دکوراسیون

راهنمای خرید میز تلویزیون

راهنمای خرید میز تلویزیون

راهنمای خرید میز تلویزیون
یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی منزل، میز تلویزیون است. هر تلویزیونی به میز خاص خود نیاز دارد نوع، اندازه و رنگ تلویزیون‌ها، نوع میز تلویزیون را تعیین می کنند . به علاوه باید دکوراسیون داخل خانه را نیز مد نظر قرار داد ، طوریکه نوع، رنگ و اندازه میز تلویزیون با سایر لوازم و اجزای خانه متناسب باشد و هارمونی خوبی ایجاد کند.

تاریخ مقاله : 1398/07/25

ایرانادکور ضمن اهمیت دادن به تمام اجزای خانه های مدرن ، همراه شما در بهترین انتخاب ها جهت داشتن رویایی ترین خانه است .

میز تلویزیون که در سال‌های اخیر یکی‌ از الزامات خانه‌ها و اتاق‌های نشیمن و پذیرایی شده‌اند با تنوع در طرح و مدل‌های خود با سبک‌های روز دنیا و هم چنین انوع مدل‌های دکوراسیونی هم سو شده و یکی از لوازم تزیینی و دکوری خانه محسوب شده‌اند. به همین دلیل افراد زیادی با مراجعه به مراکز فروش، فروشگاه‌های مبلمان و دکوراسیون و یا فروشگاه‌های اینترنتی دکوراسیون و موارد مشابه از فروشندگان و تولیدکنندگان برای خرید میز تلوزیون اقدام می کنند . بسیاری دیگر هم تلویزیون را مانند یه وسیله دکوری به دیوار می زنند که این کار هم جلوه خوبی در سبک مدرن دارد .

میز تی وی

هماهنگی میز تلویزیون با دکوراسیون داخلی

از وسایلی که باید با یک میز تلویزیون در اتاق نشیمن و یا سالن هماهنگ شود، مبلمان است . مبلمان را بیشتر بر اساس رنگ غالب فضا و میزان فضای موجود در اتاق نشیمن انتخاب می کنند و پس از آن به انتخاب و دکور کردن میز عسلی و جلومبلی و دیگر وسایل می پردازند.

پیشنهاد می شود اگر از میزناهارخوری تان در فضای اتاق نشیمن استفاده می کنید، از میز تلویزیون و مبلمان هماهنگ و یا گاها همرنگ، برای ایجاد تناسب بیشتر در فضایتان انتخاب کنید . همچنین از جمله اقداماتی که می تواند به بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمن تان کمک کند، انتخاب صحیح مدل و رنگ شومینه و یا رادیاتور شوفاژ و یا وسایل گرمایشی تان است.

معمولاً در انتخاب نوع مدل میز و خرید میز تلویزیون بهترین کار خریدن طرحی است که به آن جنرال یا عمومی گفته می‌شود که به راحتی در هر خانه‌ای خود را با دکور آنجا تطبیق می‌دهد و بایستی از غیرعادی بودن جلوگیری شود و تا سال‌های سال که مورد استفاده قرار می‌گیرد از مد نیفتاده و عادی جلوه کند. در طراحی منزل به سبک مدرن می توان از میز های جنرال بهره برد .

سایز تلویزیون و میز آن

برای اطمینان از ابعاد شما ابتدا باید تلویزیون خود را در نظر بگیرید و با توجه به اینچ و اندازه تلویزیون خود اقدام به خرید میز تلویزیون نمایید. به طور مثال اگر تلویزیون مورد استفاده شما 49 اینچ باشد بدان معناست که عرض آن برابر با 112 سانتی متر بوده در نتیجه شما با این محاسبات سراغ میزی می روید که با این عرض همخوانی داشته باشد و مجبور به صرف فضای اضافه برای قرار دادن میز تلویزیون نکنید. بهترین و استانداردترین اندازه برای میز نسبت به خود تلویزیون این است که از هر طرف 10 سانتی متر بزرگتر باشد. اما باز هم بسته به سلیقه افراد و در اختیار داشتن فضای بیشتر می توانید از میزهای نسبتا بزرگ نیز استفاده نمایید تا دکوراسیون اتاق نشیمن شما زیباتر به نظر آید.

میز زیر تلویزیونی

جنس و قیمت میز تلویزیون

جنس میز شما بسیار مهم می باشد زیرا رابطه مستقیمی با کیفیت و در نتیجه به زیباتر نشان دادن آن دارد. میز تلویزیون های امروزی اکثرا دارای کشو و باکس هایی جهت قرار دادن دیگر وسایل جانبی و دکوری های تزیینی می باشد و باید مقاومت لازم برای قرار دادن این لوازم را داشته باشد. جنس اسکلت و جنس رویه میز تلویزیون باید محکم بوده و بعد از تمیز کردن  خط و خشی بر روی آن باقی نماند. قیمت انواع میز تلویزیون و میز ال سی دی بستگی به جنس، اندازه، چند کشو بودن، چند تکه بودن و نوع چوب به کار رفته در ساختش دارد. و حتی گاهی نوع سبک مدرن و یا کلاسیک بودن نیز می تواند بر روی قیمت تاثیر گذار باشد. این نوسان قیمت باعث می شود افراد با توجه به بودجه تعریف شده خود اقدام به خرید مدل مورد نظرشان کنند.

انتخاب سبک میز تلویزیون

این قسمت از موضوع دیگر کاملا به سلیقه افراد بر می گردد و بستگی به نیازشان برای چیدمان زیبا و خاص دارد. تعبیه کردن کشو و طبقه برای قرار دادن لوازم صوتی کاربرد دارد، کار موثری می باشد. میزهای کلاسیک و مدرن چند تکه این امکان را به شما می دهند که به هنگام جابجایی میز و متناسب با فضای موجود بتوانید ابعاد میز تلویزیون را نیز تغییر دهید. یادتان باشد تعداد طبقه ها و کشوها بسیار مهم می باشد و به هنگام خرید میز تلویزیون به آن و کاربردهایش دقیق فکر کنید.

میز تلویزیون

برند میز تلویزیون

کشور تركيه در اين صنعت پيشرفت چشمگيري كرده است؛ به‌طوري كه باعث مطرح شدن در كشورهايي چون ايران، پاكستان و هند در اين صنعت شده است.مدل‌هاي MTM تركيه در حال حاضر رتبه اول را در اين بازار به خود اختصاص داده است؛ چرا كه از نظر زيبايي و مرغوبيت بي‌همتا است ولي اين مساله به آن معني نيست كه مدل‌هاي مشابه ايراني در بازار از طرفداران كمتري برخوردار باشد، بلكه ميزهاي ايراني نيز از مدل‌هاي متنوع و همگام با مدل‌هاي روز همراه هستند، از جمله، ميزهاي GM كه در سه سايز توليد مي‌شود. مدل‌هاي ديگري مانند ميزهاي شيشه‌اي نيز از فروش خوبي در بازار برخوردار است.هم‌ اكنون در بازارهاي داخلي اكثر مردم علاقه خود را بيشتر به كالاهاي وارداتي نشان مي‌دهند، زيرا تنوع بيشتر، قيمت‌هاي مناسب‌تر و صدالبته كيفيت برتر محصولات وارداتي كه سرآمد آنها توليدات كشور تركيه است، سبب مي‌شود تا كمتر كسي اشتياق و تمايلي براي خريد نسبت به خلاقيت و توليدات صنعت‌گران كشور نشان بدهد.

نگهدارنده یا میز تلویزیون

امروزه برای خرید یک میز تلویزیونو پایه نگه‌دارنده TV، باید به نکات بسیاری دقت نمود، به‌عنوان مثال می‌توان به تعداد دستگاه‌هایی که باید در آن قرار گیرد؛ مانند دی‌وی‌دی پلیر, گیرنده، سینما خانگی، ساب و سنتر و …، محلی مثل کشوها برای نگهداری لوح‌های فشرده، ارتفاع، قفسه‌بندی، نوع طرح و سبک قرارگیری TV، اشاره کرد. قطعاً این نکته مهم هم نباید فراموش شود که میز انتخابی شما می‌بایست متناسب با سایز تلویزیونتان باشد. بدانید که برای چه سایزی میز می‌خواهید، سایزهای ۳۰ تا ۴۵ یا ۵۰ تا ۶۰ اینچ و به همین ترتیب تا سایزهای بزرگ‌تر. یا برای چه نوع تلویزیونی میز می‌خواهید پلاسما، LED یا LCD و یا شاید هم برای تلویزیون‌های قدیمی CRT. میز تلویزیون برای هر یک از آن‌ها، متفاوت است.

میز مدرن

نکاتی برای خرید میز تلویزیون

  • در هنگام خرید میز ابتدا باید به جنس پایه ها توجه کرد، زیرا فشار کل وزن میز و تمام وسایلی که رو و داخل آن قرار می گیرد، روی پایه هاست.
  • قبل از خرید حتما وسایلی که برای قرار دادن در میز تلویزیون درنظر دارید، را کامل به ذهن بسپارید تا میزی را انتخاب کنید که برای همه آن وسایل، فضایی مناسب و مخصوص داشته باشد. مثلا به نحوه چیدمان مبلمان خود توجه کنید .
  • اگر در خانه جایی را برای قرار دادنمیز تلویزیوندر نظر گرفته اید که از لحاظ اندازه، محدودیت هایی دارد، علاوه بر انتخاب میز مناسب با سایز تلویزیون، ابعاد دقیق میز را هم در انتخابتان دخیل کنید.
  • میزهای تلویزیونی موجود در بازار عموما از نئوپان، شیشه، فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. در نظر داشته باشید نئوپان، فلز و ام‌دی‌اف مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. همچنین باید گفت که ام‌دی‌اف جایگزین خوبی برای چوب است و وزن کمتری نسبت به میزهای تلویزیون چوبی دارد.
  • مطمئن شوید میز تلویزیون شیشه‌ایکه خریداری می کنید از شیشه‌های نشکن ساخته‌ شده باشد.

ایرانادکور ، همراه همیشگی شما ، در ارائه بهترین های دکوراسیون داخلی . با ما در تماس باشید و از ایده های ناب و خلاقانه کارشناسان ما بهره مند گردید . زیبایی‌شناسی در طراحی داخلی   سرلوحه ما در ایرانادکور است

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه