedچیدمان مبلمان و میز در خانه

enlightenedانتخاب زیباترین پرده برای خانه

enlightenedمزایا و معایب مبل چرم

ست کردن مبل و فرش

ایرانادکور با دانستن اصول رنگ‌شناسی و کاربرد رنگ در ساختمان ، بهترین مشاور شما در زمینه دکوراسیون داخلی است . برای اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین برای دانستن نکات کاربردی دکوراسیون داخلی صفحه اینستاگرام ایرانادکور را دنبال نمایید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انتخاب فرش و مبلهماهنگی مبل و فرشمبل و پردهانتخاب رنگ مبلانتخاب بهترین فرشاجرای دکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی ژورنالیدکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه