دکوراسیون

کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی

کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی

کاربرد فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی
فنگ شویی یکی از اصول مهم شرقی در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید. فنگ شویی شامل قوانین و اصول خاصی است که با رعایت کردن این اصول در هر خانه‌ای می‌توان آرامش را به خانه هدیه داد.

تاریخ:1398/8/20

معرفی فنگ‌شویی

فنگ‌شویی یک هنر باستانی شرقی است و از دیرباز مردم از این هنر در زندگی خوب بهره می‌بردند. فنگ‌شویی در اصل هنری است برای قرار دادن هر وسیله در محل صحیح خود، چه در محیط کار و چه در منزل فرقی نمی‌کند. زمانی که هر وسیله در مکان صحیح خود قرار بگیرد و انسان و محیط پیرامون با هم هماهنگ باشند، در نتیجه انسان یک زندگی سالم و آرامش‌بخش را تجربه خواهد کرد که هدف فنگ‌شویی نیز دقیقاً همین است. فنگ‌شویی یک واژه چینی است و از دو کلمه feng به معنای باد و Shui به معنای آب است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از هنر و دانش طراحان و معماران حرفه‌ای در شناخت انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی همواره آماده ارائه خدمات به شما همراهان گرامی است.

فنگ شویی در خانه

هدف کلی فنگ‌شویی

هدف کلی فنگ‌شویی در زندگی انسان ایجاد نظم، تعادل و هماهنگی در میان تمام ابعاد وجودی انسان، اعم از جسمی، روحی و روانی انسان است و همچنین باعث ایجاد ارتباط محیطی صحیح انسان با دنیای درون و برون او است. در حالت کلی، فنگ‌شویی به چهار دسته تقسیم می‌گردد:

– فنگ‌شویی شخصی

– فنگ‌شویی جسمانی

– فنگ‌شویی روحی روانی

– فنگ‌شویی محیطی

در ادامه به بررسی فنگ‌شویی محیطی و تاثیر آن در منزل و همچنین نحوه استفاده صحیح از فنگ‌شویی در خانه می‌پردازیم.

فنگ‌‌شویی در خانه (اتاق خواب، حمام، آشپزخانه)

با استفاده از تکنیک‌های فنگ‌شویی شما می‌توانید بدون صرف هزینه و با همان وسایل و لوازمی که در اختیار دارید، چیدمانی تازه و مناسب را در خانه خود تجربه کنید. فنگ‌شویی همان اصولی است که گردش جریان و انرژی مثبت در خانه شما را تقویت می‌کند. تمامی لوازم و وسایل خانه بر اساس قانون فنگ‌شویی باید همیشه در مکان مناسب و جایگاه صحیح خود قرار بگیرند تا بتوانند خانه شما را آرامش‌بخش کنند. در ادامه به تغییراتی که می‌توانید در خانه خود بر اساس قواعد فنگ‌شویی داشته باشید اشاره می‌شود. دکوراسیون هال و پذیرایی حاوی نکات مهمی در دکوراسیون داخلی است.

طراحی داخلی با فنگ شویی

* مکان آینه در خانه

در تمام خانه‌ها حداقل یک آینه وجود دارد. آینه باعث روشنی و نورانی شدن خانه می‌شود و وجود آینه در خانه بسیار ضروری است. اما نکته مهم این است که آینه در کجا قرار بگیرد. حتی فرم آینه و جنس قابی که برای آینه در نظر می‌گیرید نیز بسیار مهم است. هیچ‌گاه آینه را در اتاق خواب روبروی در ورودی قرار ندهید.

* تابلو نقاشی در خانه

اینکه چه تابلویی و با چه طرحی برای خانه خود انتخاب کنید کاملاً به سلیقه شخصی خودتان و حس هنری خانه شما بستگی دارد. در انتخاب طرح تابلو کاملاً آزاد هستید و به حس خودتان اعتماد کنید. اما در نظر داشته باشید که بهترین گزینه برای انتخاب قاب تابلو، قاب‌های چوبی و فلزی است. همچنین مقاله 6 اصل در طراحی دکوراسیون منزل می‌تواند اطلاعات مفیدی را در مورد دکوراسیون منزل در اختیار شما قرار دهد.

* پرده در پذیرایی

پنجره‌ها در خانه باعث می‌شوند تا نور و روشنایی روز به فضای داخل خانه آورده شود، اما بر اساس اصول فنگ‌شویی پنجره‌ها نباید بدون پرده و آزاد رها شوند. حتماً پنجره‌ها باید پرده داشته باشند، اما بهترین انتخاب پرده توری با ضخامت متوسط و رنگ روشن است.

در مقاله بعد به معرفی اصول فنگ‌شویی در دیگر فضاهای خانه می‌پردازیم. ادامه دارد….

اصول فنگ شویی

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی با بهره‌مندی از دانش و هنر متخصصین حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه