دکوراسیون

بهترین روش تمیز کردن کاغذ دیواری

بهترین روش تمیز کردن کاغذ دیواری

بهترین روش تمیز کردن کاغذ دیواری
هر ساله موقع خانه تکانی ، یادمان می افتد که دیوار ها هم باید تمیز باشند ، به جان دیوارها می افتیم و با هر وسیله ای که در خانه داریم می خواهیم لکه های دیوار را پاک کنیم . اما اگر روش صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری را بدانیم ، هم به کاغذ دیواری کمتر آسیب میر سانیم و هم بهتر به هدف خود که تمیز شدن دیوار است می رسیم ، برای آگاهی از نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری ما را تا پایان مطلب همراهی کنید .

تاریخ مقاله : 1398/07/27

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی ، با در اختیار داشتن علم و تجربه و کارشناسان به روز و خبره آماده ارائه خدمات مشاوره در خصوص دکوراسیون داخلی خواهد بود . راهنمای انتخاب صحیح کاغذ دیواری پیشتر در همین سایت به شما عزیزان تقدیم شده است .

شستن کاغذ دیواری

روش صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به مرور خاک می گیرند و همین موضوع باعث تغییر رنگ کاغذ می شود . گاهی هم کاغذ دیواری ها لکه می گیرند ، جای دست ، لکه های چرب و گاه خط خطی کودکان .  برای هر یک از این لکه ها روش های خاصی وجود دارد که یا آن را از بین می برد و یا کمرنگ می کند . اما پیش از هر چیز سالم ماندن و پاره نشدن کاغذ در اولویت است .

بیشتر اوقامت می توانیم از روش پیشگیری استفاده کنیم . پیش از تغییر رنگ دیوار های کاغذ پوش به وسیله خاک ، مرتب خاک دیوارها را تمیز کنیم . لکه ها را بلافاصله پس از ایجاد شدن ، پاک کنیم و کلا مراقب کاغذ دیواری باشیم . گرچه کثیف شدن و لک شدن کاغذ دیواری اجتناب ناپذیر است و اگر خودمان قرار است مسئولیت انتخاب کاغذ دیواری را به عهده بگیریم ، بهتر است کمی دست و دلباز عمل کرده و کاغذ های مرغوبتری را انتخاب کنیم .

بهترین راه برای تمیز کردن کاغذ دیواری

بهترین روش برای پاک کردن کاغذ دیواری آب و یا آب و صابون رقیق است . معمولا لکه‌ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین مى رود سپس  با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید، برای لکه‌هاى که عمیق تر است شما باید از پاک کننده‌هاى قوی تر استفاده کنید.حتما بعد از ماده پاک کننده شیمیایى از آب براى شست و شو استفاده کنید.

بهیچ وجه از اسکاچ و سیم ظرف شویی برای تمیز کردن دیوار استفاده نکنید چراکه اینها به بافت کاغذ دیواری صدمه وارد می کنند .

حلالهایی مثل استون ، الکل ، تینر و هر ماده حلال دیگری را بهیچ وجه بر کاغذ دیواری نکشید . پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصا در محل قرار گرفتن رول های کاغذ دیواری در کنار هم  دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این جاها که محل اتصال رول ها می باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

شستن کاغذ دیواری

از بین بردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری

لکه چربی : برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری ، فورا نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین رفتن این لکه ها ابتدا با مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت مانند گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.

با حوله کاغذی و اتو لکه‌ های چربی روی کاغذ دیواری را از بین ببرید. اتو را روی پایین‌ ترین درجه گرم کنید، حوله کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را روی حوله کاغذی برای یک دقیقه نگه دارید. با حرارت اتو چربی روی کاغذ دیواری به حوله کاغذی منتقل می‌شود.

روش دیگر برای از بین بردن لکه چربی استفاده از پودر تالک یا همان پودر بچه است. روی لکه چربی مقدار مناسب پودر بچه بپاشید و ده دقیقه اجازه دهید بماند، سپس با یک برس یا اسفنج خشک پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

لکه شمع : در صورت ریختن شمع بر روی کاغذ دیواری، ابتدا شمع را با حوصله و با نوک کارد از روی دیوار بکنید و سپس با مداد پاکن بقیه آن را خوب تمیز کنید.

لکه مداد رنگی : برای پاک کردن لکه های مدادرنگی، از یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود. در صورت پررنگ بودن لکه های مدادرنگی  می توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید.

لکه مداد رنگی

لکه بر روی کاغذ دیواری غیر قابل شستشو : تلاش کنید تا حد امکان بر روی کاغذ دیواری هایی که قابل شست و شو نیستند لکه ای ایجاد نشود ، زیرا نمی توانید لکه ایجاد شده را به طور کامل از بین ببرید و کاغذ دیواری شیک و مدرن شما زیبایی خودش را از دست می دهد . اگر لکه ای ایجاد شد ، با یک گوش پاک کن ابتدا کثیفی ها را پاک کنید و سپس با کمی آب ولرم و پارچه نرم بر روی آن بکشید تا تمیز شود . دستمال نباید خیس باشد بهتر است فقط کمی نم باشد .

لکه جوهر : مراقب لکه جوهر باشید که پخش نشود ، با گچ خیاطی و صابون مایع خمیر درست کنید و بر روی لکه بزنید تا خشک شود . بعد با مسواک آنرا تمیز کنید . اگر لکه جوهر خیس شد ، کار دیوار تمام است .

لکه خون : سرسخت ترین لکه ها، لکه خون است و اوضاع زمانی بدتر می شود که اتفاقی یک پشه را روی کاغذ دیواری بکشید یا تصادفا انگشت بریده شده تان با کاغذ دیواری برخورد کرده و یک لکه سرخ رنگ برجای بگذارد. نگران نباشید! به راحتی می‌توانید این لکه را با نوشابه، سرکه و یا هیدروژن پراکسید پاک کنید.

اگر با این روش ها لکه پاک نشد ، راضی شوید و دست از پاک کردن بردارید چراکه لکه بر دیوار بهتر از ساییده شدن و سوراخ و پاره شدن کاغذ دیواری است .

خمیر کاغذ دیواری

آیا لکه ای بر روی کاغذ دیواری مشاهده می کنید یا یک قسمت از کاغذ دیوار ی ها کنده شده است؟ نگران نباشید با استفاده از خمیر کاغذ دیواری می توانید آن ها را پوشش دهید. این خمیر ها با نام خمیر کاغذ دیواری در رنگ فروشی ها فروخته می شود. یک مقدار از این خمیر را از تیوپ خارج کنید و به شکل توپ در بیاورید، سپس آن را به سطح مورد نظر بمالید، و اجازه دهید تا خشک شود، وقتی که خمیر کثیفی را به خود جذب کرد آن را از دیوار جدا کنید.

نکاتی کاربردی در تمیز کردن کاغذ دیواری

  1. کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید .
  2. اگر پارچه یا اسفنجی خیس استفاده می کنید ، حتما آنرا بفشارید تا هیچ قطره آبی از آن نچکد .
  3. وقتی جایی را تمیز کردید بلافاصله آنرا خشک کنید و اصلا اجازه ندهید کاغذ خیس بماند .
  4. اگر میخواهید از مواد شوینده استفاده کنید ، ابتدا در جایی از دیوار که در معرض دید نیست مواد خود را امتخان کنید . حتی اگر داخل کمد یا پشت درب از همان کاغذ دیواری دارید می توانید همان لکه را ایجاد کنید و چند روش برای تمیز کردن آن امتحان کنید .
  5. برای اینکه خاک دیوارها را پاک کنیم ، میتوانیم از سری های نرم و برس مانند جارو برقی استفاده کنیم و از پایین به بالا دیوار ها را جارو کنیم .
  6.   برای حذف لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری، از پاک کن استفاده کنید. به آرامی پاک کن را روی لکه‌ های اثر انگشت بکشید.

شستن کاغذ دیواری

راهکار دیگر برای پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری‌های قابل شستشو استفاده از محلول آب و مایع ظرف شویی است. با یک دستمال نرم این محلول را روی اثر انگشت بکشید و سپس آن را با دستمال مرطوب دیگری خشک کنید.

یک روش دیگر برای از بین بردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری، به کار بردن یک قطعه نان است. یک تکه نان را خمیری کنید و روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان اثر انگشت روی کاغذ دیواری را از بین خواهد برد.

شستن کاغذ دیواری

خوب است هنگام خرید ، یک رول بیشتر از کاغذ دیواری را خریداری کنید و یا اضافی های کاغذ را هنگام نصب نگه دارید . شاید روزی داشتنش بهتر از نداشتنش باشد . چگونگی محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری را برای خرید صحیح قبلا خدمت شما ارائه کرده ایم که می توانید آ« مطلب را هم مطالعه نمایید .

بهتر است نصب کاغذ دیواری را به نصاب ماهر بسپارید تا به اندازه کافی چسب بزند و اگر شما کاغذ را شستید از دیوار جدا نشود . آموزش نصب کاغذ دیواری را در همین سایت بخوانید .

شستن کاغذ دیواری

ایرانادکور ، متخصص در اجرای دکوراسیون داخلی منازل ، واحدهای اداری تجاری ، بیمارستان ها ، هتل ها و سایر مراکز در جنوب کشور است . برای دریافت مشاوره با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه