طراحی باغ و فضای سبز

روف گاردن و عوامل طراحی

روف گاردن و عوامل طراحی

روف گاردن و عوامل طراحی
طراحی و اجرای روف گاردن این روزها طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. اما در بحث طراحی و اجرا باید قوانین و شرایط خاص هر ساختمان را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم تا این شرایط و قوانین را بررسی کنیم.

تاریخ: 1398/8/10

در مقاله روف گاردن چیست به معرفی روف گاردن و شرایط خاص طراحی آن پرداختیم. در این مقاله و در ادامه بحث روف گاردن، به ذکر عوامل موثر در طراحی و قوانین اجرای روف گاردن در ساختمان‌ها می‌پردازیم. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و هنر معماران و طراحان حرفه‌ای در بحث طراحی و اجرای محوطه‌سازی و اجرای تخصصی روف گاردن در شیراز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مبحث روف گاردن با ما همراه باشید.

اجرای روف گاردن در شیراز

آیا آیین‌نامه خاصی برای ساخت‌وساز روف گاردن وجود دارد؟

بیشتر آپارتمان‌ها مشمول پیمان‌ها و مقررات سخت گیرانه‌ای هستند که باید رعایت شود. روف گاردن‌های جدید اغلب به عنوان یک طبقه اضافی در نظر گرفته می‌شوند و اگر در یک منطقه حفاظت شده یا یک ساختمان مسکونی زندگی می‌کنید، لازم است هرگونه برنامه را با مقامات محلی بررسی کنید. حتی اگر استفاده ازیک تراس مسقف از قبل برای استفاده در روف گاردن مجاز باشد، بسیاری از سازه‌ها به مجوز شرکت مدیریت املاک یا مقامات محلی نیاز دارند. بالکن‌ها نیز تحت کنترل جدی قرار دارند – بعضی از شوراها حتی اجازه نمی‌دهند که نرده‌های بالکن‌ها با رنگ‌های متفاوت و متنوع دیگر نقاشی شوند. نکته اصلی این است که طراح باید با کاربرد گیاهان در طراحی فضای سبز آشنایی کامل داشته باشد.

روف گاردن چیست

برنامه‌ریزی دسترسی و ایمنی روف گاردن خانه شما

دسترسی یکی دیگر از عوامل کلیدی است که بر آنچه شما می‌توانید با فضای پشت بام خود برای اجرای روف گاردن انجام دهید، تأثیر خواهد گذاشت. احتمالاً شما باید گیاهان و مواد لازم را از طریق آسانسور یا پله و راهروها به سقف منتقل کنید، پس از اندازه دقیق راهرو و آسانسور اطمینان حاصل کنید تا با خیال راحت از جابه‌جایی و انتقال گیاهان از این طریق اقدام کنید. بالابرها، به خصوص جرثقیل‌ها، اغلب گران هستند – بنابراین اگر بودجه تان کم است، این را در نظر داشته باشید. اگر دسترسی واقعاً محدود است، ممکن است مجبور شوید موقتاً از وسایل نقلیه استفاده کنید.

مطمئناً ایمنی بسیار مهم است، بنابراین از آویزان کردن هر چیزی در لبه و قرار دادن گلدان بر روی لبه‌ها خودداری کنید، مگر اینکه آنها کاملاً ایمن باشند. اگر از سازه‌های پارچه‌ای، سایبان یا دیگر وسایل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که در جای مناسب و محکمی قرار دارند تا خطرآفرین نشوند و دسترسی به آن‌ها آسان باشد. شرایط ظاهری و سازه‌ای سقف هم باید در حالت کاملاً قوی قرار داشته باشند. فرم‌های هندسی در طراحی فضای سبز بسیار اهمیت دارند.

روف گاردن شیک و لاکچری

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در زمینه محوطه‌سازی باغ و ویلا و با در نظر گرفتن اصول سازماندهی فضای سبز همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه خواهد کرد. با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه