دکوراسیون

مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم
چرم ، شکوه و زیبایی خاصی دارد و بسیاری از افراد مبلمان چرم را می پسندند . هنگام خرید مبل با دو گزینه رو به رو هستیم مبلمان چرمی بخریم یا پارچه ای ؟ما امروز در این نوشتار می خواهیم نکاتی در خصوص مزایا و معایب مبل چرم مطرح کنیم تا این تصمیم گیری را برای شما آسان تر کنیم با ایرانادکور همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/08/22

ایرانادکور ، تیمی منسجم و حرفه ای است که در زمینه دکوراسیون داخلی منزل ، فضاهای تجاری – اداری ، مراکز آموزشی ، تفریحی ، هنری و سایر فضاها فعالیت دارد ، تجربه ما در اجرای پروژه های بزرگ در کنار اعتماد شما عزیزان ، ترکیبی کارآمد و پویا را بوجود آورده است . خلاقیت و تفکر خلاق در معماری سرلوحه ما در ایرانادکور است .

مبل چرم

مزایا و معایب مبل چرم

تنوع زیادی در محصولات مبلمان چرم در بازار وجود دارد ، اما نکته مهم این است که فریب ظاهر مبل را نخورید . شاید مبلی که به نام مبل چرم در نمایشگاه ها و کارگاه ها بسیار زیبا می درخشد جنسی نامرغوب داشته باشد و خیلی سریع کیفیت اولیه خود را از دست بدهد . در ادامه به بررسی مزایا و معایب مبل چرم خواهیم پرداخت .

مزایای مبل چرم

چرم یک متریال ضخیم و مقاوم است و تقریبا هر خراش و خط و خشی که به هر دلیلی روی چرم بیافتد ، با کمی پولیش چرم محو می شود و خود چرم کاناپه هم آسیبی نمی بیند .

اگر چیزی روی مبلمان چرمی ریخت ، با یک دستمال ساده نم دار خیلی سریع پاک می شود . اما مبلمان پارچه ای را باید با دستمال و اسکاچ پاک کنید و بعد برای لکه بری مناسب شستشو کنید . راهنمای تمیز کردن مبلمان پارچه ای را در همین سایت بررسی کرده ایم . اما بهر صورت چرم هم تا حدی مقاومت دارد اگر چرم مبل شما سفید است و یک لیوان قهوه روی ان ریختید ممکن است هاله کمی از آن باقی بماند اما مطمئنا فاجعه بزرگتری برای مبلمان پارچه ای در چنین شرایطی رخ خواهد داد .

مبل چرم

چرم طبیعی ، بو ها را خیلی کمتر از پارچه به خود جذب می کند بنابراین در خانه هایی که افراد سیگار می کشند و یا حیوان خانگی دارند ازین بابت می توانند کمی راحت تر باشند .

همچنین مو و پرز و ذرات غذا بسیار سریع با یک برس از روی آن پاک می شود که باز برای افرادی که حیوان خانگی دارند مناسب است .

مبلمان چرمی عمر طولانی و دوام  بالایی دارد و تا چهار برابر مبلمان پارچه ای یا چرم مصنوعی می تواند برایتان کار کند و این می تواند گران بودن این مبل را توجیه کند و شما را قانع کند که مبل چرم بخرید .

مبل چرم

معایب مبلمان چرمی

قیمت بالا ، اولین مشکل خرید مبلمان چرم است . پیشتر گفتیم که دوام بالای مبل چرم توجیه کننده هزینه بالای آن است .  اما بهر حال قیمت بالای این مبل خیلی ها را دلسرد می کند .

اگر در خانه بچه کوچک و بازیگوشی دارید که مدام می خواهد روی مبلتان بالا و پایین بپرد ، پیشنهاد ما خرید مبل پارچه ایست چراکه در مبل چرم فنر بکار نمی رود تا جوابگوی این پرش ها باشد .

بعضی از افراد حس چرم را دوست دارند و عده ای هم دقیقا برعکس از برخورد بدنشان با چرم بیزارند و این یک ملاک برای انتخاب است .

در زمستان روی  مبل  چرمی کمی سرد است و تابستان ها هم عرق می کنید ، گرچه می توانید یک روکش روی آن بیندازید . اما اگر دمای خانه تان معمولا ثابت و ملایم است هنوز چرم جزو انتخاب های شماست .

بعضی از انواع چرم خش می افتد و آسیب می بیند ، اما چرم طبیعی مرغوب خیلی مقاوم است . شناخت این موارد را به یک کارشناس چرم با تجربه و بی طرف بسپارید تا ریسک انتخاب شما کمتر شود .

مبل چرم

تنوع رنگ و طرح مبلمان چرم بسیار کم است و در مقایسه با مبلمان پارچه ای شما در واقع تنوعی ندارید .

مبلمان چرم نیاز به نگهداری دارد ، همانطور که مبل پارچه ای را هر از چند مدت یکبار شستشو می کنید مبلمان چرم را هم باید با کرم های مخصوص تر و تازه نمایید .

enlightenedچیدمان مبلمان

enlightenedچیدمان مبلمان و میز در خانه

enlightenedمبل چستر ؛ راحت – اصیل – با شکوه
enlightenedدکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ

enlightenedچیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

enlightenedراهنمای انتخاب کاور مبل راحتی

enlightenedراهنمای خرید پارچه مبل 

مبل چرم

ایرانادکور ، همراه همیشگی شما در اجرای اصول طراحی داخلی ، خواهد بود ، برای دریافت مشاوره ، طراحی و اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی در شیراز با ما از طریق شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مبل چرممعایب مبل چرممزایای مبل چرمنگهداری از مبل چرممبلمانچیدماندکوراسیون با مبل چرماجرای دکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه