دکوراسیون

راهنمای انتخاب کاور مبل راحتی

راهنمای انتخاب کاور مبل راحتی

راهنمای انتخاب کاور مبل راحتی
قدیم تر ها مبلمان در خانه ایرانی ها کالایی لوکس بود ، که فقط و فقط موقع مهمانی کاربرد داشت . کاور مبل راحتی ، در آن زمان هیچ تعریف و مفهومی نداشت چراکه مبل راحتی هم وجود نداشت . امروزه مبل راحتی یکی از وسایل حذف نشدنی خانه است و چون بسیار مورد استفاده است کثیف می شود . ئ این روند ما را بر آن می دارد تا برای مبلمان راحتی خود کاور تهیه کنیم . با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید .

تاریخ مقاله : 1398/08/10

ایرانادکور ، همراه همیشگی شما برای انتخاب بهترین های دکوراسیون داخلی است . از چیدمان مبلمان گرفته تا طراحی فضای سبز ، تیم های حرفه ای ما گام به گام با شما همراه خواهند بود .

مبل راحتی

راهنمای انتخاب کاور مبل راحتی

ما آنقدر به نشستن روی مبل عادت کرده ایم که اغلب فعالیت های روزانه خود را بر روی آن انجام می دهیم . مبل نه تنها برای نشستن مهمانان بکار برده بلکه محلی برای خوابیدن، لم دادن، غذا خوردن، کتاب خواندن، فیلم دیدن و هر فعالیت روزانه دیگری است . بالطبع کودکان هم استفاده بسیاری از مبل دارند و حتی بر روی آن می خوابند و مشق می نویسند و … حیوانات خانگی هم به این جمع می پیوندند و مشکل را دوچندان می کنند .

مبلمان راحتی

به همین دلیل مبل‌ها علاوه‌ بر گرد و خاک و دوده در معرض کثیف شدن با نوشیدنی و مواد غذایی ، جوهر ، موی حیوانات و بسیاری موارد دیگر قرار می گیرند . اینجاست که برای افزایش طول عمر مبل و برای حفظ زیبایی و پاکیزگی به فکر تهیه کاور مبل می افتیم و مخصوصا کاور مبل راحتی واجب تر به نظر می آید . راهنمای تمیز کردن مبلمان پارچه ای را در همین سایت بخوانید .

کاور مبل راحتی

انواع کاور مبل

کاور مبل در بازار تنوع بالایی دارد . بسیاری از خانواده هم تنها به کشیدن پارچه بر روی مبلشان اکتفا می کنند . اما به طور کلی می‌توان انواع کاور مبل را از نظر جنس به دو دسته تقسیم کرد: کاور ژلاتینی مبل و کاور پارچه‌ای مبل.

کاورهای ژلاتینی از جمله بهترین انتخاب‌ها هستند و معمولا برای پوشش دادن به مبل های کلاسیک و سلطنتی کاربرد دارند . چراکه برای مبلمان راحتی این کاور های پلاستیکی راحت نبوده و دوام بالایی هم ندارد اما از آنجا که این کاورها شفاف و زیبا هستند و مبل به طور کامل از زیر آن دیده می شود برای مبلمان پذیرایی مناسب تر است .

کاور ژلاتینی مبل

جنس کاورهای ژلاتینی از پلیمر pvc بوده و بسیار نرم، شفاف، ارتجاعی، ضد خش می‌باشند. این نوع کاورها معمولا ضد اشتعالند و اگر حیوانات ما آن ها را بجوند سلامتی آن ها به خطر نمی افتد . از مزایای دیگر این کاور ها رد نشدن رطوبت ، مواد خوراکی و رنگی از آنهاست و همچنین از آنجا که بی رنگ هستند نیازی به ست کردن کاور مبلمان با بقیه وسایل خانه هم ندارید .

اما دو عیب بزرگ دارند : اول اینکه عرق گیر نیستند و بدن ما بر روی ان ها عرق می کند و دوم نشستن و برخاستن از روی آن با صدا همراه است که ممکن است افراد را دلزده کند .

کاور پارچه ای مبل 

کاورهای پارچه‌ای نوعی دیگر از کاور مبل راحتی است . همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع کاورها از جنس پارچه هستند. جنس و طرح پارچه ای که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد . بهتر است از جنس های مرغوب کاور مبلتان را تهیه کنید و فکر نکنید چون این پارچه ، کاور است باید ارزان باشد . چراکه مدام می خواهیم جهت رعایت بهداشت کاور را بشوییم و کیفیت بد پارچه خیلی زود خود را نشان خواهد داد .

کاور مبل

کاور مبل راحتی پارچه ای مزایای زیادی دارد از جمله :

  • تنوع در رنگ و طرح
  • قابلیت شستشو
  • قابل ست شدن با دکوراسیون منزل
  • عدم تغییر شکل در برابر حرارت و رطوبت
  • نرم و راحت و بدون صدا ( در مقایسه با کاور ژلاتینی )
  • قابل استفاده در قسمت های مختلف مبل از جمله دسته های پارچه ای ، کف و یا پشتی به طور جداگانه
  • ایجاد تنوع راحت تر

بهترین پارچه برای کاور مبل ، پارچه های سنگین و طرح دار هستند که هم از روی مبل لیز نخورند و هم دیرتر کثیف شوند . راهنمای خرید پارچه مبل را پیشتر در همین سایت با هم مرور کردیم . پارچه هایی براحتی چروک می شوند ، لیز و نازک هستند مناسب کاور مبل نیستند . همچنین برخی از خانواده ها از روکش های دامن دار که در پایین کاور مبل دارای چین هستند استفاده می کنند .

کاور مبل

ایرانادکور ، پیشرو در ارائه خدمات دکوراسیون داخلی در جنوب کشور آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه انتخاب بهترین کاور مبل در شیراز خواهد بود . کارشناسان ما آماده یاری رساندن به شما عزیزان در خصوص اجرای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ هستند .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه