آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای
طراحی متفاوتی از آشپزخانه ‎ها ، این روزها در دکوراسیون داخلی ، مد شده است که با نام آشپزخانه جزیره ‎ای شناخته می‏‌شوند. این سبک طراحی که کاملا با کابینت‎های اوپن قدیمی آشپزخانه تفاوت دارد ، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است . در دیزاین خانه ‎های ایرانی بیشتر کابینت‏‎ ها به صورت قفسه ‎ای روی دیوارهای آشپزخانه قرار می‎گیرند ، اما در مورد آشپزخانه‎ جزیره ‎ای کابینت در وسط آشپزخانه قرار داده می‏شود و شکل و شمایل متفاوتی را می‏سازد . با ما همراه باشید تا دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای را با هم مرور کنیم .

تاریخ مقاله : 1398/07/28

ایرانادکور ، متخصص در ساماندهی آشپزخانه کوچک ،  در شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره و اجرای دکوراسیون داخلی است . صفحه اینستاگرام ما هم حاوی نکات بسیار کاربردی و جالبی در خصوص دکوراسیون است .

جزیره

معرفی دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

مشخص ترین ویژگی‎ آشپزخانه جزیره‎ای در مقایسه با سایر طراحی‏‌های آشپزخانه به چیدمان کابینت‎های آن برمی‎گردد. از ایده‌های آشپزخانه مدرن داشتن جزیره است . در این مدل طراحی کابینت‏‎ها به صورت ردیفی در مرکز آشپزخانه قرار می‎گیرند که به آن جزیره یا کانتر گفته می‏‎شود. در واقع این کانتر، بخش اصلی آشپزخانه است که بسیاری از فعالیت‏های معمول آشپزخانه در آن انجام می شود .

در واقع این کابینت مانند جزیره به جایی وصل نیست و بوسیله‎ محیط آشپزخانه احاطه شده است و علت نامگذاری آن به همین خاطر می‎باشد .

جزیره یا همان کابینت وسط آشپزخانه کاربردهای بسیاری دارد و می‎تواند به بسیاری از نیازهای به طور همزمان پاسخ دهد. گاهی با نصب تجهیزات آشپزخانه در آن که معمولا سینک ظرفشویی و اجاق گاز است  ، آشپزی روی آن انجام می شود و گاهی فقط به عنوان میز ناهارخوری بکار برده می شود تا دور آن بنشینید و غذا بخورید . این کابینت با کاربردهای چندمنظوره خود استفاده‎ ‎خوبی از فضا داشته و می‎تواند به عنوان قلب خانه‎ عمل نماید . کانترها با طراحی‎های جالب و متفاوت خود می‎توانند فضای شیک و مدرنی را در خانه‎ ایجاد کرده و دکوراسیون بسیار خاصی را برای شما بسازد .

جزیره آشپزخانه

انواع طراحی کابینت های جزیره ای

گاهی می خواهید در زیر جزیره آشپزخانه تان کابینت داشته باشید باید عمق حداکثر 60 سانتی متر را برای آن طراحی کنید ، عمق بیشتر در کابینت های جزیره ای باعث می شود به آخر آن دسترسی نداشته باشید و گذاشتن و برداشتن برایتان بسیار دشوار شود . پس حداکثر عمق 60 سانتی متر را در نظر بگیرید . اما اگر عرض کابینت های شما زیاد است می توانید عمق را زیاد در نظر بگیرید اما از وسط آن را نصف کنید و سپس از دو طرف برای آن درب بگذارید تا از هر دو طرف قابل استفاده باشند . به این ترتیب، همزمان از هر دو طرف جزیره استفاده کرده اید و فضایتان بهینه شده است.

جزیره آشپزخانه

صندلی کنار جزیره آشپزخانه

راه دیگر این است که قسمتی از آن را خالی نگهدارید تا صندلی های اشپزخانه در آن فرو روند و هنگام نشستن هم جای پای بیشتری داشته باشید و راحت تر باشید . به طور مثال اگر عمق جزیره 42 سانتی متر باشد به راحتی می توانید 30 سانتی متر را به کابینت اختصاص داده و 12 سانتی متر را برای قرار گیری صندلی ها در نظر بگیرید.

در این حالت باید به فکر دستگیره درب کابیت و زانو و پای افراد کنید .  بنابراین می توانید دسته های درب کابینت را بالا تر از زانوی افراد قرار داده تا از برخورد و آسیب رسیدن جلوگیری نمایید.

یا حتی دستگیره ها را پایین تر از معمول وصل کنید تا به زانوی شما برخورد نکند .

جزیره آشپزخانه

نصف جزیره نصف صندلی

گاهی جزیره عمق ندارد اما شما می خواهید صندلی را در زیر جزیره جا بدهید . در این حالت نصف جزیره را کابینت کنید و نصف را جای صندلی ها و نشستن . لازم نیست تعداد زیادی صندلی در زیر جزیره قرار دهید . پس طول جزیره به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و کابینت و صندلی ها را در کنار هم جای دهید .

جزیره آشپزخانه

کاربرد کشو ها در جزیره

کشو ها همیشه معجزه می کنند . کشوهای بزرگ و جالبی را می توانید از یه جزیره در بیاورید . در همه آشپزخانه تعداد کشوها به یک ردیف سه تایی برای قاشق و چنگال و وسایل خرد و ریز خلاصه می شود . اما کشوها یک ابزار بسیار  مهم برای لوازم دم دستی هستند. گاهی کاربرد کشو بیشتر از کمد و کابینت است . پس چرا از آن ها در زیر جزیره استفاده نکنیم؟ کشوهای کم عمق و باریک هم حتی بسیار کار راه انداز خواهند بود می توانید در آن سینی هایتان را بگذارید و یا ترشی و ادویه و سایر خوراکی ها را جای دهید .

جزیره آشپزخانه

تبدیل جزیره به ویترین

گاهی جزیره می توان به آکواریوم یا ویترین شیشه ای بدل کرد . اگر کابینت و میز ناهار خوری به اندازه کافی دارید از جزیره به عنوان یک عنصر دکوراتیو بهره ببرید. این ویترین می تواند قفسه باشد و یا درب شیشه ای داشته باشد . گاهی اوقات هم می توان هیچ کاری با جزیره نکرد و فقط به عنوان یک شلف که دور آن صندلی داریم از آن استفاده نمود . سادگی هم همیشه زیبایی خود را دارد . ویترین ، آکواریوم و یا کتابخانه ای کوچک و یا تنها یک میز .

جزیره آشپزخانه

نکاتی در خصوص طراحی جزیره آشپزخانه

نورپردازی همیشه زیباست در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و جزیره آشپزخانه هم در زیر کانتر می توان نورهای زیبا را کار کرد و آنرا به محلی زیبا و دلنشین در خانه بدل نمود . گاه در هنگام شام ، می توان فقط از نورهای زیر کانتر بهره برد و فضایی رمانتیک ایجاد کرد .

جزیره های امروزی بیشتر در طرح های منحنی خاص، دایره و بیضی طراحی می شوند. برای رنگ جزیره می توانید رنگ هماهنگ با کابینت جزیره ای را انتخاب کنید یا به شکل زیبایی از یک رنگ متضاد با چیدمان آشپزخانه استفاده کنید تا جلوه جزیره بیشتر هویدا شود. در نهایت برای رنگ آشپزخانه جزیره ای می توانید از رنگ های مکمل بهره ببرید. فقط مراقب باشید تا هماهنگی رنگ ها را در محیط داخلی آشپزخانه مدرن به هم نریزید.

جزیره آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه طرح جزیره محیط آشپزخانه شما را بسیار شیک و متفاوت می سازد و فضای کافی برای رفت و آمد خواهید داشت. قطعاً این دکوراسیون در خانه و آشپزخانه های کوچک طرفداران بسیاری خواهد داشت. در آشپزخانه های بزرگ نیز چنین سبکی به محیط و فضای داخلی آشپزخانه نظم می بخشد و آشپزخانه ای مدرن و لاکچری در منزل ایجاد خواهد کرد.

طرح های جزیره بقدری پیشرفت کرده اند که حتی در کوچکترین فضاها هم قابل استفاده شده اند. اما بنظرتان چقدر می توانید در این زمینه خلاقیت بخرج داد؟ تا جایی که همین قطعه تبدیل به نقطه برتر دکوراسیون داخلی منزلتان شود!

جزیره آشپزخانه

انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن را با مشاوران ایرانادکور بشناسید . مشاوران ما با علم و هنر روز دنیا در خدمت شما عزیزان خواهد بود .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه