آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

ایده‌های کاربردی در آشپزخانه کوچک

ایده‌های کاربردی در آشپزخانه کوچک

ایده‌های کاربردی در آشپزخانه کوچک
آیا می‌توان در یک آشپزخانه کوچک هم فضاهای کاربردی زیاد داشت؟ آیا می‌توان دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به نحوی طراحی کرد که بیشترین استفاده را از فضا برد؟ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک موارد زیادی مهم هستند که در زیبایی و کاربردی آشپزخانه تاثیرگذارند.

تاریخ: 1398/8/08

آشپزخانه را همیشه به عنوان قلب خانه در نظر گرفته‌اند. اگر آشپزخانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید، پس خیالتان راحت باشد که مهم‌ترین بخش خانه در بهترین حالت خود است. در مقاله قبل با نام بهترین ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک تلاش کردیم تا مشکلات اساسی در یک آشپزخانه کوچک را بیان کرده و راه‌حل‌ها مناسب برای آن مشکلات ارائه دهیم. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق و توضیح راه‌حل‌ها می‌پردازیم. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز با سابقه‌ای درخشان در بحث طراحی آشپزخانه‌های کوچک همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است.

آشپزخانه کوچک

1. قفسه‌های قابلمه

در بیشتر آشپزخانه‌های کوچک معمولاً فضای کافی برای جا دادن قابلمه‌های بزرگ و مستطیل شکل در کابینت وجود ندارد. اما نگران نباشید قطعاً راه‌حل جایگزینی برای این موضوع وجود دارد. این قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌های بزرگ احتیاجی نیست که در سقف آویزان شوند، می‌توان آن‌ها را به راحتی از یک قسمت دیوار آویزان کرد و یک قسمت را باتزئینات ویژه به آن‌ها اختصاص داد. این عکس به خوبی این فضا را نشان می‌دهد. دکوراسیون آشپزخانه جزیره‌ای یک دکوراسیون خاص است.

2. ذخیره‌سازی لوازم آشپزی روی دیوار

از برخی از شلوغترین آشپزخانه‌ها در رستوران‌ها که از قفسه‌های دیواری برای نگهداری ظروف استفاده می‌کنند ایده بگیرید. در ادامه به برخی از این ایده‌ها برای نگهداری لوازم آشپزی روی دیوار می‌پردازیم. در دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید به موارد زیر اهمیت داد.

  • قفسه‌های مخصوص ظروف را آویزان کنید. یک نوار ساده با چند قلاب می‌تواند ابزارهایی را با یک حلقه یا سوراخ در آنها نگه دارد. سبدهای کوچکی به منظور نگهداری لوازم کوچکتر برای آویزان کردن از دیوار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • یک صفحه را رنگ‌آمیزی و از دیوار آویزان کنید. می‌توانید بر روی این صفحه لوازم خود را بر اساس رنگ یا سایز مرتب کنید.
  • برای ذخیره چاقوها و ظروف فلزی ادویه از آهنرباهای دیواری استفاده کنید.

ایده های کاربردی آشپزخانه کوچک

3. مبلمان مخفی

برای به حداکثر رساندن کارآیی آشپزخانه کوچک خود از یک روش خلاقانه استفاده کنید. راه‌هایی برای ایجاد فضای چند منظوره با وسایل مبلمان کاربردی بیابید که مفید هستند اما می‌توانند به راحتی از دسترس خارج شوند. برخی از این ایده‌ها عبارتند از:

  • صندلی‌های آشپزخانه که تکیه‌گاه ندارند و به راحتی می‌توانند از آشپزخانه خارج شوند.
  • کابینت یا میزهای‌ کوچک آشپزخانه
  • میز یا شلف های وصل شده به دیوار

آشپزخانه جزیره ای

4. فضای بیشتر پیشخوان

اگر هدف شما ایجاد فضای آشپزخانه به سبک معاصر است، یکی از مهمترین عناصر طراحی پیشخوان آشپزخانه‌های معاصر، مینیمالیستی و مرتب بودن فضای پیشخوان است. این کار نه تنها مدرن به نظر می‌رسد، بلکه باعث می‌شود تا فضای پیشخوان افزایش یابد و تهیه و طبخ غذا در آن راحت تر شود. قدم اول این است که تمام لوازم کوچک و بدون استفاده را از روی پیشخوان برداشته و فضای آن را باز کنید. دیگر ایده‌ی مناسب برای افزایش فضا عبارت است از: یک اجاق گاز کوچک روی کار. اجاق‌های برقی امروزه که روی کار هستند مدرن و شیک هستند . یک مزیت بزرگ آن‌ها این است که به راحتی روی سطح پیشخوان جا می‌شوند و در صورت عدم استفاده از آن‌ها، می‌توانید یک کاربری جدید به آن‌ها بدهید.

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از بهترین ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه کوچک و تخصص در زمینه طراحی آشپزخانه کوچک تلاش می‌کند تا همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس بگیرید تا از مشاوره تخصصی و رایگان بهره‌مند شوید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه