طراحی باغ و فضای سبز

روف گاردن چیست؟

روف گاردن چیست؟

روف گاردن چیست؟
روف گاردن چیست؟ اصول طراحی روف گاردن چیست؟ آیا می‌توان در هر خانه و بر روی هر سقفی روف گاردن ایجاد کرد؟ سیستم آبرسانی و کاشت گیاهان در روف گاردن چگونه است؟ در مقاله زیر به این سوالات پاسخ خواهیم داد

تاریخ: 1398/8/06

معرفی روف گاردن 

سیستم روف گاردن (بام سبز) در اصل یک سقف سبز چند منظوره است که منبع ذخیره آب بالایی دارد. طراحی روف گاردن این امکان را فراهم می‌کند تا مفاهیم طراحی متفاوتی به حقیقت بپیوندند، حتی طراحی‌های خاص با آب و فواره. سیستم روف گاردن برای چمن سبز و گیاهان کوچک و با داشتن بستری عمیق‌تر برای گیاهان ریشه بلند و درختان نیز مناسب است. سیستم روف گاردن قابلیت ادغام با مناظر سخت، به عنوان مثال پیاده‌روها، تراس‌ها، مسیرهای رانندگی یا مناطق بازی و غیره نیز امکان پذیر است. در سیستم روف گاردن بهتر است تا جای ممکن از ذخیره آب باران استفاده کرد تا نیاز به آبیاری اضافی وجود نداشته باشد. آب در سراسر سقف ذخیره می شود و با عمل مویرگی و انتشار به گیاهان می رسد. ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در زمینه محوطه‌سازی باغ و ویلا و همچنین اجرای تخصصی روف گاردن در شیراز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد. طراحی باغ و فضای سبز یکی از اصول مهم در ساختمان است.

روف گاردن چیست

اگر شما در شهر زندگی می‌کنید، احتمال اینکه هیچ باغی در اطراف شما وجود نداشته باشد زیاد است. در مناطق شهری و ساختمان‌های چند طبقه، داشتن یک محیط روباز و دلباز در خانه یک ضرورت به حساب می‌آید و اگر شما در در یک ساختمان بلند و چند طبقه زندگی می‌کنید، ممکن است به سختی به باغ یا فضای سبز دسترسی دارید. تنها راه‌حل شما این است که شاید در طبقه آخر زندگی کنید و به پشت‌بام دسترسی داشته باشید یا شاید هم برای تراس شخصی خود در خانه برنامه‌ای داشته باشید.

سقف به شما یک فرصت بی‌نظیر اعطا می‌کند تا بتوانید یک باغ در آن ایجاد کنید و مانند فضای سبز طبقه همکف زیبا و آرامش‌بخش شود. در این مقاله و مقاله‌های بعد قرار است تا شما را راهنمایی کنیم که چگونه می‌توانید روف گاردن زیبای خود را ایجاد کنید. طراحی و اجرای محوطه‌سازی نیز در یک ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بام سبز

آیا خانه من برای ایجاد یک روف گاردن (بام سبز) مناسب است؟

وزن مهم‌ترین چیزی است که باید در نظر گرفته شود. در خانه‌های جدید در آپارتمان‌ها که بالکن‌های کوچک به طبقه‌ها متصل شده‌اند و هر طبقه نیز بالکن کوچک مخصوص به خود را دارد، لازم نیست که نگران این موضوع باشید که آیا این بالکن‌ها توانایی حمل میز و صندلی و گلدان‌های اضافه را دارند یا نه! چون قطعاً توانایی دارند! اما بحث سقف و تراس‌های سقف یک چیز کاملاً متفاوت دیگر است. همچنین در یک طراحی فضای سبز در روف گاردن باید به کاربرد گیاهان در طراحی فضای سبز توجه داشت.

مزایای روف گاردن

مشخص کردن میزان تحمل سقف برای روف گاردن آسان است. کافی است تا به ضخامت کاشی‌های سقف توجه کنید. اگر ساختمان هم قدیمی است که ممکن است توانایی تحمل بام سبز را نداشته باشد. در این صورت ضخامت لایه سقف به شما اطلاعات زیادی نمی‌دهد. اگر فقط وزن مشکل اصلی باشد، راه‌حل‌های زیادی برای شما وجود دارد. محل‌های کاشت پلاستیکی همراه با بدنه فایبرگلاس وزن خیلی کمتری نسبت به بتن یا سنگ و باغچه‌های سنگین دارند. در این مورد باید حتما با یک متخصص مشورت کنید. مشاورین ما در ایرانادکور، با بهره‌گیری از دانش و متخصصین طراحان و معماران حرفه‌ای در زمینه محوطه سازی باغ و ویلا و همچنین اجرای  روف گاردن و بام سبز در شیراز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه