دکوراسیون

دکوراسیون آپارتمان 90 متری

دکوراسیون آپارتمان 90 متری

دکوراسیون آپارتمان 90 متری
امروز می خواهیم در این مورد بحث کنیم که چطور در محیط خانه های کوچک دکوراسیون داخلی زیبا داشته باشیم؟ چطور محیطی دلباز و شیک در فضایی کوچک بسازیم طوریکه هم مدرن باشد و هم وسایل زیادی را در آن جا دهیم؟ اصل اول دیزاین و دکوراسیون خانه های کوچک استفاده بهینه از کل فضا است . در این مطلب از ایرانادکور بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله 1398/07/29

ایرانادکور متخصص در طراحی چیدمان داخلی آپارتمان کوچک با چندین سال تجربه و تیمی حرفه ای در خدمت شما خواهد بود . ما بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای فضاهای کار و زندگی شما پیشنهاد خواهیم داد .

دکور خانه کوچک

بررسی دکوراسیون آپارتمان 90 متری

برای طراحی داخلی آپارتمان های کوچک باید بتوانیم پس از مشخص کردن انواع سبک در دکوراسیون داخلی خانه ، و انتخاب یکی از سبک ها کار را شروع کنیم . معمولا سبک ها ی کلاسیک برای خانه های کوچک مناسب نیستند چراکه اصولا سبک کلاسیک همراه با مبلمان سلطنتی و استفاده زیاد از وسایل چوبی که غالبا بزرگ هستند بهتر جلوه می کند . گرچه می توان این سبک را اجرا کرد اما سبک مدرن در دکوراسیون آپارتمان 90 متری بهتر و بیشتر دست ما را باز می گذارد .

پس بهر صورت طبق نظر و سلیقه صاحبخانه سبک را تعیین کرده و سپس به دنبال تهیه وسایل و جا دادن آنها می رویم . البته این در حالی است که وسایل از قبل خریداری نشده باشد . اگر در حالت دوم هستیم و با یک خانه کوچک و انبوهی از وسایل رو به رو هستیم بهترین راه این است که در خانه به دنبال بهترین چیدمان باشیم . در ادامه ایده هایی برای چیدمان بهتر وسایل ارائه می گردد .

 چیدمان دوبلکس در خانه های کوچک

تصور نکنید خانه دوبلکس فقط به ویلاها و خانه های بزرگ و کااخ مانند تعلق دارند . در این جا منظورمان از دوبلکس استفاده از ارتفاع در چیدمان خانه است . مثلا در اتاق خواب ، می توان از فضای بالای سرمان استفاده کنیم و تخت و طبقه و قفسه را با درست کردن نیم طبقه ای در اتاق با بالا منتقل کنیم . این کار باعث می شود طراحی معماری داخلی خانه حرفه ای تر به نظر بیاید و همچنین باعث می شود از فضا بهترین استفاده را ببرید و هم محصور بودن اتاق خواب خود را در فضایی کوچک تامین کرده اید. سقف های کاذب راه حل بسیاری خوبی برای دوبلکس کردن هستند . برای دیگر فضاهای خانه نیز می توانید از این روش استفاده کنید و به دکوراسیون داخلی خانه تان جذابیت ببخشند.

اتاق دوبلکس

کم کردن دیوار ها در خانه های کوچک

گاهی یک بنایی ساده می تواند کل خانه شما را دگرگون کند گاهی برخی دیوار ها را می توان از خانه حذف کرد و به فضاها وسعت بخشید ، مثلا دیوار راه رو را برداشت و فضای راهرو را به سالن داد . حالا اگر به تفکیک فضا نیاز دارید با انواع پارتیشن می توانید فضا ها را تفکیک نمایید .

اشتباهات طراحی در ساختمان‌های کوچک در مقاله ای در همین سایت بررسی شده است .

یکی از راه های دیگر تفکیک فضا پس از برداشتن دیوار ، اختلاف سطح کف است . ایجاد اختلاف ارتفاع در کف خانه و استفاده از پله  می توانید فضای آن ها را از هم جدا کنید . پس بهتر است قبل از اسباب کشی به آپارتمان 90 متری خود بررسی کنید که آیا دیواری قابل برداشتن است یا خیر . سپس دیوارهای اضافه را حذف کرده و مثلا به جای آن کتابخانه تان را بگذارید .

همچنین برای تفکیک فضاها در خانه های کوچک می توان از روش تغییر رنگ نیز استفاده کرد . می توانید با با استفاده از رنگ های مختلف در کف و یا دیوارهای خانه ، بر جدا بودن فضاها تاکید بیشتری داشته باشید.

استفاده از فضاهای پرت و قناس در خانه های کوچک

فضای پرت و قناس جایی است که به علت زوایای بد و یا اندازه های غیر نرمال و یا قرار گرفتن در محلی که تردد در آن سخت است در بیشتر خانه ها رها می شود . این فضا ها در دکوراسیون خانه های 90 متری مهم هستند . اگر این قناسی ها در فضای داخلی سازه ای باشند ، نمی توان هیچ کاری برای تغییر آن ها انجام داد و اگر توجه داشته باشید، اکثر آن ها نیز سازه ای هستند . پس بهتر است بجای نگرانی از آنها بهترین استفاده را بکنیم . تبدیل آن ها به یک کتابخانه یک ردیفه ، بهتر از پوشاندن آن است .

استفاده از قناسی خانه

در فضای کنجی که مبل جا نمی شود ، می توان یک میز کنسول کوچک به همراه یک آینه بزرگ باشکوه نصب کرده و به این راهکار جلوه ای شیک در کنج خانه و سپس کل فضای نشیمن ایجاد کرد .

حتب به جای ویترین های شیشه ای می توان این کنج ها را طبقه بندی و نورپردازی کرد و سپس وسایل دکوری را در آن چید .

زیر پله ها هم فضاهای بزرگ و به ظاهر به درد نخوری هستند که می توانند به انباری ، کتابخانه ، اتاق بازی بچه ها ، کمد لباسی و بسیاری چیزهای خوب تبدیل شوند . از آنها غافل نشوید . با گذاشتن یک درب کشویی شیک و طبقه بندی اصولی می توان وسایل بسیاری را در زیر پله گذاشت و استفاده کرد .

زیر پله

مبلمان مناسب خانه های کوچک

یکی از بهترین انواع مبل برای نشیمن کوچک، مبل ال است. این مبل کم جا که شکل تعریف شده و خاصی دارد کاملا در فضای کوچک پذیرایی چفت می شود. قرار دادن این مبل در خانه، یک سمت را کاملا باز می گذارد که باعث می شود فضا بسته و تنگ نشود.

راه دیگر خرید مبل نیم ست است که این روزها هم مد شده . چه لزومی دارد که حتما یک دست مبلمان هفت نفره و کامل داشته باشید؟ وقتی که فضا کم است، بهتر است برای پذیرایی مبل نیم ست ظریف بخریم کنید. مبل نیم ست یا چهار نفره است و از یک مبل دو نفره و دو مبل یک نفره تشکیل شده است یا یک سه نفره دارد و یک تکی . اگر بخواهید مبل نیم ست بخرید، یک مزیت دیگر هم دارید ، حالا می توانید هر سایز مبلی را انتخاب کنید و حتی از بین مبلهای چستر و یا هر مبل بزرگ دیگری یک نیم ست بخرید.

مبل آپارتمانی

شکستن قوانین دکوراسیون برای خانه های کوچک

همیشه گفته ایم که مبل را از دیوار فاصله بدهید فرش را فاصله بدهید . ام این بار می گوییم مبل را به دیوار بچسبانید و سپس یک فرش ساده و کوچک شبیه قالیچه را در جلو آن پهن کنید . تا از فضا بهترین استفاده را ببرید . و دوباره بگوییم بهترین مبل برای این حالت هم مبلمان ال است که راحت به دیوار می چسبد و زیبایی خود را همچنان حفظ میکند . ایده‌هایی برای آشپزخانه کوچک را در همین سایت بخوانید .

مبل ال

استفاده از وسایل چند منظوره

وسایل چند منظوره وسایلی کاربردی و بسیار مناسبی برای خانه های کوچک هستند ، مثلا میز های کوچکی که تبدیل به میز های بزرگتر می شوند و یا مبلی که تبدیل به تخت می شود و یا بوفه ای که تخت ها را در خود جمع می کند . مثال های بسیاری برای اینگونه امکانات وجود دارد که حتما عکس ها و کلیپ های ان را بار ها و بارها دیده اید . تخت هایی که در زیر یا کناره های آن کمد وجود دارد بسیاری از وسایل شما را در خود جای خواهد داد .

تخت کشو دار

برای استفاده بهینه از فضای کوچک کافیست خلاق و ایده پرداز باشید . ما بهترین و خلاقانه ترین ایده ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد . جهت مشاوره در خصوص دکوراسیون داخلی آپارتمان در شیراز  می توانید از نظرات کارشناسان ما بهره مند شوید  و صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه