دکوراسیون

10 ایده برای چینش گلدان های آپارتمانی

10 ایده برای چینش گلدان های آپارتمانی

10 ایده برای چینش گلدان های آپارتمانی
گل و گلدان در خانه نشان از روح سالم و با نشاط ما دارد ، نشان زیبایی ، طراوت و جریان داشتن زندگی است . نگهداری و پرورش گل های آپارتمانی در فضای کوچک خانه های امروزی ، یک موهبت از طبیعت است که باعث سرزندگی و آرامش ما خواهد شد ، حال خوب است که این گلدان های زیبا با روش های درست باعث زیبایی دو چندان دکوراسیون خانه های ما شوند . با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/07/21

ایرانادکور ، با اهمیت دادن به تمام جنبه های ارزشمند برای فضای زندگی شما و زیبایی‌شناسی در طراحی داخلی ، بهترین مشاور برای بهترین انتخاب خواهد بود .

گلدان

مزایای نگهداری از گل و گیاه در خانه

حتما توجه کرده اید در خانه هایی که پر از گل و گلدان است ، حس امید ، در جریان است . گیاهان یادآور حس بکر طبیعت در کنار ما هستند . آن هنگام که در حال رسیدگی به گیاهان خانه خود هستیم ، قطعا جزو شیرین ترین و مفرح ترین زمان های ماست ، پرورش گل و گیاه در خانه حس مسئولیت پذیری افراد به خصوص کودکان را بالا می برد . برخی روانشناسان توصیه می کنند برای پرورش حس مسئولیت پذیری ، حتما گلدانی مخصوص کودک تهیه کنید و کل مسئولیت نگهداری از آن را به عهده وی بگذارید .

همچنین هوای خانه ای که در آن گیاهان در حال زندگی هستند سرشار از اکسیژن تازه و احتمالا بوی خوش خا ک و رطوبت و گل است که همگی جسم و روح ما را نوازش خواهد داد . آوردن گیاهان تزیینی و دارویی به فضای داخل خانه یک سرگرمی فوق العاده عالی برای هر فردی است.  طراحی داخلی آپارتمان های کوچک امروزه نیازمند بازساری گوشه ای طبیعت است تا در این خانه ها افسرده نشویم .

گلدان بچه ها

جایگاه گل و گیاه در دکوراسیون داخلی

از نظر بسیاری از کارشناسان دکوراسیون داخلی ، گلدان های زینتی جزیی جدا نشدنی از عناصر دکوراتیو در منزل هستند . گاهی برای شکستن فضاهای تک رنگ حضور یک گلدان گل خوشرنگ لازم است و گاهی می توان جاهای خالی و باقیمانده را با گلدان های شیک و حتی لاکچری پر کرد .

در این نوشتار قصد داریم بهترین مکان ها برای قرار دادن گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل را با هم مرور کنیم . پیشتر در همین سایت مقاله ای با نام گل‌های آپارتمانی و خواب راحت را ارائه کرده ایم که می توانید آن نوشتار را هم مطالعه نمایید .

چیدمان گلدان های در خانه

روی زمین

ساده ترین و سنتی ترین راه برای نگهداری از گلدانها چیدن آن ها برروی زمین است . اگر کمی خلاق باشید و ذوق این کار را در دل داشته باشید ، می توانید گلدانهایی که با هم تناسب رنگی و شکلی دارند و نیازهای نوری مشابهی دارند را مانند جنگلی کوچک در کنجی از اتاق یا سالن پذیرایی بچینید .

استند گل

یکی از راه هایی که امروز جوانتر ها می پسندند و تقریبا در خانه رایج و مد شده ، استفاده از استند های چوبی یا فایبرگلاس است که می توانید آن ها را بخرید و یا درست کنید . بسته به فضای در دسترس و تعداد و بزرگی گلدان ها می توانید از استند های یک طبقه یا چند طبقه بهره ببرید . استند ها تنوع ظاهری بالایی دارند و برخی از آن ها بقدری خلاقانه و زیبا هستند که حتی به نقطه کانونی و مرکز توجه خانه شما تبدیل می شوند .

استند گل

آویزان کردن گلدان ها

به رسم قدیم ایرانیان ، که گلدان ها را در خانه از سقف آویزان می کردند ، می توانید با متریال های مدرن تر و شکیل تر از این ایده نوستالژیک بهره ببرید . برای این کار ابتدا امنیت را در نظر بگیرید ، بهتر است گلدان های خیلی بزرگ و سنگین را آویزان نکنید ، آویختن گلدان ها در تراس منزل هم منظره ای بسیار دل انگیز به فضا می دهد . پیشتر بانوان هنرمند ایرانی با قلاب بافی ، آویزهای زیبایی برای گلدان هایشان می بافتند ، که امروزه شاید کمتر در دسترس باشد . اما اگر هنوز از مدل های سنتی پیروی می کنید می توانید در بازار های قدیمی نمونه هایی از آن را بیابید . گرچه بانوان هنرمند جوان هم بسیار خلاقانه این آویزها را به روش های مدرنی تهیه می کنند .

کل آویز

روی پایه

قرار دادن گلدان روی پایه هم ایده بسیار جالب و خوبی است و حتی کمی خاص تر و متفاوت تر است . استفاده از پایه برای گلدان، موجب بهتر دیده شدن گلدان‌ها در کنار هم و نیز نظافت راحت‌تر فضای زیر گلدان می‌شود. چند گلدان که کنار هم قرار گرفته‌اند و برگ‌های آن‌ها در هم فرو رفته‌اند را در نظر بگیرید؛ حالا فرض کنید که با استفاده از پایه‌هایی در اندازه‌های مختلف موجب می‌شوید که ارتفاع گیاهان نسبت به کف زمین تغییر کند و هر سه گیاه به زیبایی و مجزا از هم در برابر چشمان شما قرار گیرند… آیا تصویر ذهنی‎تان شکیل‎تر و چشمگیرتر نشد؟

پایه کلدان

می‌توانید برای پایه‎بلند کردن گلدانهایتان، پایه‌های چوبی یا فلزی زیبایی را از بازار تهیه کنید، یا اگر خودتان فردی فنی هستید، دست به کار شوید و چند پایه زیبا برای گلدان‌هایتان بسازید. بوسیله این پایه ها شما می توانید گلدان ها را به هارمونی  رنگی دکوراسیون خود ارتباط دهید ، مثلا پایه های چوبی دقیقا رنگ پایه های مبلمان خانه .

قاب کردن گلدان ها

شاید این ایده را کمتر از نزدیک دیده باشید ، اما مطمین باشید این ایده توجه تمام مهمانان شما را جلب خواهد کرد . حتی برای منحصر به فرد کردن فضا می توانید قسمتی از گلدان ها را قاب کنید و در کنار گلدان های آزاد قرار دهید . ایده دیگر این است که بتوانید چند برگ از همان گلدان ها را به صورت سبز خشک کنید و قاب کرده در کنار خود گلدان قرار دهید . این پارادوکس یک منظره بینظیر را خلق خواهد کرد .

قاب گلدان

ترکیب گلدان با سایر لوازم دکوری

گاهی می توانیم خلاقیت و جسارت به خرج دهیم و گلدان ها را با وسایل دیگر دکوری ترکیب کنیم . ترکیب گلدان و آباژور ، گلدان و تنگ ماهی ، گلدان و میز ، گلدان و ظروف بسیار جذاب و متفاوت است . امروزه برخی کارخانه ها دست به تولید گلدان هایی که موزیکال هستند و چراغ خواب نیز به حساب می آیند کرده اند که مناسب اتاق خواب است .

گلدان اکوتریومی

در کتابخانه

همیشه ترکیب گل و کتاب زیبا است . در بعضی از قفسه های خالی کتابخانه گل بگذارید اما مراقب آبیاری بیش از اندازه و نشت آب گلدان باشید تا کتاب ها هم از هم نشینی با گل شاد باشند . حتی می توانید یک ردیف کامل گلدان را در کتابخانه بگذارید و شاید با رنگ کتاب های کناری آن ها را ست کنید .

کتابخانه

نصب روی دیوار

گلدان های را می توانید بر روی دیوار نصب کنید ، برخی از گلدان ها برای این کار طراحی شده اند و سطحی صاف دارند که بر روی دیوار قرار می گیرد . گاهی اوقات هم گلدان ها در نقش تابلو بر دیوار قرار می گیرند و به دیوار صفای خاصی می بخشند .

هر چیزی به عنوان گلدان

شما از همه چیز می توانید گلدان بسازید ، از کفش های قدیمی خودتان ، چکمه های کودکی بچه ها ، لاستیک ماشین ، ظرف های خالی شده رب ، صدف های بزرگ دریایی ، قابها ، کوزه ها ، ظروف لب پر و شکسته و هرچیزی که دوستش دارید و شاید می خواهید آن ها را دور نریزید .

همین امروز یک جفت قدیمیتان را تمیز کنید ، رنگ بزنید و در آن گل بکارید . حتما این کار بهتر از نگهداشتن آن در گوشه از انباری است .

گلدان کفش

در نمای منزل

شاید شما هم مثل من وقتی از بیرون خانه ها ، پنجره ای میبینید که با گلدان های رنگارنگ و سرحال زینت داده شده اند ، قضاوتتان در مورد صاحب خانه خود به خود مثبت می شود . من تصور می کنم کسی که به فکر نمای خانه از بیرون بوده و به آن اهمیت داده ، یقینا صاحب دکوراسیونی زیبا ، با سلیقه و فضای داخلی منظم و با صفاست . شما هم همین فکر را دارید ؟

ایرانادکور ، تیمی حرفه ای ، هنرمند و با تجربه است ، که به تمام جزییات خانه و فضای اطراف شما از جمله طراحی پاسیو خانه شما توجه خاص دارد . ما در دفاتر شیراز پاسخگوی تمام سوالات و ابهامات شما عزیزان در خصوص دکوراسیون داخلی هستیم . صفحه اینستاگرام ما نیز با ارائه نکات جالب و کاربردی دکوراسیون داخلی در دسترس با سلیقه هاست . به بازدید از صفحه اینستاگرام ما دعوتید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

گل های آپارتمانیدکوراسیون گل آپارتمانیچیدمان گلدانطراحی گلداناستند گلنردبان گلگلدان آویزدکور با گلگلداندکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه